طرز تهیه استیک آبدار و خوشمزه

استیک گوشت یکی از غذاهای خوشمزه ایرانی است . استیک را معمولا با تابه چدن یا روی اتش کبابی می کنند . استیک حاوی گوشت راسته گوساله است که بسیار مفید است و طعمی دلنشین دارد . در این مقاله طرز تهیه استیک را برایتان بیان میکنیم.

طرز تهیه استیک گوشت و مواد لازم

مواد لازم برای تهیه استیک گوشت برای 4 نفر عبارتند از :

گوشت راسته گوساله…..   ۴۰۰گرم

روغن زیتون…..    ۲قاشق غذاخوری

سس خردل …..  ۲قاشق غذاخوری

سس باربیکیو…..   ۲قاشق غذاخوری

سس سویا…..   ۲قاشق غذاخوری

فلفل سیاه و نمک…..   به میزان دلخواه

روغن مخصوص سرخ کردن…..   ۴قاشق غذاخوری

 مـواد لازم برای تهیه سس قارچ (برای ۴ نفر)

قارچ ورقه شده…..   ۲ لیوان

شیر…..   ۱ لیوان

آرد…..   ۱قاشق غذاخوری

عصاره گوشت گوساله…..   ۱عدد

فلفل سیاه….   به میزان دلخواه

طرز تهیه استیک

برای طرز تهیه استیک گوشت ابدار ، ابتدا باید گوشت ها را تقسیم بندی کنید. برای این کار بخشی از راسته گوساله را  به اندازه کف دست و ضخامت یک بند انگشت  ببرید . بهتر است گوشت ها را طوری ببرید که از یک سمت پهن و از سمت دیگر باریک بریده شود. یکی از مهمترین مراحل در طرز تهیه استیک این مرحله است . شما باید این تکه ها را روی تخته گوشت قرار دهید و رویش را کیسه فریزر قرار دهید . بعد روی ان را با گوشتکوب حسابی بکوبید تا پهن شود . تاجایی که میتوانید بکوبید . ( طرز تهیه استیک )

در این مرحله برش های گوشت را به مدت ۲۰ تا ۳۰ دقیقه در مخلوط روغن زیتون، سس خردل، باربیکیو و سس سویا و نمک و فلفل سیاه قرار دهید تا حسابی طعمدار شود . سپس این تکه ها را در تابه های چدنی سرخ کنید و گرم بخورید . نگذارید سرد شود . اکنون باید سس قارچ را تهیه کنید . به گزارش آسان طب برای تهیه سس قارچ پیاز را باید ریز کرده و در روغن سرخ کنید تا طلایی شود .

بعد قارچ را خرد کرده ریز ریز کنید و به ان اضافه کنید تا داغ شود. در نهایت باید عصاره گوشت گوساله، شیر، آرد و فلفل سیاه را به ان اضافه کنید و  اجازه دهید روی حرارت غلیظ شود. میتوانید کمی کره یا خامه اضافه کنید . اکنون غذای شما اماده است . کافیست روی استیک های گرم این سس را بزنید و میل کنید .

‫0/5 ‫(0 نظر)

مقالات پیشنهادی جهت مطالعه ی شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا