Notice: fwrite(): write of 661 bytes failed with errno=122 Disk quota exceeded in /home/magasanteb/public_html/wp-content/plugins/wordfence/vendor/wordfence/wf-waf/src/lib/storage/file.php on line 43
عکس گل فراموشم مکن و نحوه کاشت – مجله آسان طب

عکس گل فراموشم مکن و نحوه کاشت

گل فراموشم مکن یکی از انواع گلهاست که بیش از 100 گونه از آن در طبیعت وجود دارد.  کاشت گل فراموشم مکن در باغچه‌ ها و بیشتر محیط مرطوب انجام می شود. در این بخش از اسان طب اطلاعاتی را درباره گل فراموشم مکن در اختیارتان میگذاریم.

گل فراموشم مکن چیست ؟

به گزارش بخش گل و گیاه سایت آسان طب گل فراموشم نکن هم یک‌ ساله و هم چندساله است. دانه‌های گل فراموشم مکن در غلاف‌هایی کوچک و غنچه شکل در طول ساقه تا گل قرار می گیرند.  این دانه‌ها در آخر خواهند ریخت و گل درجایی دیگر جوانه خواهد زد. برای جمع کردن دانه های گل میتوانید یک‌ تکه کاغذ زیر ساقه گذاشته و آن را تکان دهید. فراموشم نکن گیاه خوراکی لاروهای پروانه‌ه هم هست.

گل‌های فراموشم مکن بیشتر به رنگ آبی با مرکز زرد است و در برخی موارد رنگ صورتی یا سفید آن‌ها هم وجود دارد. گل‌ها خوشه‌ای بوده و دارای 15 تا 30 سانتی‌متر ارتفاع هستند.

عکس گل فراموشم مکن

عکس گل فراموشم مکن

.عکس گل فراموشم مکن

.عکس گل فراموشم مکن

گل فراموشم نکن در افسانه‌ها

درباره دلیل نامگذاری این گل در افسانه‌های آلمانی امده است که خدا تمام گل‌ها را نام‌گذاری کرد و یک گل کوچک بدون نام  ماند . این گل گریه میکند و به خدا میگوید ” فراموشم مکن ” و خدا پاسخ داد ” همین نام تو خواهد بود”. افسانه‌ی دیگری می‌گوید زمانی که خدا تصور می‌کرد به همه‌ی گل‌ها رنگ داده است زمزمه‌ای شنید ” فراموشم مکن “. تنها کمی رنگ آبی مانده بود  اما گل فراموشم مکن از رنگ آبی ملایم خود شاد بود.

بیشتر بدانید : انواع گل حسن یوسف

کاشت گل فراموشم مکن

طبق اطلاعات بدست امده گل‌ دهی گل فراموشم مکن در اواسط بهار شروع می شود و تا اواخر این فصل ادامه دارد. در آب‌ و هوای سرد رشد گل‌ ها بهتر خواهد بود. خاک کاشت گل فراموشم مکن باید خوب زه کشی شده و مکان آن آفتاب یا سایه آفتاب باشد. فراموشم مکن در مقابل باد مقاوم است و در تمام سال اغلب برگ‌ های خود را حفظ میکند.

امیدواریم از اطلاعاتی که درباره این گل در سایت اسان طب تقدیمتان کردیم بهره کافی را برده باشید. زیبایی این گل واقعا بی نظیر است و همه را عاشق خود میکند.

‫0/5 ‫(0 نظر)

مقالات پیشنهادی جهت مطالعه ی شما

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا

Fatal error: Uncaught wfWAFStorageFileException: Unable to save temporary file for atomic writing. in /home/magasanteb/public_html/wp-content/plugins/wordfence/vendor/wordfence/wf-waf/src/lib/storage/file.php:35 Stack trace: #0 /home/magasanteb/public_html/wp-content/plugins/wordfence/vendor/wordfence/wf-waf/src/lib/storage/file.php(659): wfWAFStorageFile::atomicFilePutContents('/home/magasante...', '<?php exit('Acc...') #1 [internal function]: wfWAFStorageFile->saveConfig('livewaf') #2 {main} thrown in /home/magasanteb/public_html/wp-content/plugins/wordfence/vendor/wordfence/wf-waf/src/lib/storage/file.php on line 35