انواع نژادهای گربه های ملوس موجود در جهان (قسمت اول)

اگر علاقه مند به گربه ها هستید، ممکن است دلتان بخواهد راجع به انواع نژادهای گربه خاصی اطلاعات کسب کنید. گاهی ممکن است برای انتخاب یک گربه دوست داشتی به عنوان همدم خود، بخواهید از خصوصیات نژادهای مختلف گربه اطلاعاتی داشته باشید. اگر اینطور است، به شما این خبر مسرت بخش را می دهیم که در این مقاله از آسان طب می توانید به این هدف خود برسید.

انواع نژادهای گربه های ملوس موجود در جهان

انواع نژادهای گربه های ملوس

امروزه گربه هم به یک حیوان خانگی دوست داشتنی در بین ایرانی ها تبدیل شده است. گربه ها نژادهای گوناگون و شخصیت های مختلفی دارند. هر علاقه مندی که تصمیم به نگهداری از یک گربه دوست داشتنی و ملوس می گیرد، دوست دارد نژادی را به توجه به سلایق خود انتخاب کند. از بین انواع نژادهای گربه ، چند مورد را انتخاب کردیم تا شما را با آنها آشنا کنیم.

انواع نژادهای گربه های ملوس

 انواع نژادهای گربه: گربه های اصیل ایرانی

در گذشته گربه های اصیل ایرانی (Persian Cat) ، از انواع نژاد گربه هایی با موهایی بلند ، نرم و همانند ابریشم بودند . بصورت یکدست خاکستری بودند و رنگ آنها در قسمت سر تیره تر بود.آنها گربه هایی اهلی بودند که دقیقا شبیه نژاد آنغورا (Angora) در فرانسه بودند، البته نژاد آنغورا یا آنگورا با رنگهای مختلفی وجود داشت. امروزه بدلیل ترکیب و یا اصلاح نژادها، گربه های اصیل ایرانی نسبت به نژادهای قدیمی تر خود تغییر زیادی از نظر اندازه موها ، رنگ و آناتومی دارند.

 انواع نژادهای گربه: گربه حبشی

گربه حبشی (Abyssinia ) نژادی بسیار باهوش با اندازه متوسط می باشد.این گربه، حیوانی مهربان است که با رنگهای قرمز ، سفید،آهویی،آبی  و نقره ای موجود است .  اغلب رنگ بچه های این نژاد تیره است، اما پس از گذشت چند ماه به رنگ اصلی در می ایند.

 انواع نژادهای گربه : گربه حبشی

 انواع نژادهای گربه: گربه مانکس

گربه مانکس ( Manx) بومی جزیره مانکس بین انگلیس و ایرلند است . این نوع نزاد بسیار اجتماعی بوده و با حیوانات دیگری مثل سگ روابط خوبی برقرار می کنند . اغلب گربه مانکس به رنگ های سیاه ، سفید ،قرمز ،کرم و آبی دیده می شود.

 انواع نژادهای گربه : گربه مانکس

 انواع نژادهای گربه: گربه برمه ای 

گربه برمه ای ( Burmese ) متعلق به خاور دور و کشور برمه می باشد. این نژاد هم بسیار مهربان و هم یک گربه اجتماعی بوده و رسیدگی به آن کار سختی نمی باشد . فقط کافی است هفته ای یک بار موهای گربه برمه ای را با برس نرم، شانه کنید. این گربه ، نژادی است که با رنگ های آبی ،قهوه ای، قرمز و کرم ، آهویی وشکلاتی دیده شده است.

 انواع نژادهای گربه : گربه برمه ای 

 انواع نژادهای گربه: گربه مو بلند اروپایی

گربه مو بلند اروپایی (European short hair ) ،نژادی آرام و صلح جو است که می تواند خود را باد سایر حیوانات خانگی وفق دهد و با انها کنار بیاید. اندازه این نژاد متوسط و تا حدی بزرگ با پوشش مویی کوتاه و متراکم می باشد. این نژاد با رنگهای قرمز ،سیاه ، آبی و کرم دیده شده است .

 انواع نژادهای گربه: گربه مو بلند اروپایی

 انواع نژادهای گربه: گربه دم کوتاه ژاپنی

گربه دم کوتاه ژاپنی ( Japanese bobtail )،نژادی است بسیار قوی و پربینه که بخاطر اندازه موهایش به مراقبت زیادی نیاز ندارد. این نژاد با رنگهای سیاه، قرمز و سیاه ،قرمز و سفید دیده شده است.

 انواع نژادهای گربه: گربه دم کوتاه ژاپنی

 انواع نژادهای گربه: نژاد مو بلند ایرانی

نژاد مو بلند ایرانی ( Persian long hair )، یکی از چهار نژاد معروف گربه و محبوب می باشد . این گربه اجتماعی، حیوانی مهربان و صلح جو است که بخاطر بلندی موهایش به مراقبت روزانه نیازمند می باشد. این نژاد با رنگهای زرد ،سفید، آبی، شکلاتی، سیاه و سفید، دودی ،طلایی و نقره ای دیده شده است.

 انواع نژادهای گربه: نژاد مو بلند ایرانی

 انواع نژادهای گربه: گربه مصری

گربه مصری (Egyption mau) از زمان مصر باستان وجود داشت و Mau به زبان مصری معنای کربه می باشد. این نژاد از لحاظ ظاهری به گربه حبشی شباهت دارد و بسیار اکتیو و فعال است . معمولا این نژاد با رنگ های دودی ، برنزی و نقره ای دیده می شود. نژاد گربه مصری عاشق بازی کردن با انسانها است.

 انواع نژادهای گربه: گربه مصری

 انواع نژادهای گربه: آشنایی با نژادهای دیگر

در ادامه عکسهایی از نژادهای مختلف با توضیحات خیلی مختصر را ملاحظه می کنید:

( American Curl ) متعلق به کشور آمریکا و با مو های کوتاه یا بلند موجود است.

American Curl:انواع نژادهای گربه

( American ُShort hair ) از انواع نژادهای گربه متعلق به کشور آمریکا و با موهای کوتاه موجود است.

American ُShort hair:انواع نژادهای گربه

(Scottish Fold ) گربه ای اسکاتلندی که دارای موهایی کوتاه و یا بلند می باشد.

Scottish Fold :انواع نژادهای گربه

در این مقاله برخی از انواع نژادهای گربه را معرفی کردیم ، اما نژادهای بسیاری وجود دارند که صحبت درباره آنها در یک مقاله نمی گنجد. در آینده در مورد هر یک از نژادهای فوق مطلبی خواهیم داشت و امیدواریم این مطالب را در مجله آسان طب دنبال کنید. 

 

 

منبع :http://asanteb.com

‫5/5 ‫(1 نظر)

مقالات پیشنهادی جهت مطالعه ی شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا