اختلال هویت جنسی ترنس سکشوال چیست؟ (ویدیو)

افرادی که هویت جنسی آن‌ها با جنسیت رسمی‌شان متفاوت است، ترنس سکشوال یا تراجنسی نامیده می‌شوند. ترنس سکشوال یا TS جزء اختلالات هویت جنسی محسوب می‌شود؛ این بدان معناست که افراد مبتلا به این وضعیت در پذیرفتن جنسیت خود مشکل داشته و در واقع با رفتار و منش اجتماعی جنس دیگری در اجتماع زندگی می‌کنند. ترنس سکشوال‌ها قشر محدودی از جامعه را تشکیل می‌دهند و بر اساس آمارها از هر صد هزار نفر، حدود 3 یا 4 نفر به این بیماری مبتلا هستند.

صحبت‌های بسیار مفید در مورد ترانس سکچوالیسم

 

ترنس سکشوال به چه بیماری گفته می‌شود؟

ترنس سکشوال با دیگر اختلالات جنسی متفاوت بوده و فرد مبتلا به آن نه تنها از وضعیت خود خجالت نمی‌کشد، بلکه انتظار دارد جامعه او را درک کند، اما به طور کلی بیماران مبتلا به اختلال هویت جنسی در شرایط سختی زندگی می‌کنند، چون علاوه بر تحمل کردن رنج بیماری باید نگاه سنگین مردم را نیز تحمل نمایند. علم پزشکی پس از ده سال تحقیق و بررسی درباره علت این اختلال، متوجه چگونگی بروز این وضعیت شده است. به گزارش مجله پزشکی آسان طب در مغز هر انسانی قسمتی به نام هیپوتالاموس وجود دارد که دارای قسمت‌های مجزایی می‌باشد که یکی از آن‌ها مشخص کننده جنسیت و رفتار انسان است. پزشکان دریافته‌اند که این قسمت از مغز در ترنس سکشوال‌ها دچار واژگونی شده است، یعنی در پسران آن بخش از هیپوتالاموس دخترانه بوده و در دختران، پسرانه است.

زمان بروز علائم تراجنسی در افراد

ترنس سکشوال

این اختلال به صورت یکدفعه‌ای رخ نداده و زمینه آن از زمان کودکی وجود دارد، حتی می‌توان گفت که یک زمینه ژنتیکی هم وجود داشته و زمانی که جنین در رحم مادر است، این اختلال شکل می‌گیرد. افراد مبتلا به این اختلال، به دلیل تناقض موجود در وضعیت بدنی و روانی خود، زندگی را همانند افراد عادی تجربه نمی‌کنند. این افراد از همان دوران کودکی متوجه تفاوت‌های خود با همنوعانشان شده و تغییر در ماهیت بیرونی و درونی خود را کاملا درک می‌کنند و به همین علت گوشه نشین می‌شوند. این افرادی فشار زیادی را تحمل کرده و اطرافیان، آن‌ها را درک نمی‌کنند. ترنس سکشوال‌ها ممکن است در دوره‌ای از زندگی خود به جهت تطابق دادن رفتار با جنسیت خود به روانپزشک مراجعه کنند، اما این کار نیز در غالب موارد تاثیری نخواهد داشت. فشار بر روی افراد ترنس سکشوال به حدی زیاد است که امکان دارد دست به خودکشی هم بزنند.

کاربران گرامی، مطالعه مطلب گرایش به جنس مخالف برای شما خالی از لطف نخواهد بود.

تفاوت ترنس سکشوال با همجنس گرا

ترنس سکشوال با همجنس گرا کاملا متفاوت است، بدین شکل که همجنس گرایان از لحاظ روانی و جسمی تناقضی با هم ندارند. به عنوان مثال، پسر مبتلا به اختلال همجنس گرایی، کاملا ویژگی‌های یک پسر را داشته و از نظر روانی نیز کاملا شبیه پسران است، اما به همجنس خود گرایش داشته و میل شدیدی نسبت به داشتن رابطه جنسی با یک پسر را دارد، به همین خاطر به آن‌ها همجنس گرا گفته می‌شود که در پسران و دختران به یک میزان وجود دارد. افراد مبتلا به اختلال همجنس گرایی از وضعیت خود احساس شرم کرده و تمایلی به تغییر جنسیت خود ندارند، اما شرایط ترنس‌ها کاملا با آن‌ها متفاوت است. ترنس سکشوال‌ها علاوه بر اینکه از وضعیت خود خجالت نمی‌کشند بلکه میل شدیدی به تغییر جنسیت خود دارند و انتظار دارند که جامعه آن‌ها را درک کند. در حقیقت آن‌ها آرزو می‌کنند که جنسیت خود را از طریق هورمون‌ها یا جراحی تغییر دهند، تا بدن خود را با هویت جنسی‌شان تطابق دهند.

یک عدد پیشنهاد:

مطالعه مقاله ترنس سکچوالیسم یا اختلال هویت روانی جنسی به شما پیشنهاد می‌شود.

چگونگی انجام عمل جراحی در این افراد

در آغاز عمل جراحی برای افراد مبتلا به ترنس سکشوال، باید مشخصات زنانه یا مردانه آزاد شده و پروتزهای لازم برای تبدیل به جنسیت مخالف گذاشته شود. انجام این عمل جراحی بسیار سخت بوده و معمولا زمان‌بر است. قیمت این عمل جراحی نیز حدودا بین 10 تا 12 میلیون است که البته با توجه به نظر پزشک می‌تواند متفاوت باشد. بهترین زمان برای انجام این عمل جراحی بین 18 تا 21 سال است، زیرا تا این زمان تقریبا همه تغییرات فیزیولوژی مربوط به دوران بلوغ در افراد شکل گرفته و این مسئله یقینا می‌تواند در درصد موفقیت آمیز بودن جراحی نقش بسزایی داشته باشد. همانطور که گفته شد، این عمل زمان‌بر بوده و چندین مرحله دارد و گاهی ممکن است نیاز به تکرار داشته باشد. کاربران گرامی اگر در زمینه این نوع جراحی اطلاعات دقیق و قابل استنادی دارید، لطفا آن را با همراهان آسان طب در میان بگذارید.

طبقه بندی هویتی ترنس سکشوال‌ها

ترنس سکشوال

ترنس سکشوال‌ها از نظر هویتی به 2 دسته زیر تقسیم بندی می‌شوند:

1. ترنس مرد یا یک مرد با روان زنانه

به فردی که در جامعه به عنوان یک مرد شناخته شده اما روانی زنانه دارد، ترنس مرد یا FTM می‌گویند.

2. ترنس زن یا یک زن با روان مردانه

به فردی که در جامعه به عنوان یک زن شناخته می‌شود، اما روانی مردانه دارد، ترنس زن یا MTF می‌گویند.

شیوه دیگر طبقه بندی افراد ترنس سکشوال به شرح ذیل می‌باشد:

1. ترنس سکشوالیسم اولیه

این وضعیت فقط در سال‌های اولیه زندگی کودکان مشاهده شده و پس از آن بدون تغییر باقی می‌ماند.

2. ترنس سکشوالیسم ثانویه

این نوع از ترنس به دوران پس از کودکی نیز کشیده می‌شود.

هیچگاه ترنس سکشوال‌ها را به خاطر وضعیتشان تحقیر نکنیم و مورد شماتت قرار ندهیم، زیرا ترنس سکشوال یک اختلال جنسی بوده و در اکثر موارد از زمان جنینی شکل می‌گیرد، پس سعی کنیم که آن‌ها را درک کنیم. به یاد داشته باشید که ترنس‌ها نیز مانند سایر افراد حق زندگی دارند؛ آن‌ها را از خود طرد نکنیم. به طور کلی، افراد مبتلا به اختلال هویت جنسی، دارای آسیب پذیری بیشتری در جامعه هستند.  متاسفانه برخورد حال حاضر جامعه با این افراد مناسب نبوده و در غالب موارد علت آن است که افراد آن‌ها را با همجنس گرایان اشتباه می‌گیرند. توجه داشته باشید که حمایت اجتماعی در حین و پس از انجام عمل جراحی بسیار حائز اهمیت است.

کاربران گرامی، اگر شما اطلاعات بیشتری در مورد این بیماری دارید، لطفا آن را در قسمت دیدگاه برای ما ارسال نمایید. برای انجام این کار، شما می‌توانید به انتهای مقاله رفته و اگر با موبایل و تبلت هستید، نظر، نام و ایمیل را یادداشت کرده و با زدن تیک I’m not a robot پیام خود را ارسال کنید و چنانچه با کامپیوتر و یا لپ تاپ هستید در قسمت دیدگاه (انتهای صفحه) نظر خود را با ما به اشتراک بگذارید.

منبع: https://mag.asanteb.com

‫0/5 ‫(0 نظر)

مقالات پیشنهادی جهت مطالعه ی شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا

Fatal error: Uncaught wfWAFStorageFileException: Unable to save temporary file for atomic writing. in /home/magasanteb/public_html/wp-content/plugins/wordfence/vendor/wordfence/wf-waf/src/lib/storage/file.php:35 Stack trace: #0 /home/magasanteb/public_html/wp-content/plugins/wordfence/vendor/wordfence/wf-waf/src/lib/storage/file.php(659): wfWAFStorageFile::atomicFilePutContents('/home/magasante...', '<?php exit('Acc...') #1 [internal function]: wfWAFStorageFile->saveConfig('livewaf') #2 {main} thrown in /home/magasanteb/public_html/wp-content/plugins/wordfence/vendor/wordfence/wf-waf/src/lib/storage/file.php on line 35