علایم و روشهای خانگی درمان کم خونی

درمان کم خونی روشهای مختلفی دارد. شما میتوانید با داروهای گیاهی و شیمیایی به درمان کم خونی بپردازید. ولی پیشنهاد می کنیم اول به سراغ داروهای گیاهی بروید. اگر بعد از مدتی مشکل تان بهبود نیافت میتوانید از داروهای شیمیایی استفاده کنید. پسته، جگر، گوشت، اسفناج و … میتواند به درمان کم خونی کمک کند. در این بخش از مجله پزشکی آسان طب در این باره اطلاعاتی را برای شما آماده کرده ایم.

درمان کم خونی

علت کم خونی

کم خونی، کاهش تعداد گلبول های قرمز خون است. از علل کم خونی میتوان : عوامل ارثی، دفع بیش از حد خون در هنگام قاعدگی، کمبود آهن و… نام برد.

برای تشخیص قطعی کم خونی باید به پزشک مراجعه کنید.

در صورتی که به اطلاعاتی برای پیشگیری از ابتلا به آنمی نیاز دارید به اینجا ( پیشگیری از کم خونی ) مراجعه و اطلاعات لازم را بدست آورید.

درمان کم خونی

علایم کم خونی

خستگی، ضعف، رنگ پریدگی پوست، ضربان نامنظم یا تند قلب، کوتاهی نفس، درد قفسه ی سینه، احساس سبکی در سر و یا سرگیجه ی خفیف، بی حسی، سستی یا سردی انتهای اندام ها و سردرد از علایم و نشانه های کم خونی هستند.

همچنین مهمترین علایم آنمی و توضیحات کامل تر را در اینجا ( علایم کم خونی ) مطالعه و استفاده کنید.

درمان کم خونی با خوراکی ها

زعفران ، شیر، عسل، خرما، انگور سیاه، کاهو، اسفناج، مویز، جوانه ی گندم، جگر سیاه کباب شده با کمی آبلیمو، کشمش، روغن کنجد، انار، نخود سبز، توت فرنگی، زردآلو، خرمالو، گلابی، فندق، طالبی، مربای گل سرخ، شیر موز، جعفری، شنبلیله، شوید، شاهی و ریحان در درمان کم خونی موثر هستند.

درمان کم خونی با گیاهان دارویی

  • یک لیوان شیر را با یک قاشق مرباخوری عسل و یک عدد زرده ی تخم مرغ مخلوط کرده و میل کنید.
  • یک عدد سیب قرمز را تمیز کرده و 2 – 3 عدد میخ سفید آهنی تمیز در آن فرو کنید و بگذارید تا صبح در یخچال بماند. صبح میخ ها را در سیب دیگر فرو کنید و سیب اولی را با چند قطره آب لیمو میل کنید.

نکته : یکی دیگر از موارد درمان کم خونی، مصرف قرص های آهن می باشد که باید آن را با موادی که دارای ویتامین C هستند مثل آب پرتغال بخورید. به گزارش آسان طب، چون ویتامین C جذب آهن را در بدن بالا می برد؛ همچنین نباید قرص های آهن را همراه با لبنیات مصرف کنید چون مانع جذب آهن می شوند.

درمان کم خونی با عرقیجات

عرق گزنه، عرق یونجه، عرق بارهنگ، عرق کاسنی، عرق گل قاصدک، عرق ریشه ی بابا آدم و عرق برگ مو در درمان کم خونی بسیار مفید هستند.

روشهای درمان آنمی دیگری را نیز در اینجا ( درمان کم خونی ) معرفی کرده ایم، که می توانید مطالعه و استفاده کنید.

موارد پرهیز در بیماری کم خونی

لبنیات همراه غذاهای گوشتی، غلات ( سویا، برنج، جو و سبوس گندم)، چای، قهوه، نسکافه و نوشابه در بیماران مبتلا به کم خونی حتی المقدور نباید استفاده شوند.

درمان کم خونی

درمان کم خونی راههای مختلفی دارد. به عنوان مثال پسته یکی از بهترین خوراکیها برای درمان کم خونی است.

شما میتوانید پسته را در جیب خود گذاشته و حتی در هنگام کار از ان استفاده کنید.

همچنین اسفناج برای درمان کم خونی توصیه می شود.قرص اهن را فراموش نکنید.

متاسفانه اکثرا فکر میکنند کم خونی فقط برای خانم هاست. ولی اقایان هم دچار کم خونی می شوند و بی توجه هستند.

منبع : AsanTeb.com

‫0/5 ‫(0 نظر)

مقالات پیشنهادی جهت مطالعه ی شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا