راههای مقابله با خونریزی در کودکان

از اغلب زخم ها و خراش ها چند دقیقه ای خون می اید . این مساله بسیار مفید است . با خونریزی در کودکان بعضی از میکروب ها شسته می شوند . فقط خونریزی دائمی و زیاد است که نیاز به درمان دارد . مهمترین شیوه برای جلوگیری از خونریزی در اغلب بریدگی ها این است که روی محل زخم فشار وارد کنید . کودک را بخوابانید و یکی دو بالش را زیر عضوی که خون می آید قرار دهید . اگر باز هم از زخم خون می اید ، باند استریلی را روی زخم قرار دهید و ان قدر فشار بدهید تا خونریزی بند بیاید . سپس زخم را تمیز کنید و روی آن را باند ببندید . در مورد خونریزی در کودکان به صورت ادامه دار ، تعداد زیادی باند یا تکه هایی از پارچه تمیز را روی زخم بگذارید و روی آن را با چسب زخم یا باندهای لوله ای ببندید تا به این ترتیب فشار بیشتری روی زخم وارد شود و خون بند بیاید .

مقابله با خونریزی در کودکان

خونریزی در کودکان به صورت شدید اگر زخم به شکل هشداردهنده ای خونریزی می کند ، باید بلافاصله جلوی خونریزی را بگیرید . روی زخم مستقیما فشار بیاورید و عضو را تا جایی که می شود بالا نگه دارید . با تمیز ترین پارچه ای که دم دست دارید ، باند درست کنید و روی زخم فشار بیاورید و تا وقتی که کودک را به پزشک می رسانید دستتان را برندارید . هرگز باند یا پارچه اصلی را حرکت ندهید . چون از خون خیس شده و به محض این که بردارید خونریزی در کودکان شروع می شود . باند یا پارچه های جدید را روی آن بگذارید . پارچه ها یا باندهای روی زخم باید آن قدر ضخیم باشند که روی زخم فشار بیاورند . اگر فشار باند جلوی خونریزی در کودکان را گرفت ، دستتان را روی باند بگذارید و فشار بیاورید . اگر پارچه یا باند در اختیارتان نبود ، با دست مستقیم روی لبه های زخم فشار بیاورید .

از بسیاری از کم خونی های ناشی از خونریزی با همین حرکت ساده و فشار آوردن روی زخم می توان جلوگیری کرد . اگر زخم وضعی دارد که خون بند نمی اید ، روی زخم فشار بیاورید و از کسی بخواهید ماشینی تهیه کند و کودک را زودتر به مراکز درمانی یا پزشک برسانید. در تمام طول این مدت بیمار باید دراز بکشد ، او را گرم نگه دارید و عضوی را که خونریزی می کند از سطح بدنش بالاتر نگه دارید .

خون دماغ در کودکان

برای متوقف کردن خون دماغ راههای ساده زیادی وجود دارند . همین که کودک چند دقیقه ای آرام بنشیند معمولا کافی است . برای این که کودک خون قورت ندهد او را بنشانید و بگوئید سرش را به طرف جلو خم کند یا اگر دراز کشیده ، سرش را به یک سمت بگرداند . طوری که دماغش رو به پایین باشد . نگذارید فین کند یا دماغش را فشار بدهد .

خون دماغ ( خونریزی در کودکان ) معمولا در اثر ضربه به بینی ، ور رفتن کودک به بینی ، حساسیت ، سرماخوردگی یا برخی از عفونت ها پیش می اید . به گزارش اسان طب اگر کودک دائما بدون هیچ علت ظاهری خون دماغ می شود ، باید پزشک حتما او را معاینه کند و مطمئن شود که مشکل خاصی ندارد . خون دماغ در نوزادان دیده نمی شود . اگر پیش آمد فورا با پزشک مشورت کنید .

راههای مقابله با خونریزی در کودکان
راههای مقابله با خونریزی در کودکان

خونریزی در کودکان اگر از نظر شما کم باشد میشود در خانه جلویش را گرفت . اما اگر مقدار ان مشکوک است به اورژانس مراجعه کنید. چون از دست دادن خون زیاد برای کودک خطرناک است.

اگر دست و پای کودک زخم شده باید ان را شسته و سپس با بتادین صد عفونی و بانداژ کنید.

اگر خون دماغ کرده برای مدت بگویید با دستمال بینی اش را گرفته و به سقف نگاه کند.

منبع :

asanteb.com

‫0/5 ‫(0 نظر)

مقالات پیشنهادی جهت مطالعه ی شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا

Fatal error: Uncaught wfWAFStorageFileException: Unable to save temporary file for atomic writing. in /home/magasanteb/public_html/wp-content/plugins/wordfence/vendor/wordfence/wf-waf/src/lib/storage/file.php:35 Stack trace: #0 /home/magasanteb/public_html/wp-content/plugins/wordfence/vendor/wordfence/wf-waf/src/lib/storage/file.php(659): wfWAFStorageFile::atomicFilePutContents('/home/magasante...', '<?php exit('Acc...') #1 [internal function]: wfWAFStorageFile->saveConfig('livewaf') #2 {main} thrown in /home/magasanteb/public_html/wp-content/plugins/wordfence/vendor/wordfence/wf-waf/src/lib/storage/file.php on line 35