20 راه تقویت حافظه و تمرکز حواس

تقویت حافظه راههای مختلفی دارد . شما باید از سنین جوانی برای تقویت حافظه و تمرکزتان تلاش کنید تا دچار بیماری های مختلف مثل آلزایمر نشوید . همینطور که میدانید پیشگیری بهتر از درمان است . در این مقاله برخی از راههای تقویت حافظه را برایتان بیان میکنیم .

هرگز حل کردن جدول و تست های هوش را فراموش نکنید. حتی اگر جواب ان را نمیدانید. همین که درباره موضوعی مدام فکر میکنید حافظه تان تقویت می شود و همچنین فراموشی و آلزایمر نمی گیرید.

بیست راه تقویت حافظه چیست ؟

1-   خودداری از شنیدن موزیکهای تند و دارای ضرب اهنگ مداوم و شنیدن موسیقی های ملایم و ارام بخش

2-   یک راه تقویت حافظه  مطالعه کتاب(نه روزنامه و مجله) شعر و حفظ شعر است .

3-   هیجان ممنوع ، اضطراب ممنوع ، شادی بیش از حد و خنده زیاد ممنوع . همه چیز در حد اعتدال باشد . فکر وخیال را از زندگی تان حذف کنید .

4-    افکار جمعی و بزرگ و جهانی  داشته باشید و اهداف فردی و منفعت طلبانه را ترک کنید .

5-  به گزارش آسان طب ، شنیدن اصوات و نوارهای طبیعی(صدای رودخانه، نسیم باد،صدای پرندگان و ریزش باران و …) سبب افزایش حافظه و صداهای مصنوعی و صنعتی نظیر اتومبیل، بوق، ساختمان سازی ها و … سبب کاهش حافظه است.

6-   یک راه تقویت حافظه استفاده از داروهای گیاهی مانند دمنوش  بادرنجبویه- استخودوس- چای کوهی- سنبل الطیب- بهار نارنج ، گلاب ، گل گاو زبان و .. می باشد . سعی کنید روزانه از این داروهای گیاهی میل کنید .

7-   در سنین کودکی و نوجوانی موهای خود را کوتاه کنید و نگذارید زیاد بلند باشد .

8-   جالب است بدانید نانهایی که دوازده ساعت از پختشان گذشته سبب تقویت حافظه و نان تازه سبب کاهش حافظه می شود . خواص عرق پونه و درمان بیماریها را مطالعه کنید .

 راههای افزایش حافظه
راههای افزایش حافظه

چند راه برای تقویت حافظه و راههای تمرکز حواس

9- به گزارش اسان طب دست و دلبازی و بخشندگی- انعطاف پذیری- خوش رویی- کم سخن گفتن- امیدواری و مثبت گرایی همه باعث تقویت حافظه و صفاتی مثل خساست- یکدنگی- و پافشاری بر رای خود- کج خلقی و ترش رویی- پرحرفی منفی گرایی و نا امیدی سبب کاهش حافظه خواهد شد .

10-  یک راه تقویت حافظه جویدن کندر است. همچنین مادرهای باردار برای تقویت حافظه نوزادشان میتوانند مانند ادامس کندر را بجوند.

11- یکی از راههای تقویت حافظه گذاشتن حنا روی سر است.

12- طرز تهیه معجون جادویی تقویت حافظه عبارتند از :

صبح ناشنا21 عدد-مویز- ظهر قبل و بعد از غذا، عرق استخوندوس یا چای استخوندوس، شب همراه شام 14-7 عدد زیتون شربت عسل.

برخی راههای افزایش حافظه

13-  گوش دادن دعاهای مختلف ، خواندن قران ، صلوات و … برای تقویت حافظه فوایدزیادی دارد و سبب ارامش فرد می شود .

14-  یک راه تقویت حافظه خوردن یک جهارم پخته شده مغز گوسفند در هفته همراه اندکی دارچین(برای کودکان و نوجوانان یک دوم مغذ گوسفند).

15- جالب است بدانید کندن مو از هر قسمت بدن(ابرو بردای خانم ها- shave موهای اندام و …) سبب کاهش حافظه است.

16-یک راه تقویت حافظه مصرف بیش از حد سردی جات مثل قارچ- ماست- ماهی- کشک- کیوی- خیار- دوغ و…  سببق کاهش حافظه است.

17- یک راه تقویت حافظه مصرف متعادل مختصر گرمی جات و ادویه در طبایع سرد(بلغمی مزاج ها) نظیر دارچین- عسل- خرما- شیره انگور- ویز- زنجبیل- آجیل های خام و … سبب افزایش حافظه است.

18-سعی کنید برای تقویت حافظه روزی ده تا بیست دقیقه در جایی ساکت بدون هیچ سر وصدایی اذکار قرانی ای جملات مثبت بگویید .

19- طبق بررسی هی بدست امده نان و پنیر و گردو- کله جوش- فسنجان- زیتون پرورده-  بادام نشکسته- آبگوشت در تقویت حافظه شما تاثیر زیادی دارند. پس هر گز این راهها را فراموش نکنید.

20- یکی از مهمترین راههای تقویت حافظه از نظر علما و حتی روانشناسان مطالعه قران است. خواندن قران و معنی ان مخصوصا در ارامش و تمرکز حافظه شخص را بسیار تقویت میکند. بهتر از ان حفظ قران است. کسانی که مدام در حال حفظ کردن قران هستند روز به روز باهوش تر می شوند و قدرت حافظه و یادگیری شان به شدت افزایش خواهد یافت . پس مطالعه قران را حداقل روزی ده دقیقه فراموش نکنید.

چه خوب میشد به جای جستجو کردن در گروههای مجازی و تلگرام و ضعیف کردن چشمانمان کمی از قران استفاده میکردیم.

‫5/5 ‏‫(3 نظر)‬

مقالات پیشنهادی جهت مطالعه ی شما

‫2 دیدگاه ها

  1. با سلام و احترام. توصیه و تاکید می نمایم به همه دوستان بزرگوار وخوب که واقعاً به دنبال یک مطالعه سودمند و البته نشاط آور هستند و می خواهند و ذهن و حافظه ای خوب و قوی داشته باشند، که حتماً کتاب فوق العاده ارزشمند «تنها راه رسیدن به تکامل و سعادت ابدی و چشیدن لذّات واقعی / ج 1» را مطالعه (و لطفاً به همگان معرفی) نمایید. در واقع این مجموعه کتابها بسیار ارزشمند است برای داشتن یک زندگی توأم با آرامش، تندرستی و به ویژه داشتن ازدواجی موفق و البته برای برای تحکیم خانواده و پیشگیری از برخی از طلاق های نابخردانه و نیز راهی مطمئن برای جلوگیری از تولید فرزندانی معیوب و مریض می باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا