طرز تهیه سس گوجه فرنگی یا سس کچاپ لذیذ

طرز تهیه سس گوجه فرنگی در منزل اصلا کار مشکلی نیست. سس گوجه فرنگی یا سس کچاپ یکی از انواع سس خوشمزه است که طرفداران زیادی دارد. از ان میتوانید برای روی کوکو یا ساندویج یا … استفاده کنید. در این پست از سایت آسان طب طرز تهیه سس گوجه فرنگی یا سس کچاپ را برایتان گرداوری کرده ایم . امیدواریم استفاده لازم را از ان ببرید .

مواد لازم برای تهیه سس گوجه فرنگی یا سس کچاپ

▪ گوجه فرنگی رسیده….. ۲۴ عدد

▪ پیاز زرد بزرگ….. یک عدد

▪ فلفل دلمه ای قرمز بزرگ….. یک عدد

▪ دانه کرفس….. یک و نیم قاشق مرباخوری

▪ دانه خردل….. یک قاشق مرباخوری

▪ فلفل شیرین….. یک قاشق مرباخوری

▪ دارچین….. یک چوب

▪ شکر قهوه ای….. یک لیوان

▪ نمک….. یک قاشق غذاخوری

▪ سرکه سیب….. یک و نیم لیوان

▪ پاپریکا (نوعی فلفل قرمز)….. یک قاشق غذاخوری

طرز تهیه سس گوجه فرنگی
طرز تهیه سس گوجه فرنگی یا طرز تهیه سس کچاپ در منزل

طرز تهیه سس گوجه فرنگی یا سس کچاپ خوشمزه

به گزارش مجله آسان طب برای تهیه سس گوجه فرنگی ابتدا باید گوجه فرنگی ها را پوست کنید. سپس قسمت های داخل آن را دراورید . در مرحله بعدی گوجه ها را خرد و ریز کنید. همچنین پیاز را خرد نمایید. پس از ان باید دانه های فلفل دلمه ای را هم در بیاورید و خرد  و ریز بکنید.

خب در مرحله بعدی برای تهیه سس گوجه فرنگی یا سس کچاپ باید گوجه فرنگی، پیاز و فلفل دلمه ای را در ظرف مناسبی بریزید . طرز تهیه سس گوجه فرنگی . سپس این ظرف را روی حرارت ملایم قرار دهید تا نرم شود. پس از ان مواد را در مخلوط کن ریخته و پوره کنید.

به گزارش آسان طب بعد از این که مواد کاملا پوره مانند شدند ، پوره را مجدد در ظرف بریزید  و به مدت حدود یک ساعت روی حرارت بالا بگذارید تا پوره غلیظ شود. باید مفداار ان حدودا  به نصف مقدار اولیه کاهش یابد.

در بخش بعد از طرز تهیه سس گوجه فرنگی باید در پارچه ای تمیز دانه های کرفس، دانه های خردل، فلفل شیرین و چوب دارچین را قرار دهید. سر پارچه را ببندید و سپس در پوره قرار دهید. در این مرحله شکر و نمک را نیز به مواد اولیه بیافزایید.

پیشنهاد آسان طب : خواص آب گوجه فرنگی

اکنون باید اجازه دهید که مواد روی حرارت کم در حالی که مرتب هم می زنید به مدت ۲۵ دقیقه بپزد. بعد از آن سرکه سیب و پاپریکا را اضافه کنید و مرتب هم بزنید تا سس غلیظ بشود. طرز تهیه سس گوجه فرنگی . پارچه حاوی دانه های کرفس، خردل، فلفل شیرین و دارچین را از سس در بیاورید.

شیشه سس را در آب جوش قرار دهید تا داغ شود. بعد از ان سس را طوری بریزید که شیشه کاملا پر نشود و بین لبه شیشه و در فضای خالی باشد. طرز تهیه سس کچاپ در منزل را یاد گرفتید .

به گزارش آسان طب سپس در آن را ببندید و به مدت ۱۰ دقیقه در آبی که به آرامی در حالت جوش است قرار دهید. پس از خنک شدن به آرامی در شیشه را فشار دهید. در صورتی که فرورفتگی در وسط آن ایجاد شد یعنی که درست درش بسته شده اما در غیر این صورت شیشه را در یخچال قرار داده و فوری مصرف کنید. شیشه های خوب وکیوم شده را به مدت یک هفته در جای تاریک و خنک نگه دارید تا خوب جا بیفتد. طرز تهیه سس گوجه فرنگی . این سس به مدت یک سال در مکان تاریک و خنک قابل نگهداری است. اما به محض باز شدن باید ان را در یخچال بگذارید و استفاده بکنید. امیدواریم بتوانید این سس خوشمزه را در خانه تهیه کنید و مصرف کنید . هر چیزی وقتید ر خانه تهیه شود بهداشتی تر و سالم تر است .

‫4/5 ‏‫(3 نظر)‬

مقالات پیشنهادی جهت مطالعه ی شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا