شیر بادام جایگزینی مناسب برای شیر گاو

بعضی از مردم از جایگزین های شیر خام مانند شیر کفیر، شیرسویا، شیربرنج و شیر جو دوسر هم استقبال می کنند اما کودکان و نوجوانان بیشتر به سمت شیر های مزه دار صنعتی تمایل دارند برای این تغییر ذائقه متخصصان تغذیه ۹ پیشنهاد می کنند که از مواد طبیعی استفاده شود. بطور مثال ترکیب شیر با موز در منزل و مزه دادن به شیر با پودر گردو و بادام و فندق یا استفاده از ترکیبی از این ها بهمراه عسل که نوشیدنی مقوی را برای میان وعده کودکان می سازد که انرژی بخش هم است. اما در این میان ترکیب شیر بادام جایگاه خاصی دارد و نه تنها برای کودکان بلکه به بزرگ تر ها هم توصیه می شود که در رژیم روزانه خود این نوشیدنی خاص را قرار دهند. شیر بادام جایگزین خوبی است برای شیرسفید و ساده، چون خاصیت درمانی مختلفی دارد اگر شما هم یکی از آن هایی هستید که خواص درمانی مواد غذایی که در رژیم روزانه خود قرار می دهید برایتان اهمیت دارد این نوشیدنی را از دست ندهید. و به سایر اعضای خانواده خود هم پیشنهاد کنید.

خواص شیر بادام

شیر باداممعجون شیر بادام و عسل برای تجربه ی خوابی راحت: بی خوابی به دلایل متعددی بروز می کند. از شرایط نامناسب اتاق خواب گرفته تا سر و صدا، استرس و میزان قند خون و غیره. معمولاً زمانی که بدن مجبور می شود با میزان قند خون بالایی به فعالیت خود ادامه دهد مشکلاتی در روند خواب بروز می کند. مصرف عسل باعث بهبود کیفیت خواب می شود. چون باعث آرامش و به خواب بردن ناقل عصبی اورکسین می شود که مسئولیت هشیار نگه داشتن بدن را بر عهده دارد. توجه داشته باشید که برخی افراد به مصرف شیر و عسل اعتقاد دارند و آن را توصیه می کنند؛ اما باید بدانید که شیر گاو در بدن همه به طور یکسان عمل نمی کند و امکان دارد که نتیجه ی کاملاً عکسی بدهد. در نتیجه توصیه می کنیم به جای شیر گاو از شیر بادام استفاده کنید.

معجون شیر بادام و عسل: قاتل باکتری ها: متخصصان حوزه ی تغذیه بر این باور هستند که ترکیب شیر بادام و عسل برای مقابله با استافیلوکوک که یکی از انواع باکتری های کوکسی است مؤثر عمل می کند.

قدرتمندی عضلات: شیر بادام برای ساخت و تقویت عضله های بدن موثر است شامل ویتامین D کلسیم و آهن است که این سه ماده جزو وظیفه های اصلی آن ها تقویت و نیرومندی عضلات بدن است.

درخشش پوست: شیر بادام حاوی مقادیر زیادی از آنتی اکسیدان ها است و ویتامینE که برای شفافیت و درخشندگی پوست مناسب است. نوشیدن ترکیبی شیر و بادام به زیبایی پوست شما کمک می کند.

افزایش قدرت بینایی: شیر بادام، حاوی ویتامین های E.D.A است وظیفه اصلی این سه ویتامین تقویت دید و افزایش قدرت بینایی است. به همین دلیل حتما روزانه ترکیب شیر و بادام را به کودکان در حال رشد خود بدهید.

شیربادام برای دیابتی ها: شیر بادام شامل هشت اونس کربوهیدرات است در هر یک لیوان و یک وعده که نوشیدن آن بدون افزودن مواد غذایی به شیر برای بیماران دیابتیک توصیه می شود اضافه بر ان مصرف این نوشیدنی قند را در بیماران دیابتی کنترل می کند.

کاهش امراض قلبی: شیر بادام دارای کلسترول خوب است و کلسترول بد را کاهش می دهد بنابراین مراقبت از قلب با کاهش کلسترول بدن انجام می شود. نوشیدن روزانه شیربادام خطر ابتلا به بیماری های قلبی را کاهش می دهد.

کاهنده وزن برای کسانی که معضل چاقی دارند: اگر به فکر گرفتن رژیم های گوناگون برای کاهش وزن و لاغر شدن هستید شیر بادام را هم در برنامه غذایی اصلی روزانه خود قرار دهید شیر بادام تنها ۶۰ کالری داردکه برای لاغر شدن نوشیدنی مناسبی است.

کمک به سلامت کلیه: مصرف شیر بادام برای کسانی که تنبلی در عملکرد کاری کلیه دارند توصیه می شود و حتی کسانی که مشکوک به بیماری های کلیوی هستند به جای سایر شیر ها از شیربادام که مواد معدنی کم تری دارد.

طرز تهیه شیر بادام

شیر باداممواد لازم: مغز بادام خام 50 گرم، عسل 3 قاشق غذاخوری، آب سرد 3 لیوان.

طریقه‌ پوست کندن بادام‌ها:‌ بادام‌ها را در آب در حال جوش بریزید و پس از یک جوش خوردن،‌ ظرف را از روی حرارت بردارید. حدود 30 ثانیه صبر کنید و بعد بادام‌ها را از آب جوش خارج سازید و با آب سرد بشویید. در این حالت پوست آن‌ها به راحتی جدا می‌شود.

طرز تهیه: پوست بادام‌ها را جدا کنید و آن‌ها را به همراه آب سرد و عسل در مخلوط‌کن به طور کامل مخلوط کنید تا کاملاً ‌به صورت شیر درآید.

نکته: این نوشیدنی بسیار گوارا است و فواید فراوانی دارد. الکترولیت‌های بدن را تنظیم می‌کند، برای رشد و کودکان و نوجوانان بسیار مفید است ‌و باعث لطافت پوست می‌شود و به آن نشاط و شادابی می‌بخشد. برای تقویت مفاصل نیز بسیار مفید است. در تقویت مغز و جلوگیری از پوکی استخوان بسیار مفید بوده و می تواند جایگزینی برای مکملهای کلسیم غیر ضروری باشد.

تذکر: افرادی که چربی خون آنها بالا است، نباید از این نوشیدنی زیاد مصرف کنند

امیدواریم از اطلاعاتی که در این بخش درباره فواید شیربادام تقدیمتان کردیم بهره مند شده باشید. بادام برای سلامتی ما فواید زیادی دارد و تقویت کننده بدن است. سعی کنید خودتان بادام را خریداری کرده و در منزل شیر بادام تهیه کنید. این کار هم به صرفه است و هم خیالتان راحت است که شیر بادامتان کاملا طبیعی است و هیچ گونه افزودنی در آن نیست.

منبع: https://mag.asanteb.com

‫0/5 ‫(0 نظر)

مقالات پیشنهادی جهت مطالعه ی شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا