Notice: fwrite(): write of 661 bytes failed with errno=122 Disk quota exceeded in /home/magasanteb/public_html/wp-content/plugins/wordfence/vendor/wordfence/wf-waf/src/lib/storage/file.php on line 43
خواص مارچوبه و فواید مارچوبه را بدانید – مجله آسان طب

خواص مارچوبه و فواید مارچوبه را بدانید

مارچوبه از گیاهانی است که خواص دارویی دارد و برای سلامتی ما بسیار توصیه شده است. به عنوان مثال مارچوبه دارای ویتامینهای مختلفی مثل ویتامین C، ویتامین E و همچنین منیزیم، نیاسین، اسید فولیک، روی، بتا کاروتن، ریبو فلاوین و … است.  یکی دیگر از خواص مارچوبه از بین بردن حالت خواب آلودگی در اوایل صبح است.

خواص مارچوبه و فواید مارچوبه

خواص مارچوبه تقویت دستگاه گوارش

به گزارش مجله پزشکی آسان طب یکی از خواص مارچوبه تقویت دستگاه گوارش است. گیاه مارچوبه دارای فیبر زیادی است که میتواند به درمان بیماری های دستگاه گوارش مانند یبوست کمک کند. فیبر های موجود در مارچوبه تنبلی روده را از بین برده و موجب دفع بهتر مواد زائد از طریق روده می شوند.

یکی دیگر از خواص مارچوبه درمان نفخ است. مارچوبه فعالیت باکتری های خوب معده را افزایش داده و در نتیجه موجب کاهش ناراحتی های معده می گردد.

خواص مارچوبه کاهش کلسترول

یکی دیگر از فواید مارچوبه کاهش کلسترول است . گیاه مارچوبه کلسترول بد خون را از بین برده و از رسوب کلسترول در بافتهای بدن پیشگیری خواهد کرد. در نتیجه افرادیکه کلسترول خون دارند ، از مارچوبه به عنوان یک خوراکی مفید برای کاهش کلسترول شان استفاده می کنند.

فواید مارچوبه سم زدایی با مارچوبه

خاصیت مارچوبه سم زدایی است . گیاه مارچوبه دارای پتاسیم زیادی است. این پتاسیم حجم ادرار را افزایش داده و در نتیجه سموم بدن بیشتر از طریق ادرار دفع می شوند. همچنین مارچوبه به درمان ضعف مثانه کمک می کند.

فواید مارچوبه تنظیم فشار خون و درمان کم خونی

از جمله خواص مارچوبه  خون سازی ، درمان کم خونی و تنظیم فشار خون است. مارچوبه می تواند گلبولهای قرمز خون را بسازد . گیاه مارچوبه دارای کلروفیل بالا بوده و برای افرادی که مبتلا به کم خونی هستند، توصیه می شود. یکی دیگر از خواص مارچوبه تنظیم فشار خون است. افرادیکه دچار افت فشار هستند یا فشار خون بالا دارند بهتر است از مارچوبه استفاده کنند.

فواید مارچوبه تقویت قدرت بینایی

یکی دیگر از فواید مارچوبه تقویت بینایی و درمان بیماری های چشمی مثل بیماری پیر چشمی، تنبلی چشم و … است.

خواص مارچوبه کاهش وزن

برای کاهش وزن میتوانید از خواص دارویی مارچوبه استفاده کنید.  مارچوبه کالری کمی دارد. برای همین پیشنهاد می شود از آن در برنامه غذایی روزانه استفاده کنید و از طرفی باعث افزایش سوخت و ساز بدن می شود .

خواص مارچوبه تقویت حافظه

از دیگر خواص مارچوبه و فواید مارچوبه میتوان به تقویت حافظه و افزایش هوش اشاره کرد. مصرف مارچوبه در سنین رشد کودکان قدرت یادگیری را افزایش داده و موجب جلوگیری از آلزایمر می شود.

خواص مارچوبه و فواید مارچوبه

خواص مارچوبه پیشگیری از بیماری قلبی

مارچوبه دارای خاصیت ضد التهابی است. این خاصیت از بروز بیماری هایی مانند دیابت و بیماری قلبی جلوگیری میکند. ویتامین های گروه B موجود در مارچوبه قند خون را تنظیم میکند. همچنین اسید فولیک و فیبر موجود در مارچوبه در پیشگیری از بیماری های قلبی موثر است.

سایر خواص درمانی مارچوبه

ضد پیری (بعلت کمک به ترمیم هسته­های آسیب دیده سلولی از رادیکالهای آزاد که عامل اصلی پیری هستند).

ضد سرطان (به این علت که علت بروز سرطان در واقع جهش­های ژنی در DNA مؤثر است و این عمل را از طریق ویتامین B9 یا فولات انجام می­دهد).

مقوی سیستم ایمنی بدن.

مسکن.

ضد سرطان بودن

افزایش قوای جنسی

خوردن مارچوبه دید چشم را تقویت می‌ کند.

ضعف مثانه را برطرف می ‌کند.

تب بُر است‌.

مارچوبه به دلیل ویتامین های مفیدی که دارد برای تقویت حافظه نیز سودمند است.

مارچوبه دارای اثرات ضد ویروسی بوده و از این گیاه در سرما خوردگی می­توان استفاده کرد.

امیدواریم از اطلاعاتی که در این بخش از مجله پزشکی آسان طب درباره خواص مارچوبه تقدیمتان کردیم بهره مند شده باشید. پیشنهاد می کنیم حتما از این گیاه دارویی استفاده کنید.

‫0/5 ‫(0 نظر)

مقالات پیشنهادی جهت مطالعه ی شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا

Fatal error: Uncaught wfWAFStorageFileException: Unable to save temporary file for atomic writing. in /home/magasanteb/public_html/wp-content/plugins/wordfence/vendor/wordfence/wf-waf/src/lib/storage/file.php:35 Stack trace: #0 /home/magasanteb/public_html/wp-content/plugins/wordfence/vendor/wordfence/wf-waf/src/lib/storage/file.php(659): wfWAFStorageFile::atomicFilePutContents('/home/magasante...', '<?php exit('Acc...') #1 [internal function]: wfWAFStorageFile->saveConfig('livewaf') #2 {main} thrown in /home/magasanteb/public_html/wp-content/plugins/wordfence/vendor/wordfence/wf-waf/src/lib/storage/file.php on line 35