انواع مواد معدنی مورد نیاز بدن را بشناسید

مواد معدنی مورد نیاز بدن در سلامتی ما نقش مهمی دارند. شما باید تغذیه تان را طوری انتخاب کنید که انواع مواد معدنی مثل کلسیم، پتاسیم و … به بدن تان برسد و سیستم ایمنی قوی داشته باشید.

هنگامی که شما درباره مواد معدنی فکر می کنید، احتمالاً به یاد طلا و نقره میافتید، اما پیش از آن مواد معدنی ای وجود دارند که سلامتی شما را تأمین می کنند؛ مانند کلسیم و آهن که از زمانهای بسیار قدیم شناخته شده هستند.

هرکدام از این مواد معدنی ویژه در وعدهٔ غذایی پرهیزداران، بی نظیر بوده و وظیفهٔ خود را در کمک بخشیدن به بهتر زنده ماندن ایفا می کنند.

مواد معدنی مورد نیاز بدن
مواد معدنی مورد نیاز بدن

مواد معدنی مورد نیاز بدن

دانشمندان رژیمهای غذایی را به دو گروه تقسیم کرده اند: رژیمهای غذایی اصلی و رژیمهای غذایی که نشانی از مواد معدنی در خود دارند. البته این بستگی دارد که تا چه اندازه مواد معدنی در بدن شما وجود داشته باشد. با ما در این مقاله از مجله پزشکی آسان طب همراه باشید.

مواد معدنی مورد نیاز بدن
مواد معدنی مورد نیاز بدن

معرفی برخی از انواع مواد معدنی مورد نیاز بدن

مواد معدنی مورد نیاز بدن به سادگی از دیگر مواد معدنی قابل تمایز است، زیرا مقدار زیادی از این مواد اصلی در بدن شما جای گرفته اند. اگر شما میتوانستید همهٔ مواد معدنی مورد نیاز بدن خود را اندازه گیری کنید، وزن کلیهٔ آن ها حدود ۵ پوند می شد که ۴ پوند آن ها کلسیم و فسفر است که این دو، اصلی ترین مواد معدنی در بدن شما می باشند و ۵ مادهٔ معدنی اصلی دیگر که روی هم یک گرم وزن دارند تشکیل دهندهٔ کلیهٔ مواد معدنی در بدن شما هستند.

کلسیم :

کلسیم یکی از اصلی ترین مواد معدنی در بدن شماست که باعث استحکام استخوانهای شما و سفت بودن و استحکام دندان های شماست. بدون وجود کلسیم استخوان ها و نیز دندان های شما همانند اعضای دیگر مانند گوش سست و نرم می شدند و تصور کنید که شما چگونه میتوانستید دراین صورت از دندانهایتان استفاده کنید. اگرچه کلسیم نمیتواند کلاً در اسکلت شما جای بگیرد، اما مقدار کمی از آن در خون شما جای گرفته و مسیرهای گوناگون را در خونتان طی می نماید. از این رو این مقدار کم از کلسیم می تواند فشارخون شما را ثابت نگه دارد و به انقباض ماهیچه هایتان کمک برساند. یکی دیگر از ماهیچه های مهم شما ماهیچه های قلب است که برای انقباض و انبساط مرتب نیاز به کلسیم دارد. مصرف کلسیم در دوران کودکی کمک می کند که استخوانهایتان به هنگام رشد دارای استحکام و قدرت باشند. اما این مهم نیست که شما چه سن و سالی دارید، هیچ وقت برای کسب این مادهٔ معدنی مهم دیر نیست.

فسفر:

فسفر دومین مادهٔ یاری بخش معدنی  و از مواد معدنی مورد نیاز بدن است که دست در دست کلسیم برای تثبیت قدرت و سفتی استخوان ها و دندانهایتان به کمک شما می شتابد. فسفر یک جزء قاطع و اساسی در DNA و غشای سلولی بدن شماست و به سالمسازی سلولها و ترمیم اساسی آنها کمک میکند. همچنین فسفر کمک می کند به غذایی که صرف می کنید انرژی لازمه را ببخشد. کلراید: معدهٔ شما بدون این عامل اساسی عضو زایدی خواهد بود.

کلراید:

جزء اصلی یاری رسان به اسید معده ای است که هضم غذا را میسر میسازد. این ماده همچنین به شما اطمینان میدهد که همهٔ سلول های بدنتان سهم خود را به طور منصفانه در هضم مواد غذایی ادامی کنند، که این مسئله ابداً وظیفهٔ کوچک و کمی نیست.

‫0/5 ‫(0 نظر)

مقالات پیشنهادی جهت مطالعه ی شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا