کانتورینگ و هایلایتینگ و مهارت در تکنیک سایه و روشن

در کانتورینگ و هایلایتینگ صورت، هدف اصلی نزدیک کردن فرم صورت به فرم ایده آل است. ایده آل ترین چهره از لحاظ زیبایی شناسی، شکل هندسی بیضی است که محاسبات و مشخصات خاص خودش را دارا می باشد، در تمامی تکنیک های متعادل سازی چهره از تیرگی ها و روشنی ها به شکلی استفاده می شود تا فرم نهایی چهره به شکل بیضی نزدیک شود. یکی از این تکنیک ها کانتورینگ و هایلایتینگ است که اگر به روش صحیح انجام شود زیبایی حیرت انگیزی به چهره خواهد داد. از طرفی شما را در استفاده بیش از حد لوازم آرایش رنگارنگ بی نیاز می سازد. 

کانتورینگ

9 قدم اصلی در کانتورینگ و هایلایتینگ

قدم اول:

در کانتورینگ و هایلایتینگ شناخت انواع شکل های هندسی صورت است که از بیشترین اهمیت برخوردار است. صورت هایی به شکل مثلث، قلب، مربع، مستطیل، گرد و… وجود دارند که باید به دقت شناسایی شده و به فرم بیضی نزدیک شوند. سپس شناخت انواع چشم ها، گونه ها، چانه ها و لب ها می باشد. در صورت تسلط شما در تشخیص انواع فرم ها و شکل های هندسی چهره، می توان گفت شانس شما در انجام موفقیت آمیز کانتورینگ به طرز چشم گیری بالا خواهد رفت. 

قدم دوم:

اصولا برای استفاده از محصولات آرایشی یک ضرب المثل به جا و پر معنی وجود دارد که می گوید یا آرایش نکنید یا اگر آرایش می کنید از لوازم آرایش مرغوب استفاده کنید. انواع تکنیک های متعادل سازی چهره توسط فون های سنگین و چرب ایجاد شده و قرار است برای مدتی نسبتاً طولانی روی پوست شما باقی بماند. بنابراین آسان طب به شما توصیه و تاکید بسیار می کند که از فون ها و پن استیک های مرغوب با بالاترین کیفیت استفاده کنید تا پوست شما دچار صدمه و التهاب نشود.

قدم سوم:

تطابق رنگ پوست و فون زمینه، امری حیاتی در طبیعی بودن کانتورینگ و هایلایتینگ است چرا که انتخاب درجه تیرگی و روشنی متناسب با فون زمینه انجام خواهد شد. با فرمول 2 درجه ثابت برای تمام رنگ های پوست. یعنی برای ایجاد تیرگی ( کانتورینگ ) از فون 2 درجه تیره تر و برای ایجاد روشنی ( هایلایتینگ ) از فون 2 درجه روشن تر استفاده می کنیم. به این ترتیب می توانیم مطمئن باشیم نتیجه کار تا حد قابل قبولی طبیعی خواهد بود.

قدم چهارم:

استفاده از پدها و قلم های مخصوص می تواند به سرعت عمل و دقت ما در متعادل سازی چهره کمک شایانی نماید. استفاده از اسفنج لاتکس مرطوب (مثلثی) و قلم شماره 10 الی 14 میک آپ برای موارد مختلف در این رشته کاملا مناسب و کمک کننده است.

قدم پنجم:

درست و حرفه ای فید کردن خطوط تیره و روشن چنان تاثیر مهمی بر نتیجه کار شما دارد که می توان به یقین گفت حتی اگر از بهترین مواد آرایشی استفاده کرده باشید اما در فید کردن ها بی دقت عمل کنید صورت شما از حالت طبیعی خارج شده و کانتورینگ و هایلایتینگ شما مانند یک ماسک غیر طبیعی جلوه خواهد کرد. پس فید کردن تمام خطوط و مرزها در هر ناحیه ای مخصوصا نواحی حساس و در معرض دید بالا، مانند بینی و گونه ها را با حساسیت بیشتری انجام دهید تا کار شما بی نقص به نظر برسد. 

قدم ششم:

پودر فیکس مرغوب و بی رنگ را برای تثبیت کانتورینگ و هایلایتینگ خود فراموش نکنید. در بسیاری موارد استفاده از پودر فیکس رنگی و یا پنکیک به عنوان تثبیت کننده نتیجه کار شما را به کل خراب خواهد کرد. پودر فیکس بی رنگ به شکل پودر باز در فروشگاه های لوازم آرایش موجود و برای استفاده شما به سهولت در دسترس است. از طرفی قدرت پوشانندگی و راحت پخش شدن آن بر کل صورت با یک براش بزرگ یا پد گرد می تواند این تضمین را به شما بدهد که در حین پودر زدن هیج قسمتی از کانتورینگ و هایلایتینگ شما مخدوش نشده و نیاز به ترمیم نخواهد داشت. دقت کنید در هنگام پودر زدن از حرکت های سایشی و ضربه ای که باعث خش افتادن بر فون زمینه یا تیرگی ها و روشنی ها خواهد شد بپرهیزید. حرکت نرم براش برای این منظور کاملا مناسب و کافی خواهد بود. 

قدم هفتم:

از ایجاد بزرگنمایی های باور نکردنی و غیر طبیعی پرهیز کنید. مثلا در مورد گونه ها که از زیباترین خطوط طبیعی چهره هستند در موارد بسیاری دیده شده که خانم ها به شکل خیره کننده ای با خطوط بسیار تیره در فرورفتگی گونه ها و روشنی بی دلیل در برجستگی آن سعی در ایجاد کنتراست باور نکردنی در چهره می کنند. این فراز و فرود و تضاد رنگی شدید، تنها پوست شما را خسته و چرب و سن شما را پیرتر از آنچه واقعا هستید نشان خواهد داد. تعادل و توازن در کانتورینگ و هایلایتینگ کلید اصلی کار است و در نظر نگرفتن این نکته نتیجه کار را به شدت مصنوعی جلوه خواهد داد. پس در این مرحله از کار از استفاده مقادیر بیش از حد مواد بر پوست خودداری کرده و فرمول 2 درجه ثابت را تا انتهای کار رعایت کنید.

قدم هشتم:

انواع گونه سازی ها در رشته میک آپ وجود دارد که هدف هر یک از آنها پررنگ کردن زیبایی و تعادل طبیعی چهره است. اما گاهی به طور استثناء میک آپ آرتیست سعی می کند گونه ها را به شکل برجسته تر و با استخوان های برآمده تر نشان بدهد که اگر این کار تخصصی انجام شود بسیار زیبا و چشمگیر خواهد شد و نیاز به تجربه و درک عمیقی از زیبایی شناسی چهره دارد. در غیر اینصورت اگر این نوع آرایش توسط یک مبتدی انجام شود صورت از حالت طبیعی خارج شده و خطوط حاصله جلوه بد و غیر طبیعی پیدا می کند. بنابر این سعی کنید تا حد امکان گونه سازی مخصوص به فرم چهره خود را یاد بگیرید و از مانورهای بی جا در کانتورینگ و هایلایتینگ جهت گونه سازی برهیز کنید. همینطور از ایجاد کشیدگی ها یا درشت نمایی های اشتباهی در چشم پرهیز کرده و تیزی چانه را نیز از حد نرمال پر رنگ تر نکنید.  

قدم نهم:

یک کانتورینگ و هایلایتینگ حرفه ای به خودی خود یک آرایش کامل محسوب می شود و نیاز به استفاده از مواد رنگارنگ آرایشی نیست. بنابر این تا حد امکان پس از متعادل سازی چهره به روش کانتورینگ و هایلایتینگ از رنگی کردن چهره خود پرهیز کرده و تنها به یک ریمل سطحی برای مژه ها و یک برق لب شفاف و شیشه ای برای لب ها بسنده کنید. در این سبک آرایش شما نیاز به سایه های پررنگ یا رژلب های جیغ و تند نخواهید داشت و سایه و روشن های ایجاد شده در چهره به تنهایی بار تمام رنگ های آرایشی را به دوش خواهند کشید.

کانتورینگ

رعایت قدم به قدم اصول نه گانه کانتورینگ و هایلایتینگ به شما کمک می کند تا حد امکان چهره ای آراسته و طبیعی بسازید و نیاز به دست کاری های اضافه نداشته باشید. به این ترتیب شما جزء معدود افرادی خواهید بود که در عین استفاده از لوازم آرایش صورت و تغییرات شگرف آن بر قیافه، طوری به نظر می آیید که گویی این چهره طبیعی شماست و زیبایی حاصل از آن شما را حداقل 10 سال جوان تر نشان خواهد داد.

منبع:https://mag.asanteb.com

‫0/5 ‫(0 نظر)

مقالات پیشنهادی جهت مطالعه ی شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا

Fatal error: Uncaught wfWAFStorageFileException: Unable to save temporary file for atomic writing. in /home/magasanteb/public_html/wp-content/plugins/wordfence/vendor/wordfence/wf-waf/src/lib/storage/file.php:35 Stack trace: #0 /home/magasanteb/public_html/wp-content/plugins/wordfence/vendor/wordfence/wf-waf/src/lib/storage/file.php(659): wfWAFStorageFile::atomicFilePutContents('/home/magasante...', '<?php exit('Acc...') #1 [internal function]: wfWAFStorageFile->saveConfig('livewaf') #2 {main} thrown in /home/magasanteb/public_html/wp-content/plugins/wordfence/vendor/wordfence/wf-waf/src/lib/storage/file.php on line 35