آرایش چشم حرفه ای شما را جذاب می کند

خانم ها در هر سن و سال و با هر فرم چهره و رنگ پوستی که باشند این حقیقت هرگز تغییر نمی کند که برای داشتن آرایشی جذاب و بی نقص باید نحوه صحیح آرایش چشم خود را بدانند و هرگز از آن تخطی نکنند. بنابراین می توان اینطور گفت که میزان اهمیت آرایش چشم ها با آرایش بقیه اجزای صورت برابری میکند. آرایش چشم ها آدابی دارد که در ابتدا باید آن را با هم مرور کنیم.

آرایش چشم

سلامت پوست پلک در آرایش چشم

نکته ای که بسیار حایز اهمیت است، مراقبت شبانه روزی از پوست نواحی اطراف چشم است که بسیاری از خانم ها آن را نادیده می گیرند. به توصیه مجله پزشکی آسان طب استفاده مرتب از کرم دور چشم که با یک مشاوره ساده با پزشک پوست برای شما تجویز می شود امریست که باید در دستور کار روزانه شما قرار بگیرد. چرا که از دست رفتن الاستیسیته پوست و ایجاد چین و چروک در نواحی اطراف چشم اثر بسیار مخربی بر شادابی و جوانی صورت شما خواهد گذاشت.

مرطوب کننده قبل از آرایش

قبل از آرایش چشم ها از یک مرطوب کننده استفاده کنید. دقت کنید که پوست اطراف چشم به طور کامل و کافی آغشته به مرطوب کننده شده باشد. به این ترتیب مطمئن باشید پوست پلک شما زیر آرایش به دلیل خشکی کاذب دچار چروک نشده و آرایش چشمتان نمی ماسد. در تمامی این مراحل مراقب باشید کرم مرطوب کننده به مژه هایتان مالیده نشود چرا که بعدا رنگ ریمل را به شکل درست به خود جذب نخواهد کرد.

تهیه ریمل مرغوب

ریمل یکی از مهمترین مواد آرایشی بوده و در تماس مستقیم با چشم های شما قرار دارد. بنابراین باید در انتخاب آن دقت و وسواس ویژه ای به خرج دهید تا از سلامت و امنیت چشم های خود اطمینان حاصل کنید. از طرفی شکل استفاده صحیح از آن را یاد بگیرید چرا که نوع حرکت دست شما در ریمل زدن در نتیجه و فرم آرایش چشم های شما تاثیر بسزایی خواهد گذاشت.

نحوه صحیح استفاده از سایه در آرایش چشم

آرایش چشم

√ استفاده از بیس سایه چشم: محصول بسیار کاربردی و ساده ای وجود دارد به نام بیس سایه چشم که وظیفه اش نگهدارندگی سایه چشم و تثبیت آن تا زمان پاک کردن آرایش شماست. این محصول مانند پرایمر عمل کرده و اجازه نمی دهد سایه شما در طول روز یا مهمانی عرق کرده و از بین برود.

√ زیرسازی سایه چشم: برای مواقعی که قصد دارید برای مدت طولانی آرایش چشم های خود را بدون تغییر نگه دارید باید زیر سازی آرایش مناسبی انجام دهید تا از دوام آرایش چشم خود مطمئن شوید. برای این امر پس از مالیدن مرطوب کننده و لیکوئید بر پلک ها مقدار کمی پن استیک را به شکل لایه نازکی بر پوست پلک خود بمالید، سپس پودر فیکس بی رنگ روی آن بزنید و 10 دقیقه مکث کنید تا خوب تثبیت شود. بعد از این زمان با یک برس لطیف بقایای پودر را از پلک ها برداشته و آرایش را شروع کنید. 

√ محدوده مجاز آرایش چشم : طبق استاندارد آرایشی، ناحیه مجاز سایه کاری و خط چشم در پلک ها به طوری در نظر گرفته می شود که نوک انتهای ابرو و زاویه گوشه خارجی چشم و کناره بینی در یک خط صاف در امتداد یکدیگر قرار می گیرند. مرز مجاز آرایش تا قبل از این خط صاف در نظر گرفته می شود و اگر سایه کاری یا خطوط دیگر آرایشی از این خط عبور کند آرایش از حالت استاندارد خارج خواهد شد.

√ سایه هایی با تناژ رنگی طبیعی: استفاده از سایه های رنگارنگ فقط در صورتی زیباست که یک تجربه حرفه ای و تخصصی پشت آن باشد. در غیر این صورت چهره شما به شکل یک بوم نقاشی بی سلیقه در می آید که فاقد زیبایی طبیعی است. برای استفاده روزانه از سایه چشم توصیه ما به شما انتخاب رنگ هایی نزدیک به رنگ پوست است که اصطلاحا به آن رنگ هایی با تناژ طبیعی می گوییم. رنگهایی مانند بژ، هلویی ملایم و قهوه ای روشن و تیره و کرم پودری مات می توانند آرایش چشم روزانه شما را تا حد نهایت زیبا کنند.

√ پرهیز از سایه چشم های براق: سایه چشم های براق تنها برای استفاده میکاپ شب و آن هم توسط یک میکاپ آرتیست حرفه ای می تواند زیبا باشد در غیر اینصورت چشم های شما را پف آلود و خسته نشان می دهد. استفاده از سایه های مات، چهره و چشم های شما را جوان تر و باسلیقه تر نشان می دهد. 

√ استفاده از تکنیک سایه روشن: اگر یکی از طرفداران آرایش های زیرکانه هستید باید بدانید که یکی از این روش ها کانتورینگ و هایلایتینگ چشم است. شما می توانید با استفاده از فون های 2 درجه تیره تر و 2 درجه روشن تر از رنگ پوست طبیعی خود اقدام به رفع عیوب چشم های خود کرده و در انتها با استفاده از یک پودر فیکس بی رنگ و پس از آن ریمل نهایی یکی از به روز ترین آرایش ها را بر چهره داشته باشید. به این ترتیب که برای ایجاد فاصله در بین چشم ها از فون روشن و برای ایجاد فرورفتگی زیبا در بالای پلک از فون تیره استفاده کنید. تنها کافیست یک قلم شماره 8 میکاپ تهیه نموده و پس از مدتی تمرین، به فرم ایده آل چشم برسید.

استفاده از مژه مصنوعی یا اکستنشن مژه

آرایش چشم

اگر می خواهید آرایش چشم شما صد برابر زیباتر به نظر بیاید حتما از مژه مصنوعی و در اقدمات پیشرفته تر از اکستنشن مژه استفاده کنید. اگر بخواهیم به لحاظ سلامت و زیبایی مسئله مژه مصنوعی را بررسی کنیم باید بگوییم که استفاده از آن به طور دائم می تواند مضر بوده و باعث ریزش مژه های شما شود اما اگر برای مدت کوتاهی مورد استفاده قرار بگیرد باعث زیبایی مضاعف شده و به آرایش چشم های شما فروغ و جلوه بیشتری خواهد داد.

پرهیز از خط چشم های پهن و غیر طبیعی

یکی از عادت های بد خانم ها استفاده روزانه از خط چشم است که به طرزی غیر طبیعی و نازیبا اقدام به کشیدن خط چشم های پهن و کشیده در بالا و پایین پلک خود می کنند. این امر باعث مسن نشان دادن شما می شود و زیبایی مژه ها و پلک های شما را از بین می برد. به جای این روش غلط از ریمل های مرغوب و ملایم استفاده کنید و اگر مجبور به استفاده از خط چشم شدید لطفا به کشیدن خط نازکی در لابه لای مژه های بالایی خود بسنده کنید. با این کار مژه های شما پرپشت تر دیده شده و چهره و چشمانی با نشاط تر خواهید داشت.

پاک کردن آرایش در هنگام استراحت

هرگز قبل از اینکه آرایش صورت و به ویژه چشم هایتان را پاک نکرده اید به رختخواب نروید. پوست شما در هنگام استراحت باید به طور طبیعی نفس کشیده و به ترمیم خود بپردازد و اگر مانعی مثل مواد آرایشی بر سر راهش باشد سیستم تنفس آن مختل شده و در سرازیری پیری زودرس قرار خواهد گرفت و در مواقعی دچار التهابات ناشی از پاک نکردن مواد آرایشی خواهد شد.

فرم ابروها

در انتها توجه شما را به نکته کلیدی آرایش چشم جلب می کنیم که همان فرم دادن به ابروهاست. ابروها همانند قاب چشم ها عمل کرده و زیبایی چشم ها را تضمین و متمرکز می کنند. برای فرم دادن به ابروهایتان از قلم شماره 6 میکاپ استفاده کنید. برای این امر سایه ابروی مناسب رنگ ابرو های خود، انتخاب کرده و با استفاده از قلم مورد نظر به آرامی و با دقت لا به لای ابروهای طبیعی خود را پر کنید. دقت داشته باشید که در قسمت تاج ابرو نباید تمرکز زیادی داشته باشید چرا که چهره شما را اخمو و خشن نشان خواهد داد.

منبع: https://mag.asanteb.com

‫0/5 ‫(0 نظر)

مقالات پیشنهادی جهت مطالعه ی شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا