آرایش صحیح صورت و تکنیک های کلاسیک در آرایش صورت

آرایش صحیح صورت طبق اصول دقیق کلاسیک انجام می شود که بر مبنای تشخیص شکل هندسی صورت و فرمول بندی از پیش تعیین شده پیش میرود و میتواند زیبایی صورت شما را تضمین کند. در این میان و به مرور زمان و پیشرفت دنیای آرایش و مد تحول عظیمی در این رشته صورت گرفته و متدهای جدید آرایشی می توانند با زیرکی و هنرمندی، جزئیات اندکی از اصول اولیه را تغییر داده و نتایج مطلوب تری را بدست بیاورند.

 

آرایش صحیح صورت
correct makeup

کشف خطوط کلیدی در آرایش صحیح صورت:

زیرکی و مانور هنرمندانه در آرایش صحیح صورت مستلزم شناخت همه جانبه اجزای صورت است و بضاعت زیبایی تمامی فراز و فرودهایی که در چهره هر شخص وجود دارد. در صورت هر شخصی استخوان ها و یا ماهیچه هایی وجود دارد که شناسایی چگونگی زیباتر کردن آنها به ما در آرایش کردن زیرکانه کمک شایانی میکند. ما به شما کمک میکنیم این خطوط را در چهره خود پیدا کنید. آسان طب به شما پیشنهاد می کند رنگ های هم خانواده و هماهنگ را در آن خطوط و نقاط بکار برده و از بازی و رقص هماهنگ رنگها در چهره خود لذت ببرید.

هفت قدم اصلی در آرایش صحیح صورت:

قدم اول: روبروی آینه بایستید و با استفاده از یک شیرپاک کن ملایم در آرامش کامل آرایش خود را پاک کنید. سپس با دقت به چهره بدون آرایش خود نگاه کنید. فرم پیشانی و رستنگاه موها را و مدل ابروها را با دقت زیر نظر بگیرید و حالت چشم ها را در قاب ابروی خود بررسی کنید. فرم بینی و نوع گونه و حالت فک و چانه را به دقت شناسایی کنید. و رنگ پوست صورت و لب ها را از نظر بگذرانید. تک تک اجزای صورت شما در یک هماهنگی زیبا کنار هم، قیافه شما را تشکیل می دهند که در نوع خود منحصر به فرد و زیباست. اما در چهره تمام افراد جزئیاتی وجود دارد که از بقیه زیباتر است و باید بیشتر به چشم بیاید و جزئیاتی وجود دارد( مانند کک و مک یا افتادگی پلک یا بزرگی بینی) که باید تا حدی با روش آرایش صحیح صورت، اصلاح شود. تک تک این جزئیات را به دقت شناسایی کنید تا روش محو کردن یا بزرگنمایی کردن این اعضاء را با هم یاد بگیریم.

قدم دوم، کشف هماهنگ ترین رنگ ها:

در قدم بعدی باید کشف کنید استفاده از چه رنگهایی در صورت شما بیشترین زیبایی و هماهنگی را ایجاد میکند. این نکته بسیار مهمی است که صرف نظر از مد روز یا توصیه اطرافیان بهترین سبک و رنگ آرایشی را برای چهره خود پیدا کنید. به عنوان مثال ممکن است که شما به رژلب صورتی علاقمند باشید اما این رنگ با چهره شما هیچگونه هماهنگی نداشته باشد و صورت شما را از حالت طبیعی خارج کند. و یا استفاده از ریمل سرمه ای فروغ طبیعی چشمان شما را تحت تاثیر قرار دهد و جلوه زیبایی را در صورت شما منعکس نکند. بنابراین شما نباید زیبایی طبیعی خود را فدای مد یا توصیه اطرافیان کنید. همیشه به دنبال لوازم آرایشی باشید که بیشترین هماهنگی و زیبایی را در چهره شما ایجاد کند یعنی زیبایی های طبیعی صورت شما را نمایان کند نه اینکه صرفا مانند لایه ای رنگی پوست صورت شما را بپوشاند. به این ترتیب یکی از پیشگامان در نحوه آرایش صحیح صورت خواهید بود.

قدم سوم، راز اهمیت ابروها:

ابروها قاب چشمان شماست. ابروی شما در هر شرایطی که باشد اعم از کم پشت و یا پرپشت، طبیعی و یا تتو شده و…  بهتر است در حفظ و یا احیای مجدد موهای ابروهایتان اقدام کنید. طبق اصول چهره شناسی ابرو ی متناسب با چهره خود را بشناسید و طبق همان مدل در جهت احیای ابروهایتان دست به کار شوید. برای این منظور می توانید از انواع روغن های تقویت کننده که در داروخانه ها موجود است و یا خودتان در خانه می توانید تهیه کنید استفاده کرده تا پرپشتی مناسب خود را بازیابند. این مسئله در زیبایی شما و در آرایش صحیح صورت شما بسیار مهم و حیاتی است که ابروی شما حالت طبیعی و زیبای خود را حفظ کرده باشد.

قدم چهارم، استخوان زیر ابرو:

استخوان برجسته زیر ابرو از مهمترین بخش های زیبای صورت هر شخصی است. با اصلاح فرم ابروی شما، استخوان برجسته پلک شما آماده یک آرایش زیبا و زیرکانه خواهد بود چرا که گاهی فقط با اندکی استفاده از تکنیک سایه و روشن در این ناحیه میتوان به عنوان یک آرایش کامل چشم بر روی آن حساب کرد.

قدم پنجم، خط گونه ها:

خط گونه هر شخص از دلربا ترین خطوط چهره او است. شما می توانید حساب ویژه ای بر روی این خط زیبا و حیاتی باز کنید و با تعیین نوع استخوان گونه خود، روش صحیح پررنگ نشان دادن این خط را به شکلی طبیعی و چشمگیر یاد بگیرید. گونه ها می توانند نقش فعالی را در آرایش صحیح صورت هر شخصی ایفا کنند.

قدم ششم، چانه و فک خوش فرم:

چانه و فک هر شخصی سهم قابل توجهی در جوان نشان دادن او دارد. بنابراین از این بخش چهره خود غافل نشوید و همیشه به فکر مراقبت و ماساژ صحیح و اصولی این ناحیه باشید. ناگفته نماند با انجام تکنیک سایه و روشن بر چانه و فک، صورت شما جزء معدود چهره هایی خواهد شد که بدون اینکه آرایش قابل ملاحظه ای داشته باشد، چشمها را خیره کند.

قدم هفتم، انتخاب رنگ رژلب:

نوع آرایش لب های هر شخصی می تواند نشان دهنده اوج سلیقه و خلاقیت او باشد. سعی کنید حالت طبیعی لب های خود را حفظ نمایید و برای آرایش صحیح صورت، تنها به اصلاح جزئی فرم لب های خود بپردازید. اعمال جراحی و تزریقی زیبایی مخصوص لبها که در سالهای اخیر بسیار شاهد آن بوده ایم پس از مدتی بر سلامت لب ها تاثیر گذاشته و در حالت بدون آرایش جلوه نازیبا و ناسالمی به خود خواهد گرفت. بنابراین در هر شرایطی بهتر است فرم طبیعی لب های خود را حفظ کنیم.

 

آرایش صحیح صورت
correct makeup

مروری نهایی بر آرایش صحیح صورت:

پس از مد نظر قرار دادن و انجام قدم های هفتگانه در آرایش صحیح صورت نوبت به چگونگی ایجاد یک هارمونی دلنشین با استفاده از رنگ های هماهنگ در چهره می رسد. با استفاده از لیکوئید و پن استیک زیر سازی آرایش را انجام می دهیم. جهت این امر ابتدا کرم مرطوب کننده را بر روی صورت پخش کرده و و پس از ماساژ دورانی به سمت بالا و دو دقیقه مکث با یک دستمال کاغذی به آرامی چربی اضافی را از پوست می گیریم. سپس مقدار کمی از لیکوئید را با نوک انگشت ها روی صورت پخش کرده و سپس برای پوشانندگی بیشتر از پن استیک استفاده می کنیم. سپس با براش مخصوص برای تثبیت کار از پنکیک به شکل ملایم استفاده می کنیم. برای آرایش چشم ها بهتر است از رنگ های ملایم و مات استفاده کرده و از ایجاد تیرگی بیش از حد پرهیز کنیم. خط چشم و ریمل را نیز به روش درست و اصولی به کار برده و مطمئن شویم که حجم زیادی از ریمل روی مژه ها باقی نماند. رژگونه و رژلب را نیز تا حد ممکن ملایم و لایت استفاده می کنیم تا محصول آرایش مان یک چهره طبیعی و فوق العاده شیک باشد.

بدانیم هرچه بیشتر چهره خود را بشناسیم بهتر میتوانیم در آراستن چهره خود مانور بدهیم و روز به روز در این زمینه ماهرتر خواهیم شد. آرایش صحیح صورت علاوه بر قانونمندی کلاسیک نیاز به مهارت زیرکانه دارد که با شناخت زیر و بم انواع چهره ها و مقایسه آنها از لحاظ فرم و رنگ با چهره خود و تمرین های مکرر و مشتاقانه رفته رفته در آن پیشرفت کرده و پس از مدتی در آن استاد خواهید شد.

 منبع: https://mag.asanteb.com

‫0/5 ‫(0 نظر)

مقالات پیشنهادی جهت مطالعه ی شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا