بهترین قرص دندان درد قوی و رفع دندان درد فوری

دندان درد یکی از مشکلاتی است که تقریبا همه آن را تجربه کرده اند. شما میتوانید با انواع قرص دندان درد قوی ، این درد را تسکین دهید. به عنوان مثال یک قرص مسکن دندان درد، قرص نوافن است که حاصل کافئین، استامینوفن و ایبوپروفن می باشد. در این بخش از مجله پزشکی آسان طب مواردی را که شخصا برای درمان دندان درد تجربه کرده ام به شما معرفی می کنم. امیدواریم شما هم با مطالعه این بخش اطلاعات کامل را بدست آورید و بتوانید به رفع دندان درد فوری بپردازید.

کپی از این مقاله ممنوع است.

قرص دندان درد قوی

قرص دندان درد قوی

درمان دندان درد روشهای مختلفی دارد. شما میتوانید از داروهای گیاهی و شیمیایی برای رفع دندان درد فوری استفاده کنید. اصلی ترین گیاه دارویی برای دندان درد میخک است. حال میتوانید خود گیاه تازه، خشک شده یا روغن آن را به محل درد بمالید. اما جدای از گیاهان دارویی قرص های مسکنی هم هستند که درد شما را تسکین می دهند. در این بخش از مجله پزشکی آسان طب آنها را به شما معرفی می کنیم.

1- استامینوفن

استامینوفن نوعی مسکن برای درمان دندان درد معمولی است که خاصیت ضددردی دارد، ولی خاصیت ضد التهابی شناخته شده‌ای ندارد. استامینوفن بیشتر در ترکیب با سایر داروهای ضددرد تجویز می‌شود. خانم‌های باردار بیشتر باید استامینوفن استفاده کنند. با اینکه استامینوفن یک مسکن ضعیف تر است باز هم زیاده روی در آن سلامتی شما را می گیرد.

2- ایبوپروفن

ایبوپروفن یک مسکن دندان درد است که در دو دوز 200 و 400 میلی‌گرم در داروخانه ها وجود داررد. البته کسانی که دچار خونریزی یا مشکلات قلبی هستند نمی توانند از قرص ایبوپروفن استفاده کنند.

3- ژلوفن

قرص دندان درد قوی

قرص ژلوفن فرم ژلاتینی ایبوپروفن است که جذب گوارشی راحت تری نسبت به قرص ایبوپروفن دارد. ولی خب در صورت مصرف زیاد برای کبد و بدن مضر است. البته اگر آن را برای مدتی برای دندان دردی که امان مان را بریده استفاده کنیم، عوارضش دیده نمی شود. اما نباید برای کوچکترین دردی سراغ ژلوفن بروید.

4- نوافن

نوافن یک قرص دندان درد قوی است و ترکیبی از ایبوپروفن، استامینوفن و کافئین می باشد.  هر چند داروهای ترکیبی در تسکین دندان‌درد موثر است، ولی در مصرف آن‌ها باید احتیاط بیشتری نشان داد. چون احتمال آلرژی یا عوارض ناخواسته با افزایش تعداد ترکیب‌های دارو افزایش می یابد.

5- آموکسی سیلین و مترونیدازول

قرص دندان درد قوی

در خیلی از موارد دندان ما عفونت هم دارد و این عفونت باعث تشدید درد آن می شود. در این موارد میتوانید از چرک خشک کن هایی مانند آموکسی سیلین و مترونیدازول استفاده کنید. اکثرا دندانپزشک ها آموکسی سیلین را هر 8 ساعت یکبار و مترونیدازول را بین 6-8 ساعت یکبار تجویز می کنند.

6- مفنامیک اسید

خیلی ها هم مفنامیک اسید را مسکن دندان می دانند. به نظر من این قرص روی خیلی ها اثر می کند و روی خیلی ها نه. شما میتوانید یکی دو بار آن را امتحان کنید و خودتان نتیجه اش را بسنجید.

7- دگزامتازون یا آمپول دگزا

دگزامتازون در صورت مصرف زیاد عوارض خیلی بدی برای سلامتی دارد. اما اگر واقعا دندان دردتان شدید شدید بود، میتوانید یکی دو تا از آنها را استفاده کنید تا درد تان تسکین یابد. اثر این داروها بیشتر ضدالتهابی است. قبل از تزریق اگر بیماری خاصی دارید به شخص تزریق کننده بگویید.

8- شیاف دیکلوفنات

شیاف دیکلوفنات کلا مسکن خوبی است. اما باید در موارد جدی استفاده شود. اگر واقعا دندان دردتان غیر قابل تحمل شد میتوانید یک شیاف استفاده کنید. تا جایی که میتوانید نباید فرم تزریقی دیکلوفنات را استفاده کنید.

9- بی‌حس کننده‌ ها

درباره این بی حس کننده های مهربان باید بگویم که گاهی واقعا موثر هستند، برای همین است که می گویم بی حس کننده های مهربان. این بی حس کننده ها انواع مختلفی دارد. یکسری بی حس کننده های ژل مانند هستند که نام های مختلفی دارند. مانند دنتا فورت ، مسکن دنتول و دنتا باریج. اکثر آنها هم از میخک گیاهی تهیه شده است. شما باید هنگام درد آن را به لثه یا داخل دندانی که درد می کند بمالید. فقط یک نکته اینکه من خودم نوع کرمی آن را خریدم و اصلا راضی نبودم. سعی کنید نوع ژله ای بیرنگ آن را بخرید.

یک مسکن دیگر برای دندان درد هم اسپری لیدوکائین است که واقعا لثه شما را سر و بی حس می کند.

10- تجربه شخصی

من خودم شخصا در موارد درد خیلی شدید دندان ابتدا یک ژلوفن و بعد از نیم ساعت یک نوافن می خوردم. مجددا اگر بعد  4-6 ساعت باز دردم شروع می شد، این عمل را تکرار می کردم. یا مثلا گاهی اول یک ژلوفن یا نوافن می خوردم و اگر بعد نیم ساعت درد آن بهتر نشد قرص دیگر را استفاده می کردم. باز هم می گویم تا زمانی که درد قابل تحمل است قرص نخورید. اما اگر واقعا دردتان شدید شده باید از عوارض قرص چشم پوشی کنیم و آن را بخوریم.

همچنین برای دندان درد عادی تر از ژل ها استفاده می کردم و برای دندان درد شدید مخصوصا نصف شب ها اسپری لیدوکائین می زدم. اسپری لیدوکائین واقعا بی حس کننده خوبیست. اما سعی کنید در مصرف آن هم خیلی زیاده روی نکنید.

گیاه میخک هم واقعا در تسکین دندان درد مفید است. میخک خشک را با هاونگ پودر می کردم و به لثه هایی که درد می کرد می مالیدم. ولی خب استفاده از ژل های مسکن میخک خیلی راحت تر از خود میخک است.

درباره چرک خشک کن دندان من هر بار دو بسته آموکسی سیلین و دو بسته مترونیدازول هر هشت ساعت یکبار می خوردم. ولی قبلش از عفونت دندانم مطمین می شدم. چون چرک خشک کن زیادی هم برای بدن مفید نیست.

نکته : جالب است بدانید که خیلی از دندان درد ها واقعا عصبی است. یعنی به گفته پزشک سالم است، ولی واقعا درد می کند. در این موارد باید ابتدا اعصاب خود را آرام کنیم.

بیشتر بدانید : درمان دندان درد عصبی یا دندان درد الکی

تجربه آخر هم اینکه دندان درد، دردی است که هر چه بیشتر به آن فکر کنید دردش بدتر می شود. پس تا زمانیکه نوبت پرکردن یا عصب کشی آن نشده نسبت به آن بی خیال باشید و حواستان را پرت کنید. همچنین در مورد خوردن چیزهای ترش یا سرد و گرم مراعات کنید تا دردتان بدتر نشود.

اگر شما در این زمینه تجربه ای دارید حتما در بخش نظرات بیان کنید تا دیگران از آن استفاده کنند.

منبع : https://mag.asanteb.com

‫3.7/5 ‏‫(11 نظر)‬

مقالات پیشنهادی جهت مطالعه ی شما

‫2 دیدگاه ها

  1. باسلام و خدا قوت و نخسته. اجرتون حضرت زهرا سلام الله علیها و ابوالفضل العباس علیه السلام به نیکی و سلامتی انشاالله تعالی. سپاسگزارم: بیاتی .(التماس دعا)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا