براشینگ مو و هر چه لازم است درباره آن بدانید

براشینگ مو یکی از شاخه های تخصصی و مهم از رشته آرایش و زیبایی است که هر آرایشگری باید آن را به طور تخصصی آموزش دیده و در انواع لاین های زیبایی مو مانند کوپ مو، شینیون مو و انواع مدل های باز و… به کار گیرد. بسیاری از افراد اینگونه می پندارند که براشینگ موها عملی بسیار ساده و پیش پا افتاده است که برای انجام آن نیازی به رعایت اصول کلاسیک پیرایش مو نیست، اما چنین عقیده ای اشتباه است. برای انجام براشینگ باید سلسله مراتبی را رعایت نمود تا بهترین و زیباترین حالت موی خود را نشان دهد.

براشینگ

توصیه های قبل از براشینگ

بهترین زمان برای سشوار کشیدن موها پس از شستشوی مو و در حالتی است که ریشه موها خشک شده و ساقه ها نمدار می باشد. در چنین شرایطی مقدمات اولیه کار فراهم بوده و می توانیم موها را به شیوه ای درست و اصولی سشوار کنیم. برای انجام این کار لازم است از یک سشوار استاندارد که دارای دکمه های تنظیم حرارت گرم و سرد است استفاده نمود و برای ایجاد فرم دلخواه در موها متناسب با قد مو از انواع برس های سرامیکی با قطرهای مختلف، در براشینگ حرفه ای به کار گرفت. موضوع بعدی استفاده از ماده حالت دهنده در پروسه براشینگ است که بسته به جنس و نوع موهای شخص می تواند واکس مو، ژل حالت دهنده مو، محلول دو فاز، سرم کریستال و… باشد. در انتها به یاد داشته باشید استفاده بیش از حد از سشوار ممکن است باعث صدمه زدن به موها شده و در نهایت منجر به ریزش مو شود.

تقسیم بندی موها در براشینگ

در مرحله اول موها را به پنج قسمت تقسیم می کنیم و به وسیله کلیپس های کوچک در جای خود فیکس می نمائیم. تقسیم بندی موها در جلوی سر در سه دسته است که قسمت وسط آن از دو شکستگی ابرو به سمت داخل تا فرق سر و طرفین سر تا کناره گوش، هر یک به طور جداگانه قسمت های دوم و سوم را تشکیل می دهند. در پشت سر موها به دو قسمت تقسیم شده و با کلیپس در جای خود قرار می گیرند. برای شروع سشوار کشیدن از پشت سر شروع کرده و در لایه های باریک، موها را به صورت جداگانه براشینگ می کنیم. زمانی که به قسمت جلوی سر رسیدیم در ابتدا موهای کناره های گوش را سشوار کرده و بسته به دلخواه شخص و جهت مورد نظر، چتری موها را نیز سشوار می کشیم.

روش صحیح براشینگ مو

براشینگ

به یاد داشته باشید که در سشوار حرفه ای موها، دستگاه سشوار از ابتدا تا انتها باید روشن بوده و دکمه های گرم و سرد ( بسته به موقعیت ) مدام تعویض شوند. برای انجام صحیح سشوار کشیدن در ابتدا، دسته ای از موها را جدا کرده و برس سرامیکی را درست در قسمت ریشه، در زیر موها قرار می دهیم. حرارت سشوار را روی گرم قرار داده و دریچه سشوار را با فاصله از موها به شکلی تقریبا عمود در بالای موها قرار می دهیم. به طوری که گرمای سشوار درست روی موها بوده و پس از چند ثانیه مکث در همین حالت شروع به حرکت دادن برس به سمت پایین ( در جهت آویز موها ) می کنیم و سشوار را نیز همزمان با برس در حالی که دقیقا بالای موها قرار گرفته به پایین حرکت می دهیم. دقت کنید که جهت دریچه سشوار به سمت پوست سر نباشد چرا که می تواند به سرعت باعث داغی و سوزش پوست سر شود. پس از اینکه یکبار به نوک انتهایی موها رسیدیم، برس را از موها جدا کرده و این عمل را یکبار دیگر تکرار می کنیم. برای ایجاد حجم در موها باید جهت دست ما به سمت بالا بوده تا ریشه موها حالتی ایستاده پیدا کنند. سپس دسته موها را مرتب کرده و این بار برس را در قسمت ریشه، روی موها قرار داده و در حالی که برس روی موها قرار گرفته براشینگ را تا انتهای موها انجام می دهیم. عمل برس کشیدن از زیر و رو را تا زمانی که موها نمدار هستند تکرار کنید. دقت کنید که مدت زمان مکث برس و حرارت روی هر ناحیه ای نباید بیشتر از دو ثانیه باشد چرا که زمان بیش از آن موجب آسیب به موها خواهد شد. پس از اطمینان از خشک شدن موها، در هر دسته مو برای مدت چند ثانیه با دکمه سرد سشوار به موها سرما دهید تا فیکس شود.    

براشینگ بعد از کوپ موها

یکی از زمان هایی که سشوار کردن موها لازم و ضروریست زمان پس از کوپ موهاست تا مدل نهایی کوتاهی مو خود را نشان بدهد. بسته به مدل ژورنالی موها و تشخیص براشینگ از رو یا زیر، شروع به براشینگ نموده و پس از آن برای جلوه زیباتر از واکس مو یا نگهدارنده های مو به شکلی بسیار ملایم استفاده کنید.

براشینگ به سبک پر

براشینگ

همانطور که از اسم این مدل پیداست، براشینگ موها به این سبک باید به صورت پر، آزاد و رها به سمت بالا باشد. بنابراین براشینگ در این مدل به سمت بالا بوده و در نوک انتهایی موها، چرخش دست به سمت خارج است. برای آماده سازی این مدل از مقداری ژل سافت جهت فرم پذیری بیشتر مو استفاده نمایید. در انتها از باد سرد سشوار جهت فیکس نهایی حالت مو استفاده کنید.   

براشینگ صاف شلاقی

برای انجام چنین براشینگی معمولا استفاده از دکمه گرم سشوار کفایت می کند. در این مدل نیازی نیست که جهت دست رو به بالا باشد. برس کشیدن را یکی در میان از زیر و رو انجام داده و در نوک انتهایی موها برس را بدون هیچ چرخشی صاف نگه می داریم و در نهایت رها میکنیم. این مدل براشینگ مخصوص موهای بسیار بلند است و زیبایی فوق العاده ای در موها ایجاد می کند.

براشینگ موهای کوتاه

براشینگ

براشینگ موهای کوتاه از سخت ترین انواع فرم دادن به موهاست. برای انجام آن باید از برس هایی با قطر باریک استفاده کرد و دقت فراوانی داشت تا حرارت سشوار پوست سر را نسوزاند. بسته به مدل ژورنالی کوپ مو، چرخش دست برای فرم نهایی می تواند به سمت خارج و یا داخل باشد.

 موهای فر و وز دار

برای براشینگ چنین موهایی حتما قبل از کار از مقداری محلول دوفاز یا اندکی واکس مو جهت گرفتن وز مو استفاده کنید. دقت کنید که پس از براشینگ از هیچ حالت دهنده ای با پایه آب استفاده نکنید چرا که وزهای مو را دوباره نمایان می سازد. در این نوع موها بهتر است از مدل صاف شلاقی و یا در صورت کم پشت بودن از مدل پر استفاده کرد.

براشینگ موج دار

براشینگ

در این مدل که مخصوص موهای لخت و بی حالت است از ژل های حجم دهنده قبل از براشینگ استفاده کنید تا موها حالتی ضخیم تر و زیباتر به خود بگیرد. برای ایجاد موج در موها پس از عمل زیر و رو در براشینگ، در دو سوم انتهایی موها برس را به یک سمت چرخش دهید و برای چندین ثانیه با سرمای سشوار فیکس کنید. سپس از اسپری مو استفاده نمایید تا ثابت در جای خود قرار گیرد.

براشینگ به سمت داخل

در براشینگ به سمت داخل بهتر است از ابتدای امر تمامی لایه های مو را به سمت داخل براشینگ کرده و جهت دست خود را برای ایجاد حجمی زیبا در موها به سمت بالا حرکت دهید. بهتر است از هیچگونه فرم دهنده ای با پایه چربی در چنین مدلی استفاده نکنید.

براشینگ جلوی سر

برای سشوار کشیدن جلوی سر معمولا با 3 گزینه روبرو هستیم. چتری صاف، چتری کج و چتری ایستاده که برای هر سه مورد باید لایه لایه موها را در جلوی سر با برس مناسب و متمایل به سمت داخل صورت براشینگ نمود. در چتری صاف جهت برس باید به سمت داخل صورت و موازی با بینی باشد. در براشینگ کج بسته به جهت دلخواه حرکت دست به سمت چپ یا راست بوده و باز هم داخل صورت جهت نهایی خواهد بود به این ترتیب که در هر جهتی که می خواهید موها را فیکس کنید برس را به سمت مخالف آن حرکت داده و در انتها با یک چرخش دست ملایم موها را فرم دهید. برای ایجاد حالت ایستاده در موها در ابتدا حرارت سشوار را به سمت عقب سر نگه داشته و در نهایت موها را به حالت ایستاده فرم میدهیم. برای گرفتن نتیجه بهتر در این موضوع می توانید از اندکی پوش دادن به موها استفاده کنید.

سخن نهایی در سشوار کشیدن موها این است که با توجه به اینکه حرارت مستقیم در موها می تواند باعث صدمه و آسیب به موها شود هرگز این تکنیک را به صورت روزانه انجام ندهید. آسان طب به شما توصیه می کند جهت ایجاد فرم دلخواه برای موهای خود به صورت روزانه از محصولات فرم دهنده با پایه گیاهی استفاده کنید تا سلامت موهای شما حفظ شود.

منبع: https://mag.asanteb.com

‫0/5 ‫(0 نظر)

مقالات پیشنهادی جهت مطالعه ی شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا