Notice: fwrite(): write of 661 bytes failed with errno=122 Disk quota exceeded in /home/magasanteb/public_html/wp-content/plugins/wordfence/vendor/wordfence/wf-waf/src/lib/storage/file.php on line 43
شینیون مو و آموزش انواع سبک های رایج – مجله آسان طب

شینیون مو و آموزش انواع سبک های رایج

شینیون مو یکی از رشته های تخصصی آرایش و زیبایی است که امروزه پیشرفت های چشمگیری کرده و سبک های مختلفی برای انجام آن وجود دارد. شینیون به عبارت ساده تر یعنی جمع کردن موها و مدل دادن به آن به منظور زیباتر کردن چهره. برای آماده سازی و افزایش فرم پذیری موها قبل از شینیون لازم است که تکنیک هایی به کار برده شود. در این مقاله چگونگی انجام این روش ها را با هم بررسی می کنیم.

شینیون

مقدمات کار در رشته شینیون

قبل از هر چیز باید بدانید که هر شینیون کار حرفه ای باید برای خود یک دستیار داشته باشد تا قبل از شروع کار، موها را براشینگ کرده و در صورت لزوم از اتوی مو یا انواع ویوهای مو استفاده کند و پس از آماده شدن موها، کلیه لوازم کار را در دسترس شینیون کار قرار دهد. این فرد باید به کلیه سبک های آرایش مو و همچنین ژورنال خوانی تسلط کامل داشته تا در صورت انتخاب هر مدلی توسط متقاضی بتواند به بهترین شیوه ممکن آن را انجام دهد.  

لوازم و ابزار آلات

لوازم کار جهت انواع شینیونهای حرفه ای معمولا بدین شرح اند: سشوار سالنی، اتوی مو و ویو کننده های سرامیکی، بابیلیس در قطرهای ریز و درشت، انواع فرم دهنده های مو مانند موس، چسب مو، ژل های سافت یا هارد، اسپری فیکس، انواع موهای مصنوعی، سنجاق های معمولی یا مویی و دوشاخ های محکم و پروتزهایی در حجم ها و شکل های مختلف و انواع شانه های معمولی و پوش دهنده و… کلیه ابزارآلات باید در دسترس بوده و متقاضی باید روی یک صندلی مناسب روبروی آینه قرار بگیرد تا شینیون کار بتواند هر لحظه زاویه و تناسب موهای او را در آینه چک کند. 

سبک های شینیون

برای انجام شینیون سبک های متنوعی وجود دارند. این سبک ها شامل سبک عربی، سبک اروپایی، سبک فشن، سبک کلاسیک و… می باشند. در سبک های عربی معمولا از روش پوش دادن در نواحی مختلف مو به کرات استفاده شده و انواع پروتزهای حجم دهنده در آن استفاده می شود. در سبک عربی معمولا تمام مو جمع شده و فرم و حالت پر حجم و شلوغی دارد. در شینیون های اروپایی به ندرت از تکنیک پوش دادن مو استفاده می شود. این مدل ها معمولا مدل های پرنسسی و یا مدل های ساده و شیک هستند که موها در آن به سادگی جمع شده و یا قسمتی از آن به صورت باز باقی می ماند و از بابیلیس های قطور برای فرم دادن به آن استفاده می شود. در شینیون های فشن از ایده های نو جهت فرم دادن به موها استفاده می شود که همیشه با تغییرات در مد می تواند شکل ها و حالت های مختلفی در بر داشته باشد. در این سبک آرایش مو معمولا شاهد مدل های خلاقانه و گاه عجیب و غریبی هستیم که طرفداران خاص خود را دارد. سبک کلاسیک شینیون شامل بوکل های اصولی در پشت سر در بالا و یا بوکل های حجیم در پشت گردن هستیم که به آن شنل گفته می شود. این مدل ها از زیباترین سبک های شینیون هستند و تقریبا هیچگاه از مد نمی افتند.

روش صحیح پوش دادن

برای پوش دادن به موها به روش صحیح باید حجم مورد نظر مو را جدا کرده و سپس لایه بیرونی آنرا که در معرض دید است به شکلی باریک جدا کرده و کنار می گذاریم. لایه های بعدی را به صورت جداگانه از نوک آن گرفته و در قسمت ریشه به سمت نوک موها شروع به پوش دادن می کنیم. دقت کنید که در هنگام پوش دادن از ایجاد گره های کور در موها پرهیز کنید. این عمل را تا زمان رسیدن به نوک موها ادامه دهید. برای اطمینان از پوش دادن صحیح زمانی که کار هر دسته از موها به اتمام رسید باید موها به راحتی به حال ایستاده در آمده باشند. در غیر اینصورت پوش موها صحیح نمی باشد. پس از پوش دادن به تمام لایه های در نظر گرفته شده به مقدار مناسب از اسپری فیکس موها در میان آن استفاده کنید. سپس دست خود را به آرامی در نزدیکی ریشه موها از داخل قرار داده و به موها حالتی پرحجم بدهید و لایه بیرونی موها را روی موهای پوش داده شده بیاورید و کلیه ناحیه مورد نظر را جمع کنید و با سنجاق فیکس نمایید. توجه نمایید که هرگونه ایرادی در پوش دادن و یا اسپری کردن در ناحیه ریشه موها ممکن است موجب صدمه رساندن به موها شده و در نهایت باعث ریزش مو شود.

شینیون

شینیون با موهای مصنوعی

در مدل های امروزی بسیار پیش می آید که لازم است از موهای مصنوعی در لا به لای مدل موها استفاده نمایید. توجه کنید که انتخاب این موها باید دقیقا مطابق با رنگ و حالت طبیعی موهای شخص بوده و از به کارگیری رنگ های غیر مشابه در آن پرهیز کنید مگر در زمانی که لازم است از لایت های کاملا متضاد استفاده نمایید. برای چنین امری پس از جمع کردن ابتدایی موها دسته هایی از موهای مصنوعی را با سنجاق محکم در لا به لای موهای طبیعی نصب کرده و در ادامه به روش معمولی شینیون کنید. ایجاد مخفی کاری های اصولی برای ناحیه نصب این موها امری لازم و ضروریست.

شینیون موهای کوتاه

گاه موهای متقاضی به اندازه ای کوتاه است که امکان استفاده و نصب موهای مصنوعی در آن وجود ندارد. در چنین حالتی یا به براشینگ ساده اکتفا کنید یا به کمک چسب موهای قوی به مدل دادن به موها به شکل پر و یا مدل های متنوع در جهات مختلف به شکلی ایستاده یا جهات همسو اقدام نمایید.

شینیون های کلاسیک

شینیون های کلاسیک از بهترین نوع مدل ها هستند که معمولا تمام قسمت های مو در آن با یک حرکت جمع شده و با کش محکم می شوند. سپس با قسمت آزاد موها می توان بوکل های زیبا در بالای سر و یا پشت گردن ساخت. برای ایجاد زیبایی بیشتر در این مدل ها می توان در قسمت جلوی سر از بافت های کف سری در حجم های بزرگ در یک طرف سر استفاده کرد. و یا یک بوکل یک طرفه در چپ یا راست در ناحیه پشت گردن درست کرد.

مدل های باز و بسته

شینیون

این مدل ها از زیباترین مدل های فرم دهی به موها هستند که در آن قسمت جلوی سر و یا نیمی از آن به شکلی کلاسیک و یا فشن شینیون شده و نیمه پشت سر و یا باقی مانده در هر قسمت به صورت آزاد و رها روی شانه ها باقی می مانند و باید برای آرایش ناحیه باز موها از بابیلیس های قطور استفاده کرد. فرم موج های همسو یکی از بهترین مدل ها برای این ناحیه است.

شینیون با بافت

از انواع دیگر شینیونها می توان به شینیون بافت اشاره نمود. شینیون بافت یعنی مدل دادن به موها با استفاده از انواع بافت های فانتزی یا کلاسیک که به شکلی زیبا تمام موها را جمع می کند. بافت گل، بافت سبدی، بافت های کف سری درشت از زیر یا رو می تواند به بهترین شکل در این مدل ها کارساز باشد.

زیورآلات مخصوص شینیون

پس از انجام شینیون، باید به فکر بهترین تزئین برای آن باشید. برای این امر می توان از نگین های شینیون و یا گل سرهای ریز استفاده کرد. اما یکی از بهترین روش ها برای شینیون و مخصوصا شینیون عروس استفاده از گل های طبیعی در موهاست که جلوه ای بسیار چشمگیر به نتیجه کار شما خواهد داد. آسان طب به شما توصیه می کند که قبلا گل طبیعی مورد نظر خود را سفارش داده و همراه خود به سالن ببرید.

منبع: https://mag.asanteb.com

‫0/5 ‫(0 نظر)

مقالات پیشنهادی جهت مطالعه ی شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا

Notice: fwrite(): write of 661 bytes failed with errno=122 Disk quota exceeded in /home/magasanteb/public_html/wp-content/plugins/wordfence/vendor/wordfence/wf-waf/src/lib/storage/file.php on line 43

Fatal error: Uncaught wfWAFStorageFileException: Unable to verify temporary file contents for atomic writing. in /home/magasanteb/public_html/wp-content/plugins/wordfence/vendor/wordfence/wf-waf/src/lib/storage/file.php:52 Stack trace: #0 /home/magasanteb/public_html/wp-content/plugins/wordfence/vendor/wordfence/wf-waf/src/lib/storage/file.php(659): wfWAFStorageFile::atomicFilePutContents('/home/magasante...', '<?php exit('Acc...') #1 [internal function]: wfWAFStorageFile->saveConfig('livewaf') #2 {main} thrown in /home/magasanteb/public_html/wp-content/plugins/wordfence/vendor/wordfence/wf-waf/src/lib/storage/file.php on line 52