میکاپ خلیجی و روش های رایج در آرایش خلیجی

میکاپ خلیجی از مدل های زیر مجموعه آرایش عربی بوده و طرفداران خاص خود را داراست. در این مدل از آرایش از فون های سنگین و با قدرت پوشانندگی بالا استفاده شده و به ایجاد تغییرات اساسی در چهره می پردازد. رنگ های به کار رفته در آن نیز معمولا گرم، تیره و پر حرارت بوده و وزن آرایش در ناحیه چشم ها و لب ها به یک میزان سنگین است. برای انجام این مدل میکاپ نیاز به انجام تکنیک هایی است که در ادامه به شرح آن خواهیم پرداخت.

میکاپ خلیجی

زیرسازی آرایش در میکاپ خلیجی

معمولا برای زیرسازی در میکاپ خلیجی از فون های تیره برای پوشش زمینه پوست استفاده شده و از پودر های فیکس همرنگ برای یکدست و ماندگار کردن کار بهره میگیرد. فون هایی با تناژ ملایم قرمز و نارنجی در این مدل از میکاپ کاربرد وسیعی داشته و با ایجاد زمینه ای گرم بستر مناسبی برای بهتر دیده شدن این مدل آرایشی را فراهم می آورند. معمولا پس از استفاده از فون زمینه به متعادل سازی چهره پرداخته و ایرادات ظاهری صورت را رفع می نمایند. معمولا در این میکاپ از تکنیک کانتورینگ و هایلایتینگ برای برجسته سازی گونه ها استفاده شده و بنا به فرم طبیعی چهره، به گونه سازی می پردازیم. به یاد داشته باشید که میکاپ خلیجی بسیار سنگین و غلیظ بوده و به هیچ وجه مناسب آرایش روزانه نیست.

آرایش چشم مهمترین بخش میکاپ خلیجی

میکاپ خلیجی یا همان میکاپ با سایه های خطی به خاطر استفاده از روش خط کشی شده با مرزهای پررنگ و مشخص در آرایش چشم معروف می باشد. برای انجام این مدل سایه چشم در ابتدا باید برای چشم یک زیرسازی مناسب انجام داد تا برای مدتی طولانی ماندگار باقی بماند. پس از زدن پودر فیکس و مدت زمان مکث لازم برای تثبیت آن میکاپ خلیجی را شروع می کنیم. در ابتدا باید از یک رنگ روشن جهت سایه زدن به ناحیه یک تا سه پلک استفاده کنیم. در مرحله بعد با استفاده از قلم شماره صفر میکاپ و سایه آبرنگی مشکی، سورمه ای یا قهوه ای خطی صاف در امتداد خط سه پلک می کشیم و در انتها انحنای مناسب را ایجاد می کنیم. درست از مرز این خط با سایه چشم همرنگ، شروع به سایه زدن و همزمان فید کردن می نماییم. یکی از دلایل زیبایی این میکاپ، فید کردن درست و ایجاد برجستگی مناسب در انحنای زیر استخوان حدقه چشم است. برای زیباتر کردن چشم میتوان در ناحیه یک تا سه پلک از سایه روشن و براق استفاده نمود. پس از آن خط چشمی پهن و کشیده درست موازی با سایه تیره می کشیم و همچنین در گوشه خارجی چشم خط دیگری اینبار به رنگ سفید گچی در زیر خط چشم اصلی می کشیم. در انتها از مژه مصنوعی ریسه ای و پر پشت برای ایجاد جلوه ای زیباتر روی مژه های طبیعی نصب می کنیم.  

انواع مدل های خطی سایه چشم

میکاپ خلیجی

مدلی که در بالا توضیح دادیم یکی از معروف ترین سایه های خلیجی در میکاپ خلیجی بود که با رنگ های تیره اجرا می شود. مدل معروف دیگر با استفاده از یک تکه چسب کاغذی در گوشه خارجی چشم، در امتداد خطی که از گوشه بینی، گوشه خارجی چشم و انتهای ابرو چسبانده می شود انجام می پذیرد. سپس با سایه تیره مانند سبز کله غازی حالتی کشیده در گوشه چشم ها ایجاد کرده و به سمت گوشه داخلی چشم فید می کنیم. سپس خط چشم را در امتداد سایه چشم کشیده و در انتها برای ایجاد حالت متمرکز و گیرا در چشم ها با استفاده از گوش پاک کن در زیر چشم با سبز یشمی سایه می اندازیم. نهایتا پس از سایه زدن، چسب را برمی داریم. وجود این چسب باعث خط واضح و تیزی در گوشه خارجی چشم خواهد شد و به زیبایی آرایش می افزاید. مژه مصنوعی مناسب در این مدل نیز همانند مدل قبلی می باشد. به طور کلی هر گونه مدل خلاقانه ای که دارای خصوصیات خطی بوده و از رنگ های قید شده برای انجام آن استفاده شود می تواند مدل جدیدی برای آرایش چشم خلیجی باشد.  

خط چشم های فانتزی

در انواع مدل های خلیجی می توان از خط چشم های مدل دار استفاده کرد. یکی از مدل های معروف در این زمینه مدل پرستویی است که در گوشه خارجی چشم قبل از امتداد گرفتن یک نیم دایره به سمت داخل برگشته و در انحنایی فانتزی به شکل خط چشم معمولی امتداد می یابد. سپس در بقیه قسمت ها به شکل معمولی سایه خورده و داخل نیم دایره مذکور با رنگ سفید یا رنگ های روشن و اکلیلی پر می شود. همچنین کشیدن خط چشم های دو شاخه در این مدل آرایش بسیار رایج و مرسوم می باشد.

رژ گونه در میکاپ خلیجی

رژ گونه در میکاپ خلیجی می تواند از روی رنگ مکمل سایه چشم انتخاب شود و یا با توجه به گرما یا سرمای سایه چشم هماهنگ گردد. اگر در سایه چشم از رنگ های گرم استفاده شده باشد برای رژ گونه از رنگ هایی با تناژ نارنجی استفاده می کنیم و اگر سایه چشم سرد باشد برای رژگونه به سراغ رنگ هایی با تناژ صورتی می رویم. با توجه به اینکه آرایش چشم ها در میکاپ خلیجی بسیار پر رنگ و سنگین است آسان طب به شما توصیه می کند در استفاده از رژ گونه بسیار محتاط عمل کرده و به رژ گونه ای بسیار سطحی و ملایم اکتفا کنید.

رژ لب در میکاپ خلیجی

در میکاپ خلیجی رژ لب نیز با رنگ رژ گونه هماهنگ و هم خانواده است. یعنی اگر رژگونه از تناژ نارنجی یا صورتی بود رنگ رژلب نیز باید هماهنگ با آن انتخاب و استفاده شود.

نقاشی صورت در میکاپ

میکاپ خلیجی

یکی دیگر از عناصر موجود در میکاپ خلیجی استفاده از نقاشی های مینیاتوری در نواحی اطراف چشم ها و یا گونه هاست که با رنگ های براق کشیده شده و داخل آن با نگین های برچسبی تزئین می شود. برای گرفتن نتیجه بهتر به شما توصیه می کنیم به نقاشی های بسیار ظریف و محو بسنده کرده و از نگین های بسیار ریز استفاده کنید. رنگ های کاربردی در اینگونه نقاشی ها معمولا رنگ طلایی و یا نقره ای بسیار براق است که در حالت پودری و یا مایع در دسترس می باشد.

استفاده از زیورآلات

استفاده از زیور آلاتی همچون انواع سربندها و آویزهای زیبا در نواحی پیشانی می تواند میکاپ خلیجی را زیباتر کند. همچنین انواع دستبندهایی با رنگهایی طلایی و نقره ای و طراحی هایی با حال و هوای شرقی به زیبایی بصری آن اضافه می کند.

سخن نهایی

میکاپ خلیجی در سالهای گذشته بسیار محبوب و رایج بود اما امروزه به ندرت از این مدل در میکاپ استفاده می شود و شرح آن در این مقاله صرفا جهت آموزش برای علاقمندان به این رشته از لاین آرایش و زیبایی بود. در ادامه توجه شما را به آرایش های لایت و ملایم که بسیاری از خانم ها طرفدار این شیوه از آرایش هستند جلب می نماییم که در مقالات مربوطه شرح و آموزش نکته به نکته آن به طور کامل توضیح داده شده است. 

منبع: https://mag.asanteb.com

‫0/5 ‫(0 نظر)

مقالات پیشنهادی جهت مطالعه ی شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا