میکاپ مصری سخت ترین مدل آرایش صورت

میکاپ مصری یکی از مدل های فانتزی در دنیای آرایش صورت است که با استفاده از رنگ هایی مانند مسی آتشین و طلایی براق می توان جلوه ای خاص به چهره داد و با ایجاد تغییرات اندکی آن را تبدیل به میکاپی شیک جهت حضور در مراسم نمود. این آرایش به چهره حالتی تیز و پر زاویه داده و بیشترین تمرکز در ناحیه چشم ها قرار گرفته است. برای ایجاد بهترین حالت در آن به شرح چگونگی انجام این مدل از آرایش و تغییرات کلیدی در آن می پردازیم.

میکاپ مصری

مرور نکات مهم در میکاپ مصری

میکاپ مصری یکی از سنگین ترین و غلیظ ترین مدل های آرایش صورت است که بهتر است برای تعدیل کردن آن از سایه چشم هایی با رنگ های پایه مانند انواع برنزی یا شکلاتی که درخشش ملایمی داشته باشد استفاده نمود. همچنین از فون های تیره با تناژ ملایم استفاده کرد تا چهره حالتی برافروخته و قرمز نداشته باشد. برای آرایش چشم ها نیز جهت طبیعی تر شدن چهره از خطوط ظریف و باریک استفاده کنید تا نتیجه کار زیباتر و ملایم تر از آب درآید. همچنین از رژگونه براق به شکلی ملایم و طبیعی استفاده کرده و از ایجاد خطوط بیش از حد تیز و زوایای واضح در زیرسازی آرایش بپرهیزید.   

زیرسازی در میکاپ مصری

یکی از نکات مهم در میکاپ مصری ایجاد تناسب و یکدستی در پوست صورت و گردن است. توجه داشته باشید که هرگونه اختلاف رنگ در پوست این دو ناحیه باعث اثری نامطلوب در ظاهر زیبای آن خواهد شد. زیرسازی آرایش صورت در میکاپ مصری باید توسط فون هایی با زمینه تیره و تناژ برنزی انجام شود. پس از استفاده از کرم مرطوب کننده جهت آبرسانی و تامین چربی لازم برای زیرسازی، از یک لیکوئید با تناژ تیره متوسط استفاده نمایید. بهتر است که لیکوئید از جنس ضد حساسیت بوده تا از ایجاد حالت چرب در پوست صورت پرهیز شود. پس از پخش کردن لیکوئید روی پوست نواحی صورت و گردن و ضربات آرام و ملایم نوک انگشتان برای فیدشدن لیکوئید روی پوست، از پن استیک برنزی با تناژ مناسب استفاده نمایید. جهت حصول نتیجه بهتر از اسفنج لاتکس نمدار استفاده کنید. تمامی نواحی صورت را با پن استیک کاور کرده و سپس برای تثبیت کرم پودر فشرده از پودر فیکس همرنگ با آن استفاده نمایید. ده دقیقه زمان دهید و بعد با برس نرم و لطیف بقایای پودر فیکس را از صورت پاک کنید.

آرایش چشم های مصری

میکاپ مصری

مهمترین بخش در میکاپ مصری، آرایش چشم می باشد. در این مدل از آرایش به وسیله خط چشم های موازی و بی حالت در بالا و پایین چشم ها باید نگاه شخص را متمرکز و نافذ نمایید. با استفاده از قلم شماره صفر میکاپ و سایه آبرنگی مشکی از روی خط شماره یک پلک در گوشه داخلی چشم شروع کرده و خط باریکی را تا انتهای چشم کشیده و سپس در گوشه خارجی چشم بدون ایجاد انحنای معروف در خط چشم آن را به طول یک سانت امتداد دهید. برای کشیدن خط چشم پایینی نیز به همین شیوه عمل کرده و چند میلیمتر کوتاهتر از خط چشم بالایی امتداد دهید. در مرحله بعد با استفاده از سایه دودی و مات در گوشه خارجی چشم و از روی خط چشم به سمت بالا فید کرده و گردی مناسبی را در گوشه چشم ایجاد نمایید. فید کردن سایه دودی باید تا انتهای خط چشم بالایی ادامه داشته و فرم کشیده به آن بدهید. سپس با استفاده از سایه مسی تیره و براق در ناحیه مرز فید شده سایه دودی شروع به سایه زدن تا چند میلیمتر نمایید. به همین ترتیب با استفاده از تنالیته های براق و هم خانواده رنگ مسی، برنزی، شکلاتی تیره و روشن یک حالت یکپارچه و بدون مرز از انواع رنگ های هم خانواده در این ناحیه نمایید. در گوشه داخلی چشم از سایه طلایی براق استفاده کرده و در انتها یکبار دیگر خط چشم را پر رنگ نمایید. برای پر کردن ناحیه خالی بین خط چشم بالایی و پایینی در گوشه های داخلی و خارجی چشم نیز از رنگ طلایی براق استفاده نمایید. سپس با استفاده از مژه مصنوعی تکی یا سه شاخه در لا به لای مژه های طبیعی به ایجاد فرم مناسب در پلک ها بپردازید.

آرایش گونه ها و فک

ایجاد زاویه تیز در گونه ها و فک از ارکان اصلی چنین آرایشی است. در میکاپ مصری باید به وسیله فون دو درجه تیره تر از رنگ زمینه به گونه سازی پرداخت و ناحیه فک را زاویه دار کرد. سپس به وسیله فون دو درجه روشن تر از رنگ زمینه در نواحی برجسته به پرحجم نشان دادن این نواحی پرداخت. البته برای انجام این مرحله باید در زمان زیرسازی آرایش چنین کاری را انجام داد و بعد به وسیله پودر فیکس آن را تثبیت نمود. سپس از رژگونه براق به رنگ برنزی تیره یا مسی آتشین ناحیه گونه ها را آرایش کرد و از رنگ طلایی براق در ناحیه برجسته گونه ها به شکلی ملایم استفاده نمود.

انتخاب رژ لب مناسب

میکاپ مصری

رژلب مناسب برای میکاپ مصری رنگ مسی روشن یا تیره است. برای آرایش لب ها می توان از قلم شماره 6 یا 8 میکاپ استفاده نمود. آسان طب به شما توصیه می کند جهت ملایم نمودن این آرایش سنگین تنها به استفاده از برق لب بی رنگ اکتفا کنید.

آرایش موها در میکاپ مصری

بهترین آرایش موها در میکاپ مصری، چتری صاف با براشینگ صاف به سمت داخل صورت است. برای آرایش بقیه موها نیز می توان به براشینگ صاف اکتفا کرده و از ایجاد هرگونه مدل فانتزی در موها پرهیز کنید. در انتها می توان از تل ها و یا هد بندهای طلایی یا نقره ای برای آرایش موها استفاده کرد.

سخن نهایی

میکاپ مصری یکی از سخت ترین مدل های آرایشی است که باید با مهارت و هنرمندی انجام شود در غیر اینصورت نتیجه آرایش بسیار پر رنگ و غلیظ از کار در می آید. نکات مهم را در این مدل آرایش یک به یک مد نظر قرار دهید و از استفاده بیش از حد کرم پودر و رنگ های آرایشی بپرهیزید. به همین دلیل باید به تمرین های مکرر پرداخته تا مهارت دست شما به گونه ای باشد که نتیجه کار تا حد ممکن طبیعی و زیبا از آب درآید.

منبع: https://mag.asanteb.com

‫5/5 ‫(1 نظر)

مقالات پیشنهادی جهت مطالعه ی شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا