آرایش دائم لب و چگونگی انجام میکروپیگمنتیشن لب

میکروپیگمنتیشن لب همانطور که از اسمش پیداست یعنی آرایش دائم لب به وسیله دستگاه ایمن میکروپیگمنتیشن. در این تکنیک به قرینه سازی در خط لب ها پرداخته و گاه به گاه و در صورت لزوم برای پر کردن و یکدست کردن این خطوط می توان از سایه زدن های مختلف در این ناحیه کمک گرفت. میکروپیگمنتیشن لب دارای اصول و قواعد خاصی است که برای رسیدن به نتیجه مطلوب باید مو به مو اجرا شود و کلیه موارد ایمنی، بهداشت و سلامتی در این تکنیک رعایت گردد. در ادامه به تشریح صفر تا صد آرایش دائم لب خواهیم پرداخت.

آرایش دائم لب

چگونگی آرایش دائم لب

آرایش دائم لب به وسیله دستگاه ایمن میکروپیگمنتیشن و کارتریج مناسب در ناحیه لب ها جهت اصلاح فرم لب ها و قرینه سازی خط لب انجام می شود. پوست لب انسان به مراتب بسیار نازک تر از پوست صورت بوده و به همین دلیل انجام میکروپیگمنتیشن لب باید با دقت و ملایمت خیلی زیاد انجام شود. قبل از شروع کار باید فرم طبیعی لب ها را بررسی کرده و سپس تغییرات مورد نظر را به وسیله مداد آرایشی در فرم لبها ایجاد نمایید. مشاوره قبل از آرایش دائم با متقاضی در میکروپیگمنتیشن لب ضروری بوده و طی این مشاوره باید تغییرات مورد نظر متقاضی بررسی و اصلاح شود تا پیگمنتر بتواند با متقاضی به هدفی مشترک دست یابد. سپس با توجه به رنگ پوست شخص و نازک بودن این ناحیه بهترین و بادوام ترین رنگ را انتخاب نموده و در صورت تایید رنگ انتخابی توسط متقاضی، به وسیله رنگ های مکمل با یکدیگر ترکیب شوند. به یاد داشته باشید که پوست لب به دلیل داشتن صفات مذکور نمی تواند برای مدت زمان طولانی رنگ را در خود نگاه داشته و به همین دلیل میکروپیگمنتیشن لب از کم دوام ترین نوع آرایش دائم محسوب می شود.

بهترین رنگ برای میکروپیگمنتیشن لب

بهترین رنگ ها برای میکروپیگمنتیشن لب رنگ های زرشکی، قرمز تیره، قهوه ای تیره و امثال آن است. استفاده از رنگ های روشن مانند صورتی یا نارنجی و مانند آنها هیچگونه دوامی نداشته و یا در صورت ماندگاری ظاهری ناخوشایند و نازیبا در لب ها به وجود می آورند.

اصلاح فرم خط لب

برای ایجاد خط لب مناسب و زیبا در میکروپیگمنتیشن لب بهترین و مناسب ترین کارتریج، کارتریج سه سر گرد است که می تواند تا حد بسیار زیادی باعث تزریق موثر رنگ در زیر پوست شود. قبل از شروع کار مداد آرایشی را بسیار تیز کرده تا بتوانید خط ظریفی را برای قرینه سازی لب و اصلاح عدم قرینگی به دور لبها بکشید. سپس با استفاده از کارتریج سه سر گرد از لب بالایی (ناحیه هشت لب) شروع به کار نمایید. در میکروپیگمنتیشن لب باید بسیار ملایم حرکت کرده و پوست لب را به وسیله دو انگشت اندکی باز کرده تا بافت پوست سفت و کشیده شود. در چنین شرایطی تزریق رنگ بهتر و سریعتر انجام خواهد شد. فشار بیش از حد کارتریج و حرکت های سریع و پرتابی تاثیر نامطلوبی در نتیجه کار گذاشته و باعث تخریب بافت لب خواهد شد. بهتر است که حرکت کارتریج بسیار آرام و همراه با مکث باشد که رنگ بتواند به درستی زیر پوست تزریق شده و بدون اینکه به سطح برگردد در جای خود قرار گیرد.   

رژ لب دائم

آرایش دائم لب

یکی از روش ها در میکروپیگمنتیشن لب ایجاد حالت رژلب زده در لبهاست. دوام این کار بسیار کم بوده و آسان طب به شما توصیه می کند از انجام آن بپرهیزید. چرا که ماندگار نبوده و فقط درد و ناراحتی مضاعفی را به پوست شما تحمیل خواهد کرد. برای انجام رژ لب در میکروپیگمنتیشن لب از کارتریج 5 سر به بالا (فلت) استفاده می شود تا بتواند در مدت زمان کوتاهی تمامی سطح لب را به وسیله رنگ بپوشاند. دقت نمایید که انجام آرایش دائم رژلب باید بسیار بسیار سطحی و با ملایمت انجام شود. در غیر اینصورت پوست این ناحیه زخم شده و دچار خونریزی خواهد شد. همچنین برای تکمیل رژ لب دائم باید از کارتریج سه سر جهت ایجاد خط لب مناسب در لبها استفاده نمود.

سایه لب در آرایش دائم

سایه لب به نسبت رژ لب بسیار سبک تر بوده و تغییرات رنگی در آن ملایم تر است. بیشتر از رنگ های ملایم استفاده شده و در نواحی داخلی لب (نزدیک به خط لب) انجام می شود. سایه لب در تکنیک میکروپیگمنتیشن لب نیز همانند رژ لب دائم از دوام چندانی برخوردار نبوده و صرفا جهت ایجاد زیبایی موقت و مکمل خط لب دائم انجام میشود. کارتریج مناسب برای سایه لب نیز می تواند کارتریج 3 یا 4 سر فلت باشد.

برجسته سازی لب

در آرایش دائم لب می توان به برجسته سازی موقت لبها پرداخته و با استفاده از تکنیک سایه و روشن به پر حجم نشان دادن لب ها کمک کرد. پس از انجام رژ لب دائم و پوشش دادن تمامی نواحی لب با رنگ اصلی می توان با استفاده از کارتریج فلت پنج سر مقداری رنگ بژ را با صورتی روشن ترکیب کرده و در ناحیه وسط لب ها در بالا و پایین میکروپیگمنتیشن نمود. این امر سبب ایجاد ظاهر حجیم اما موقت در لب ها شده و برای مدتی می تواند دوام داشته باشد.

اصول ایمنی میکروپیگمنتیشن لب

برای انجام میکروپیگمنتیشن لب یا آرایش دائم لب ، لازم است کلیه لوازم از قبیل سینی لوازم، کارتریج، ظرف حاوی سرم شستشو، پنبه های توپی، پد الکلی، دستکش لاتکس و… یکبار مصرف بوده و پس از انجام کار دور انداخته شوند. استفاده از کلاه و کاور مخصوص برای متقاضی و همچنین ماسک صورت برای پیگمنتر الزامیست. پس از انجام هر بار میکروپیگمنتیشن باید دستگاه میکروپیگمنتیشن را با مواد ضدعفونی کننده شستشو داده و برای استفاده مجدد آن را در دستگاه استریل کننده قرار داد.

مراقبت بعد از آرایش دائم لب

آرایش دائم لب

پس از انجام آرایش دائم لب لازم است که توصیه های مراقبت بعد از آن را از پیگمنتر خود آموزش دیده و مو به مو به آن عمل نمایید تا بتوانید به سهولت دوره بهبود این ناحیه را با توصیه های پیگمنتر خود پشت سر گذاشته و از نتیجه کار راضی باشید. همانطور که گفته شد پوست این ناحیه بسیار نازک و حساس است بنابراین تمامی توصیه های پیگمنتر را جهت بهبود سریع لب ها عمل نمایید.

سخن نهایی

همانطور که گفتیم میکروپیگمنتیشن لب دارای زیرمجموعه های متعددیست که گاه دوام و ماندگاری کوتاهی دارند. بنابراین برای بهترین انتخاب از میان انواع میکروپیگمنتیشن لب می توان به خط لب دائم اشاره کرد که مدت زمان طولانی ماندگار بوده و با توجه به اصلاح فرم لب ها می تواند تا حد بسیار زیادی بر زیبایی عمومی چهره تاثیر داشته باشد. با توجه به تمامی توضیحات، بهتر است برای میکروپیگمنتیشن لب به ایجاد خط لب دائم اکتفا نموده و از انجام انواع دیگر آن خودداری نمایید تا سلامت و زیبایی چهره شما به دلیل دستکاری های غیر ضروری مورد آسیب های احتمالی قرار نگیرد.

منبع: https://mag.asanteb.com

‫0/5 ‫(0 نظر)

مقالات پیشنهادی جهت مطالعه ی شما

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا