هایلایت مو و جدیدترین لایت های مو

هایلایت مو یکی از پرطرفدارترین تکنیک هایی است که در لاین تخصصی رنگ مو کاربرد وسیعی داشته و به زیبایی موها و در نهایت زیبایی چهره شخص کمک شایانی می نماید. هایلایت مو باید زیر نظر متخصصین رشته رنگ و مش انجام شده و کلیه موارد اصولی و ایمنی در آن برای گرفتن بهترین و زیباترین نتیجه رعایت شود. در دنیای هایلایت مو مدل های بسیار زیادی وجود دارد که در ادامه به بررسی و روش انجام هر یک از لایت های رایج در سالن های آرایشی می پردازیم.

هایلایت

درباره هایلایت مو

هایلایت به معنی تکه های روشن مو در لا به لای موهای تیره است. در تعریف هایلایت مو تکه های روشن باید سه درجه روشن تر از موهای زمینه باشد تا بهترین نتیجه را در زیباتر کردن موها داشته باشد. برای انجام این کار می توان به روش کلاه یا فویل عمل کرد. در روش کلاهی رشته های نازک مو از روزنه های کلاه بیرون آورده شده و به وسیله رنگ مو به روشن کردن موها با تناژ مورد علاقه متقاضی می پردازیم. به این ترتیب رشته های هایلایت شده مو به شکلی نامنظم و زیبا در لا به لای موهای شخص پراکنده شده و ایجاد نوعی زیبایی طبیعی در موها خواهد کرد. اما اگر می خواهیم که تکه های روشن مو به شکلی کاملا منظم و خط کشی شده باشد باید از روش فویل استفاده کنیم. در این روش با استفاده از فویل که در مستطیل های منظم (اندکی بیشتر از طول موها) بریده شده به روشن کردن موها می پردازیم. چنین هایلایتی مناسب برای موهای رنگ شده با پایه 6 به بالاست. اگر اختلاف رنگ موی زمینه و هایلایت تا 7 درجه باشد و تکنیک روشن کردن موها با استفاده از پودر دکلره انجام شود به آن مش می گوئیم. جهت زیبایی بیشتر موها پس از هایلایت با توجه به مدل کوتاهی مو و انتخاب بهترین فرم برای موها به براشینگ حرفه ای موهای خود بپردازید. 

لو لایت چیست

در روش لو لایت، دقیقا بر عکس هایلایت عمل می کنیم. لو لایت یعنی روی موهایی با زمینه روشن، تکه های تیره درآوردن. در این روش نیز به شیوه کلاه یا فویل عمل می کنیم. لو لایت برای موهای روشن اروپایی بسیار مناسب و راحت است. در زمان هایی که موهای روشن شخص دچار زردی یا بدرنگی شده نیز می توان رگه های تیره از پایه 3 و 4 از هر رنگی روی موهای روشن ایجاد کرد. کاربرد دیگر لو لایت در زمان رشد چند سانتی موها بوده که می خواهیم بدون ترمیم دکلره، تناسب رنگ موهای شخص را یکدست تر و زیباتر کنیم.     

سان لایت، تکه های بلوند بسیار روشن

هایلایت

بهترین حالت برای سان لایت زمانی است که موهای زمینه شخص بسیار روشن باشد. در چنین حالتی از لا به لای موهای متقاضی تکه های روشن تر در می آوریم. برای ایجاد چنین حالتی از بلوند بسیار روشن استفاده می کنیم. روش دومی نیز برای انجام سان لایت وجود دارد. به این ترتیب که از رستنگاه مو تا تاج سر را به شکل بیضی جدا کرده و دکلره کامل می کنیم. توجه نمایید که در چنین حالتی نیز زمینه موهای شخص باید روشن باشد. البته عده ای نیز سان لایت را روی زمینه تیره دوست دارند که زیبایی خاص خود را داراست.

مووی لایت با رنگ های شاد

مووی لایت یکی از انواع هایلایت های فانتزی است که معمولا افرادی با روحیه تنوع طلبی در زیبایی موها خواهان آن هستند. به این ترتیب که مستطیل بالای سر را به طور کامل دکلره کرده و به هفت قسمت افقی تقسیم می کنیم. سپس هر یک از این مستطیل های کوچک به وسیله رنگ های شاد فانتزی مانند، نارنجی، بنفش، آبی، صورتی، سبز و… رنگ آمیزی می شوند. این رنگ ها از نوع رنگ های موقتی بوده و به شکل رنگ های شامپویی موجود است و به نسبت برند آن می تواند دوامی متغیر داشته باشد. اما معمولا پس از چند بار شستشو کمرنگ و کمرنگ تر می شوند.

مون لایت برعکس سان لایت

هایلایت

مون لایت دقیقا برعکس سان لایت است. یعنی بیضی بالای سر از رستنگاه مو تا تاج سر تیره شده و قسمت زیرین موها بلوند می شود. مون لایت به نسبت سان لایت از طرفداران کمتری برخوردار بوده و مخصوص افرادی با سلیقه های خاص و منحصر به فرد است.

هاف لایت، نصف روشن، نصف تیره

در هاف لایت همانطور که از اسمش پیداست نصف موها روشن شده و نصف باقی موها تیره می شوند. بهترین حالت برای انجام چنین شیوه ای به این ترتیب است که به تناسب قد موهای متقاضی از انتهای موها به اندازه نصف دکلره کرده و نصف باقی مانده را با رنگ تیره طبیعی موها رها کرده و یا به وسیله رنگ موی تیره رنگ می کنیم.

استروبینگ لایت و موهایی خوش حالت

استروبینگ لایت یکی دیگر از تکنیک های هایلایت مو می باشد که از جدیدترین ها در دنیای زیبایی موهاست. این روش در پرحجم نشان دادن موها و درخشندگی و حالت دار بودن موهای شما در حالت معمولی کمک شایانی می کند. در روش استروبینگ لایت با استفاده از تکنیک سایه و روشن می توان موها را سالم تر، شفاف تر، پرپشت تر و خوش حالت تر نشان داد. در این متد در قسمت ریشه موها از بلوند تیره استفاده شده و در قسمت نوک انتهایی موها به بلوند روشن و خامه ای می رسیم. در این نوع هایلایت اگر از روبرو به چهره شخص نگاه کنیم اینطور به نظر می رسد که پایین موهای شخص حسابی پرپشت و خوش فرم است.

آمبره روشی برای تنالیته ای مواج

هایلایت

آمبره کردن مو یکی از شیوه های رنگ کردن موهاست که در آن بخش پایینی موها از قسمت های بالایی موها روشن تر است. یعنی هرچه از ریشه ها به سمت نوک انتهایی موها نزدیک میشویم رنگ مو روشن و روشن تر می شود. رنگ مو درناحیه ریشه ها تیره است و به سمت نوک موها با همان تناژ رنگی روشن می شود. آمبره لغتی فرانسوی به معنای سایه است و منظور از آن تنالیته های رنگی است که با درهم آمیختن ایجاد سایه و یا موج های راه راه در موها می نمایند. نکات مهم در انتخاب آمبره این است که سایه هایی را انتخاب کنید که با رنگ طبیعی چهره، موها و چشم های شما هماهنگ و سازگار باشد. آمبره کردن موها در فصل های گرم و سرد سال نیز باید هماهنگ و متناسب با حرارت فصل باشد. به این ترتیب که در فصل های گرم از رنگ های روشن تر و زنده تر استفاده کرده و در فصل های سرد به سراغ سایه های خاکستری و رنگ های سرد بروید. اینگونه هایلایت کردن موها را آمبره کردن به روش سنتی مو گویند. روش دیگری نیز وجود دارد به نام سامبره که دقیقا بر عکس آمبره کردن موهاست.

سامبره مو چیست

سامبره ترکیبی از آمبره و بالیاژ، از تکنیک های زیرمجموعه آمبره است که نسبت به آن جدیدتر و بهتر است. در سامبره دقیقا بر عکس آمبره کردن مو عمل می کنیم. یعنی ریشه موها روشن بوده و هر چه به نوک انتهایی موها نزدیک می شویم رنگ مو تیره و تیره تر می شود. سامبره مو از آمبره کردن ظریف تر و ملایم تر است و جلوه طبیعی تر و یکدست تری به موهای شخص خواهد داد. در این روش اختلاف تیرگی ها و روشنی ها کمتر بوده و همانند حالتی است که موها آفتاب خورده و تغییر رنگ پیدا کرده اند. به این ترتیب جذابیت و زیبایی بیشتری در موهای شخص به وجود می آید.

بالیاژ مدرن ترین تکنیک هایلایت

هایلایت

بالیاژ نام نوعی از تکنیک های هایلایت کردن موهاست. چنین تکنیکی جدیدترین و مدرن ترین روش هایلایت مو در دنیاست. بالیاژ به زبان ساده یعنی مش در هوای آزاد. این نوع رنگ کردن موها بیشتر با استفاده از دست آرایشگر انجام شده و برای انواع موهای بلند و کوتاه قابل اجراست و نسبت به شیوه سنتی فویل نتیجه طبیعی تر و ملایم تری در برخواهد داشت. در این روش با ایجاد سایه های ملایم و طبیعی در موها به نوع خاصی از پرحجم نشان دادن موها دست می یابیم. چنین حالتی باعث ایجاد یک نما و جلوه سه بعدی در موها می شود که در خانواده هایلایت موها منحصر به فرد است. در این روش نیز مانند بسیاری از روش های بلیچینگ مو، از ماده دکلره استفاده شده که می تواند برای سلامت و زیبایی مو مضر باشد. یکی از نکات مهمی که باعث محبوبیت این تکنیک در میان خانم ها شده تیرگی در ریشه موها و روشنی در انتهای موهاست. به این ترتیب به دلیل رشد هر ماهه موها نیاز به ترمیم دائم وجود نداشته و می تواند برای مدت بسیار زیادی تازگی و زیبایی خود را بدون نیاز به ترمیم مداوم حفظ نماید. 

کالر ملتینگ مخصوص خانم های جوان

رنگ کردن مو به روش کالر ملتینگ شبیه به آمبره و سامبره کردن موهاست با این تفاوت که در آن به وسیله سه رنگ یا بیشتر به ایجاد سایه ها و موج ها در موها می پردازیم. در این روش ترتیب تیرگی و روشنی در ساقه یا ریشه نسبت به دیگری ارجحیت نداشته و میتوان از هر رنگی در ریشه شروع کرد و به هر رنگی در ساقه رسید. مدت زمان دوام کالر ملتینگ بسته به رنگ انتخابی متقاضی می تواند دائم یا موقت باشد و البته در زمان رشد ریشه باید نسبت به ترمیم آن اقدام نمود. 

در تمامی تکنیک های هایلایت کردن موها باید به این نکته توجه داشت که با استفاده از رنگ مو و یا پودر دکلره که از ترکیبات شیمیایی ساخته شده اند اقدام به تخریب فلس های مو می شود و به این ترتیب مواد رنگی یا مواد بی رنگ کننده می تواند رنگ موهای شخص را تغییر دهد. بنابراین آسان طب توصیه می کند جهت حفظ سلامت و زیبایی طبیعی موهای خود تا حد ممکن از رنگ کردن موها و یا دکلره کردن پرهیز کنید و تا می توانید به سراغ روش های طبیعی مانند انواع گیاهی فرم دهنده های مو برای مراقبت از موهای خود رفته تا همیشه دارای موهایی با رنگ طبیعی، پرپشت و زیبا باشید.

منبع: https://mag.asanteb.com

‫0/5 ‫(0 نظر)

مقالات پیشنهادی جهت مطالعه ی شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا