آبرسانی مو روشی عالی برای رفع خشکی موها

زمانی که موهای ما در اثر عوامل مختلف دچار خشکی و شکنندگی می‌شود بهترین روش برای درمان آن آبرسانی مو می باشد. بعضی از شیوه‌های آبرسانی مو بلافاصله در ظاهر موها حالتی لطیف و براق ایجاد کرده اما باید به یاد داشته باشیم موهایی که دچار خشکی و شکنندگی شده‌اند نیاز به دوره‌ای کامل برای ترمیم خود دارند تا بتوانند لطافت و شفافیت خود را بازیابند. آبرسانی مو به روش خانگی می‌تواند تا حدود زیادی به رفع خشکی و کدری موها کمک نماید.

آبرسانی مو

درباره آبرسانی مو

آبرسانی مو به زبان ساده یعنی استفاده از مواد گیاهی یا ماسک مو تقویتی جهت احیای موهای وز شده و خشک که به انواع روش های خانگی می توانیم آن را انجام دهیم. آبرسانی مو بر 2 قسم است:

  1. قسمت اول مربوط به آبرسانی مو از طریق تغذیه صحیح و سرشار از ویتامین و مواد معدنی است.
  2. بخش دوم مربوط به استفاده مکرر و منظم از انواع ماسک مو که بتواند وضعیت صدمه دیده کوتیکول مو را تا حد زیادی در ظاهر امر بهبود ببخشد و در نتیجه راه هیدراته شدن مو از طریق اصلاح تغذیه و ویتامینه طبیعی باز شود.

در این مقاله به معرفی چند روش از بهترین و ساده ترین روش ها برای بهبود بخشیدن به آسیب فلس های مو که در نهایت منجر به آبرسانی مو به طور طبیعی می شود می پردازیم.

چه موهایی به آبرسانی نیاز دارند

موهای ما در اثر عوامل متعددی از جمله استفاده مکرر از رنگ مو و یا دکلره دچار آسیب و در نهایت خشکی و شکنندگی می شوند. از طرفی گاه ممکن است در اثر مداومت و افراط در استفاده از سشوار یا اتوی مو که حرارت مستقیم روی موها وارد می کنند دچار این مشکل شوند، یکی دیگر از عوامل خشکی و شکنندگی موها کمبود ویتامین ها و مواد معدنی مورد نیاز بدن است که می تواند موهای ما را کدر، زبر و به حالت وز شده با ظاهری بد منظره نماید. در تمامی این موارد نیاز به آبرسانی مو داریم و باید در اسرع وقت به رفع این مشکل بپردازیم.

تغذیه مناسب برای تقویت مو

آبرسانی مو

می دانیم که بخش بزرگی از خشکی و ریزش مو به دلیل کمبود آهن و پروتئین است. برای رفع این معضل باید به فکر روش تغذیه ای مناسب بود که بتواند این مواد را به طور طبیعی در اختیار بدن قرار دهد، باید بدانید که جعفری تازه یکی از منابع غنی آهن است که به صورت تازه در دسترس همگان قرار دارد و بهتر است به شکل خام مورد استفاده قرار گیرد. از طرفی زیتون و سبزی اسفناج و آویشن نیز منابع سرشار از آهن هستند که می توانند کمبود آهن را در بدن رفع نمایند. از دیگر منابع معروف و غنی آهن در سبزیجات، کلم و کاهو هستند که می توانند تا حد زیادی با کمبود آهن مقابله کنند.

بنابراین به هر بهانه ای به غذاهایتان جعفری و آویشن اضافه کرده و در هر وعده غذایی خود سبزیجات مذکور را بگنجانید. جهت تامین پروتئین بدن نیز علاوه بر غذاهای معروفی که می شناسید می توانید از سویا، کلم بروکسل، عدس، نخود فرنگی، ذرت، کلم بروکلی و… استفاده نمایید. همچنین برای تامین اسید فولیک مورد نیاز از نعناع خشک، لوبیا چیتی، بادام زمینی، آووکادو، آب گوجه فرنگی، بذر کتان، موز و… استفاده نمایید. از طرفی ماده بیوتن برای ترمیم موها لازم و ضروری است بنابراین برای تامین این ماده در بدن خود می توانید از قارچ، تخمه آفتابگردان،کره بادام زمینی، نان گندم سبوسدار، گردو، بادام و انواع آجیل استفاده نمایید. در ضمن اگر به طور جدی تصمیم به آبرسانی مو و به طور کل سلامت موهای خود دارید آسان طب به شما توصیه می کند از کشیدن سیگار، رنگ و دکلره مکرر مو، مصرف فست فود و غذاهای چرب بپرهیزید.

آبرسانی با ماسک مو

یکی از روش هایی که در زمان تخریب بدنه موها به وسیله مواد شیمیایی یا حرارت مورد استفاده قرار می گیرد ماساژ ساقه موها با انواع روغن های زیبایی و استفاده از ماسک موهای خانگی است. این نوع از آبرسانی مو به لطافت و درخشندگی موها کمک کرده و در دراز مدت می توانند خشکی یا کدری موها را رفع نمایند.

ماسک ترکیبی از دو نوع روغن

روغن بادام و روغن زیتون هر یک به تنهایی در لطافت و درخشش موها موثرند حال برای حصول نتیجه بهتر پیشنهاد می کنیم مقدار مناسبی از این دو روغن را ترکیب کرده و به ساقه و ریشه موها بزنید و چند دقیقه ای با نهایت ملایمت به ماساژ پوست سر و سپس ساقه موها بپردازید، سپس به مدت نیم ساعت حوله گرمی به دور سر پیچیده و اجازه دهید روغن ها به پوست سر و ساقه موها نفوذ کنند. در این صورت با آب و شامپوی ملایم شستشو داده و با آب سرد آب کشی کنید. این ماسک طبیعی مو باعث کمک کردن به سیستم طبیعی آبرسانی مو شده و در اثر ماساژ پوست سر جریان خون در این ناحیه بیشتر می شود، بنابراین حتی می تواند یک درمان خانگی برای ریزش مو باشد.

ماسک پودر کاکائو

از دیگر روش های کمک کننده به آبرسانی مو می توان به ماسک موی خانگی پودر کاکائو اشاره کرد. برای ساخت این ماسک مو در ابتدا مقدار مناسبی از پودر کاکائو را با سرکه سیب، عسل و ماست مخلوط کرده و این خمیر را به مدت نیم ساعت بر روی ساقه موها قرار دهید. برای نتیجه بهتر در آبرسانی مو با این شیوه بهتر است از یک کلاه استفاده کرده و پس از مدت زمان مذکور موها را با شامپوی ملایم شستشو داده و آبکشی نمایید.

روغن کندش روشی موثر برای تقویت مو

آبرسانی مو

روغن کندش (بر وزن کندر) سرشار از مواد مغذی بوده و می تواند روشی موثر در حفظ آبرسانی طبیعی به موها بوده و در نتیجه خشکی و شکنندگی موها را درمان نماید، همچنین این روغن دارای موادی است که می تواند به رشد مجدد موها کمک بسیاری نموده و در درمان ریزش مو بسیار مفید باشد.

روش استفاده از آن به این ترتیب است که مقدار کمی از روغن کندش را به صورت غیر مستقیم گرما داده و سپس آن را بر روی پوست سر و اندکی روی ساقه موها مالیده و ماساژ دهید، دقت کنید که ماساژ دست شما با نهایت ملایمت و آرامش انجام شود. نیم ساعت مکث نمایید و سپس با شامپوی ملایمی شستشو دهید.

روغن کنجد روغنی بسیار مغذی و عالی

یکی دیگر از روش های موثر آبرسانی به موها استفاده از روغن کنجد است. این روغن بسیار مغذی و غنی است و سرشار از مواد معدنی و ویتامین ها می باشد. روغن کنجد باعث تقویت ساقه موها شده و می تواند جریان خون را در پوست سر افزایش دهد، برای استفاده از این ماسک مو کافیست مقداری از این روغن را با اندکی آب لیموترش تازه ترکیب کرده و پوست و موی سر را با آن ماساژ دهید. سپس حوله گرمی روی موها قرار داده و پس از نیم ساعت شستشو دهید.

ماسک مو میوه‌ای با موز

آبرسانی مو

این ماسک برای رفع خشکی و دوشاخه شدن موهاست، در نتیجه می تواند به آبرسانی مو کمک شایانی نماید. کافیست نصف یک موز را به طور کامل له کرده و با اندکی مایونز، آب، یک قاشق روغن جوجوبا و اندکی عسل مخلوط نمایید سپس این مخلوط را از صافی رد کرده و به عنوان ماسک آبرسانی مو در حمام استفاده نمایید، نیم ساعت مکث کرده و سپس شستشو دهید.

توصیه‌های موثر جهت آبرسانی مو

  • پس از شستشوی موها با شامپو و آب گرم برای حفظ آبرسانی طبیعی به موها از آب سرد برای بستن فلس هایی که سرتاسر کوتیکول مو را پوشانده اند استفاده کنید. این کار باعث بسته شدن این روزنه ها شده و به حفظ رطوبت موها کمک می نماید.
  • در بسیاری از شامپوها از ترکیبات الکلی استفاده شده که باعث خشکی در موها می شوند بنابراین برای شستشوی موهای خود به سراغ شامپوهایی با ترکیبات فاقد الکل بروید.
  • از استفاده مکرر از براشینگ یا اتوی مو خودداری نمایید.
  • پس از شستشوی موها حتما از کاندیشنر یا نرم کننده موها استفاده نمایید.
  • هرچند وقت یکبار از ماسک مو داخل حمام برای آبرسانی موهای خود استفاده نمایید.
  • پرهیز از رنگ مو و دکلره مداوم چرا که هر دوی این مواد با ایجاد واکنش های شیمیایی در مجاورت موها به کوتیکول مو صدمه زده و باعث خشکی موهای ما می شود.
  • موهای خود را به طور مرتب و با فواصل یک ماهه نوک گیری کنید.
  • از شانه های دندانه درشت برای شانه کردن موهای خود استفاده نمایید.
  • از قرار گرفتن در معرض آفتاب شدید پرهیز کنید.

سخن نهایی

با مروری کلی به مبحث آبرسانی مو به سادگی می توان دریافت بهترین روش برای هیدراته کردن موها از طریق اصلاح تغذیه و پرهیز از دستکاری های تهاجمی مانند دکلره و مواد شیمیایی اتفاق می افتد و انواع روش های ذکر شده در بالا تنها راهکارهایی برای بهبود بخشیدن به وضعیت ظاهری موهاست. همانطور که همه ما می دانیم ساقه مو بخش بی جان از ساختمان مو است که پس از تخریب، امکان ترمیم آن وجود نخواهد داشت تا زمانی که موهای جدید رشد کرده و جایگزین موهای صدمه دیده شود. بنابراین آسان طب به شما توصیه می کند در صورت علاقمندی به سلامت و زیبایی موهای خود از هرگونه دستکاری غیر ضروری و صدمه زدن به آن‌ها پرهیز کرده و به جای آن یک رژیم غذایی سرشار از ویتامین ها و مواد معدنی را برای خود در پیش بگیرید تا سلامت پوست و موهای شما به یک میزان تامین شود.

منبع: https://mag.asanteb.com

‫3/5 ‏‫(4 نظر)‬

مقالات پیشنهادی جهت مطالعه ی شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا