تقویت ناخن ها با 5 ترفند موثر خانگی

در تقویت ناخن ها روشی های خانگی مختلفی وجود دارد که جهت ویتامینه و استحکام بخشیدن به ناخن های سست و شکننده ای به کار می رود که در اثر کوچکترین ضربه دچار شکستگی می شود. بعضی از ناخن ها در حالت طبیعی از استحکام اندکی برخوردار بوده و بنابراین باید به فکر راهی برای تقویت ناخن ها بود و از طرفی ممکن است بسیاری از خانم ها در اثر کاشت ناخن مکرر دچار چنین مشکلی شده باشند. به هر حال سستی و شکنندگی ناخن ها به هر دلیلی که باشد باید برای رفع آن چاره ای اندیشید که در این مقاله درباره تقویت ناخن ها به انواع روش ها به طور مفصل صحبت خواهیم کرد.

تقویت ناخن ها
nail care

روش های ویتامینه و تقویت ناخن ها

جنس ناخن از ماده ای به نام کراتین تشکیل شده که اگر لایه های بین این ماده به درستی با یکدیگر اتصال نداشته باشند ناخن ها دچار سستی و شکنندگی شده و در نتیجه باید به فکر تقویت ناخن به روش های مختلف بود. اولین مورد در تقویت ناخن های سست و شکننده کوتاه نگاه داشتن آنهاست البته رشد چند میلیمتری مانعی ندارد. در قدم بعدی برای فرم دادن به ناخن ها از روش مربعی برای سوهان کشی استفاده نمایید. در مرحله بعد برای تقویت ناخن ها حتما آنها را مرطوب نگاه دارید و در برنامه غذایی خود حتما از مواد غذایی حاوی پروتئین، ویتامین های گروه ب، آهن و زینک استفاده کنید، برای این منظور بهتر است از میوه ها و سبزیجات حاوی مواد مذکور که در ادامه شرح خواهیم داد به صورت خام استفاده نمایید.

5 روش مختلف برای تقویت ناخن ها

محصولات مختلفی برای تقویت ناخن ها وجود دارند مانند انواع روغن ها و محلول های تقویت ناخن و یا ماساژ های مختلف ناخن ها با آب میوه های مخصوص هر فصل. ناخن های ما در زیبایی عمومی ظاهر ما نقشی مهم را ایفا می کنند که برای حفظ این زیبایی باید تا حد نهایت از روش های طبیعی و گیاهی بهره بگیریم.

5 ترفند موثر برای تقویت و استحکام ناخن ها:

  1. ماساژ ناخن با لیمو ترش تازه
  2. لوسیون طبیعی ناخن
  3. ویتامین های موثر در تقویت ناخن ها
  4. استفاده از روغن تقویتی ناخن ها
  5. غذاهای مفید جهت تقویت ناخن ها

آسان طب به شما توصیه می کند برای رفع مشکلات ناخن خود از قبیل سستی، شکنندگی و بد رنگی ناخن ها ادامه این مقاله را به دقت مطالعه فرمایید.

1. ماساژ ناخن با لیمو ترش تازه

تقویت ناخن ها

یکی از بهترین محصولات تقویت ناخن ها استفاده از لیمو ترش تازه است، روش کار بسیار ساده است: برای این منظور یک عدد لیموترش تازه را برش داده و آب آن را داخل فنجانی بریزید. سپس ناخن های یک دست را درون آن قرار داده و با آب لیموترش ماساژ دهید پس از چند دقیقه همین عمل را با دست دیگر خود انجام دهید. برای ماساژ ناخن ها با لیموترش می توانید تا 10 دقیقه این کار را تکرار نمایید. پس از طی این زمان به ناخن ها اندکی فرصت دهید تا خشک شود. سپس با آب شسته و از کرم زیبایی پوست استفاده نمایید.

2. لوسیون طبیعی ناخن

برای ساخت این لوسیون طبیعی جهت تقویت ناخن ها فقط کافی است اندکی آب پرتقال را با روغن زیتون و سیر رنده شده مخلوط کرده و ناخن هایتان را برای چند دقیقه داخل این محلول نگاه دارید. این ترکیب بلافاصله ناخن های شما را ویتامینه کرده و می تواند در اثر مداومت در اجرای آن به مشکل سستی و شکنندگی ناخن ها غلبه کرد. از این لوسیون تقویت کننده ناخن می توان همه روزه استفاده نمود.

3. ویتامین های موثر در تقویت ناخن ها

هفت ویتامین وجود داشته که برای تقویت ناخن ها نقش کلیدی و حیاتی دارد:

  1. اولین ویتامین در این فهرست ویتامین H است که به آن بیوتن نیز می گویند. وقتی بدن با کمبود ویتامین بیوتن مواجه می شود بلافاصله ناخن ها دچار سستی و شکنندگی می شوند.
  2. دومین ویتامین مورد نیاز برای تقویت ناخن ویتامین C است که نقش مهمی در کلاژن سازی ایفا می کند که در ساختمان ناخن مورد استفاده قرار می گیرد.
  3. سومین ویتامین D نام دارد که از بهترین تقویت کننده های ناخن به شمار می آید، ویتامین D در جذب کلسیم بسیار موثر است.
  4. جایگاه بعدی متعلق به ویتامین های سری B است که برای سلامتی ناخن ها بسیار مفید هستند.
  5. پس از آن به سراغ ویتامین E می رویم که یک آنتی اکسیدان قوی است و به دلیل دارا بودن همین خاصیت رادیکال های آزاد آسیب زننده به ناخن ها را از بین می برد.
  6. ویتامین A نیز برای تقویت ناخن ها بسیار مفید می باشد.
  7. همچنین K نیز از ویتامین هایی هستند که در درمان شکنندگی ناخن ها مفیدند.

4. استفاده از روغن تقویتی ناخن ها

تقویت ناخن ها

بسیاری از روغن های گیاهی به صورت ترکیبی در داروخانه ها موجود می باشند که می توانند برای تقویت ناخن ها مفید و موثر باشند. روش استفاده از این روغن ها به این صورت است که شب ها قبل از خواب در حالی که ناخن ها عاری از لاک و دست ها شسته شده اند مقداری از این روغن را روی سطح ناخن ها و کوتیکول مالیده و به آرامی ماساژ دهید و مدتی مکث کنید تا کاملا خشک شود این روغن ها به افزایش رطوبت و چربی ناخن ها کمک کرده و برای استحکام بخشیدن به ناخن ها می توانید از روغن مکمل استحکام بخش که مناسب برای استفاده در روز است استفاده نمایید.

5. غذاهای مفید جهت تقویت ناخن ها

می دانیم که اصلی ترین روش برای تقویت ناخن ها از طریق تغذیه صحیح است. به همین منظور در کنار استفاده از روغن ها و محلول های تقویتی ناخن باید به فکر اصلاح تغذیه خود نیز باشیم. به عنوان مثال میوه پرتقال حاوی مقادیر بسیار زیاد کلسیم است که در ساختمان ناخن ها نقش موثری دارد بنابراین در فهرست غذاهای روزانه خود باید انواع میوه ها و سبزیجاتی را که دارای ویتامین های موثر در تقویت ناخن ها هستند بگنجانیم. از طرفی باید به تامین 7 ویتامین مذکور که در تقویت ناخن ها و زیبایی مو موثرند اقدام نماییم. برای همین منظور استفاده از لیست بلند بالایی از میوه ها و سبزیجات تازه را که بدین شرح اند توصیه می نماییم: لوبیا سبز، کلم بروکلی،کیوی، آلو، خربزه، هویج، زردآلو، هندوانه، گریپ فروت، بادام، کره بادام زمینی، اسفناج، گوجه فرنگی، کاهو، قارچ، پرتقال، بلغور جو دو سر و… و به طور کلی استفاده از مواد غذایی سرشار از ویتامین و مواد معدنی که در زیبایی پوست، مو و ناخن های ما موثرند.

سخن نهایی

با مروری کلی بر راهکارهایی جهت تقویت ناخن ها به این نتیجه می رسیم که سستی، شکنندگی و بد رنگی ناخن ها بیشتر از آنکه به دلیل عوامل بیرونی و محیطی باشد دلایل مهمی در روش غلط تغذیه و کمبود ویتامین های مختلف در بدن دارد. به همین منظور جهت حفظ سلامت ناخن ها، پوست و مو که از عوامل مهم در زیبایی طبیعی ما هستند باید به فکر تغییر روش تغذیه خود به روشی سالم و سرشار از ویتامین ها و مواد معدنی باشیم تا بتوانیم نیاز پوست، مو و ناخن های خود را از هر لحاظ تغذیه کرده و زیبایی طبیعی خود را برای مدتی طولانی حفظ کنیم.

منبع: https://mag.asanteb.com

‫5/5 ‫(1 نظر)

مقالات پیشنهادی جهت مطالعه ی شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا

Notice: fwrite(): write of 661 bytes failed with errno=122 Disk quota exceeded in /home/magasanteb/public_html/wp-content/plugins/wordfence/vendor/wordfence/wf-waf/src/lib/storage/file.php on line 43

Fatal error: Uncaught wfWAFStorageFileException: Unable to verify temporary file contents for atomic writing. in /home/magasanteb/public_html/wp-content/plugins/wordfence/vendor/wordfence/wf-waf/src/lib/storage/file.php:52 Stack trace: #0 /home/magasanteb/public_html/wp-content/plugins/wordfence/vendor/wordfence/wf-waf/src/lib/storage/file.php(659): wfWAFStorageFile::atomicFilePutContents('/home/magasante...', '<?php exit('Acc...') #1 [internal function]: wfWAFStorageFile->saveConfig('livewaf') #2 {main} thrown in /home/magasanteb/public_html/wp-content/plugins/wordfence/vendor/wordfence/wf-waf/src/lib/storage/file.php on line 52