Notice: fwrite(): write of 661 bytes failed with errno=122 Disk quota exceeded in /home/magasanteb/public_html/wp-content/plugins/wordfence/vendor/wordfence/wf-waf/src/lib/storage/file.php on line 43
نقش حنا چیست و چگونه انجام می شود – مجله آسان طب

نقش حنا چیست و چگونه انجام می شود

نقش حنا یکی از خدمات زیبا و فانتزی است که امروزه در بسیاری از سالن های زیبایی به علاقمندان ارائه شده و معمولا توسط فردی که تسلط کامل به طراحی نقوش سنتی و مینیاتوری دارد انجام می شود. این رشته به دلیل موقتی و بی خطر بودن دارای طرفداران بسیاری بوده و در انواع مدل های سنتی هندی، پاکستانی، عربی و… طراحی می شود. در این مقاله به بررسی صفر تا صد این رشته به شدت محبوب آرایشی می پردازیم.   

نقش حنا
henna design

درباره نقش حنا

نقش حنا یا همان mehandi از سنتی ترین و رایج ترین آرایش هایی است که قبل از مراسم خاصی همچون مراسم عروسی علاوه بر آرایش عروس در نواحی هند، پاکستان، جنوب ایران و… انجام می شود. در نقش حنا با استفاده از انواع رنگ های حنا مانند مشکی، قهوه ای، قرمز، سبز و سفید به کشیدن طرح هایی مینیاتوری یا باستانی پرداخته شده و به دلیل اینکه عملی بی ضرر و بی خطر است توجه علاقمندان بسیاری را در سراسر دنیا به خود جلب کرده است. البته ذکر این نکته در این میان ضروریست که حنای مشکی دارای ترکیباتی شیمیایی بوده و می تواند پوست شخص را دچار واکنش های شدید آلرژیک نماید. بنابراین آسان طب به شما توصیه می کند از استفاده از این رنگ در نقش حنا بپرهیزید. حنا از دیر باز در نقاط مختلف دنیا و بالاخص ایران برای مقاصد زیبایی و دارویی مورد استفاده قرار گرفته و درجه بالایی در زیبایی به روش سنتی داراست. از طرفی استفاده از حنا که ماده ای رنگی و مفید است و برای مدت کوتاهی بر روی پوست باقی می ماند می توان گفت که علاقمندان به طراحی های موقت را شیفته خود ساخته است. دوام طراحی در نقش حنا نهایتا تا یک هفته بوده و به وسیله شستشوهای مکرر می تواند به طور کامل از روی پوست محو شود.  

زیبایی و جذابیت دو چندان با حنا سفید

نقش حنا

در نقش حنا از حناهایی با رنگ های مختلف استفاده می شود. یکی از این رنگ ها که از جدیدترین ها در رشته نقش حنا می باشد رنگ سفید است که دوام آن  همانند باقی رنگ ها بوده و با ایجاد زیبایی و جذابیتی دو چندان می تواند در لا به لای طرح های ظریف نقش حنا جلوه گری کند. از این رنگ می توان هم به صورت تک رنگ استفاده نمود و هم به صورت رنگ مکمل در طرحی با رنگ های تیره و یا ملایم مانند قهوه ای روشن. اما برای ایجاد زیباترین حالت توصیه می کنیم که از حنای سفید به صورت تک رنگ استفاده نمایید تا طرح شما شیک و منحصر به فرد باشد.

مواد و لوازم مورد نیاز

ماده اصلی مورد استفاده در این رشته، انواع حنا است با رنگ هایی همچون مشکی، قهوه ای تیره یا روشن، سبز، قرمز، سفید و… که می توان پس از ترکیب با مقدار مناسبی آب، به وسیله یک قیف کاغذی یا پارچه ای که روزنه ای بسیار ریز و ظریف در نوک دارد شروع به کشیدن نقوش ظریف بر روی پوست کرد. این کار توسط آرایشگرانی که مسلط به طراحی های سنتی و اشکال ظریف هستند انجام می شود. اما می توان گفت هر شخصی که به نوعی علاقمند به این رشته باشد می تواند با تمرینات مکرر به چنین تسلطی دست یابد. روش ساخت قیف بسیار ساده است. جنس قیف مورد نظر معمولا از کاغذ کادوهای زرورقی بوده و به شکلی ساده می توان یک قیف معمولی ساخت و پس از آماده ساختن حنا به ایجاد طرح هایی زیبا بر روی پوست بدن پرداخت. دقت کنید که در نقش حنا باید به شکلی بسیار ظریف عمل کرده و خطوط و نقاط نقاشی شده بر پوست به شکلی کاملا مینیاتوری و زیبا کشیده شوند. به همین دلیل می توان برای شروع کار از یک قوطی  خالی لاک طراحی در طراحی ناخن که قبلا شستشو داده شده استفاده کرد. قلم لاک طراحی به اندازه ای ظریف است که می تواند به راحتی از پس هنر ظریف و زیبای طراحی ناخن بر آمده و نقش های بسیار ریز را طراحی کند. به دلیل وجود چنین ظرافتی می توان از این وسیله به عنوان اپلیکاتور نقش حنا استفاده نمود که کنترل حنا در آن بسیار ساده است.   

نواحی مختلف پوست

نقش حنا
henna design

معمولا نقش های مختلف حنا در دو ناحیه دست و پا انجام می شود. در دست ها می تواند کلیه انگشتان را در بر گرفته و شامل پشت یا روی دست هم باشد. انواع انگشتر یا گلهای مختلف را می توان در نقش حنا بر پوست پشت دست یا انگشتان ترسیم نمود. برای استفاده از نقش حنا بر روی پا در حالت سنتی معمولا ناحیه روی پا از مچ به پایین را در بر می گیرد. برای این ناحیه بهتر است از طرح هایی با نقوش گسترده و شلوغ استفاده نمود.

بهترین طرح در نقش حنا

معمولا از نقوش سنتی در نقش حنا به صورت گسترده ای استفاده می شود. نقش های خورشید مانند با پرهای مدل دار و یا حلقه هایی ظریف که دارای پیچ و خم چشمگیر و زیبا هستند به وفور در نقش حنا دیده می شود. گل هایی با ساقه های پیچ در پیچ و حتی طرح هایی سرخپوستی از دیگر نقوش پرطرفدار در رشته نقش حنا می باشد. علاوه بر این  می توان از هر طرحی که دارای ظرافت و زیبایی باشد در نقش حنا استفاده نمود.

تسلط به طراحی

نقش حنا

در هنر نقش یا طراحی حنا یک قاعده کلی وجود دارد. تسلط بی چون و چرا به طراحی. یک طراح حنا باید به تمامی فوت و فن های طراحی اعم از ظرافت، مهارت حرکت قلم، معنای نقوش و… مسلط باشد تا بتواند نقوش زیبا و فاخر را بر پوست طراحی کند. بنابراین آسان طب به علاقمندان این رشته توصیه می کند جهت تمرین برای نقش حنا به سراغ قلم و کاغذ رفته و بارها و بارها انواع نقش های ظریف، شکیل و مینیاتوری را طراحی کنید. یک طراح نقش حنا باید دقیقا بداند از کدام نقطه شروع کند و حرکت بعدی قلم چه خواهد بود تا بتواند پایانی هنرمندانه در این نقش طراحی کند.

سخن نهایی

در هنر نقش حنا یا همان مهندی پس از رعایت نکات ریز و به دست آوردن مهارت و تسلطی حرفه ای بر قلم و حنا باید نکته دیگری را مد نظر قرار داد. در هنر نقش حنا به دلیل استفاده از طرح های سنتی معمولا با نقوش پرکار و شلوغ روبرو هستیم که به خودی خود گویا و معنایی هستند بنابراین برای حصول زیباترین نتیجه بهتر است تنها از یک رنگ حنا در این رشته فانتزی استفاده نماییم. استفاده از چندین رنگ مختلف باعث جلوه ای ناهماهنگ در هنر نقش حنا خواهد شد.

منبع: https://mag.asanteb.com

‫0/5 ‫(0 نظر)

مقالات پیشنهادی جهت مطالعه ی شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا

Notice: fwrite(): write of 661 bytes failed with errno=122 Disk quota exceeded in /home/magasanteb/public_html/wp-content/plugins/wordfence/vendor/wordfence/wf-waf/src/lib/storage/file.php on line 43

Fatal error: Uncaught wfWAFStorageFileException: Unable to verify temporary file contents for atomic writing. in /home/magasanteb/public_html/wp-content/plugins/wordfence/vendor/wordfence/wf-waf/src/lib/storage/file.php:52 Stack trace: #0 /home/magasanteb/public_html/wp-content/plugins/wordfence/vendor/wordfence/wf-waf/src/lib/storage/file.php(659): wfWAFStorageFile::atomicFilePutContents('/home/magasante...', '<?php exit('Acc...') #1 [internal function]: wfWAFStorageFile->saveConfig('livewaf') #2 {main} thrown in /home/magasanteb/public_html/wp-content/plugins/wordfence/vendor/wordfence/wf-waf/src/lib/storage/file.php on line 52