طرح ناخن و معرفی 15 طراحی معروف و زیبا

طرح ناخن به معنی نقوشی زیبا با موضوعاتی متنوع است که یکی از مراحل اصلی زیباسازی ناخن‌ها بوده و پس از لاک زمینه بر روی ناخن‌های شخص انجام می‌شود. انواع گوناگونی از طرح ناخن وجود دارد که همانند دیگر موضوعات آرایشی در دنیای بزرگ میکاپ و زیبایی دارای وسعتی بدون مرز می‌باشد و خلاقیت و مهارت دیزاینر ناخن در آن حرف اول و آخر را می‌زند. در این مقاله به معرفی معروف‌ترین طرح‌های ناخن پرداخته و استفاده از تزئینات مکمل را در هر یک به تفکیک بیان می‌داریم.

طرح ناخن
nail design

درباره طرح ناخن

در دنیای طراحی ناخن اصول و قواعدی وجود دارد که رعایت آنها در واقع پیش نیاز استفاده از هر یک از محصولات زیباسازی ناخن هاست. به عنوان مثال یک دیزاینر ناخن برای تضمین زیبایی طرح ناخن باید تسلط کاملی به طراحی نقوش ریز و مینیاتوری داشته و در استفاده از انواع قلم‌های ریز و درشت که جزء لاینفک هر طرح ناخن هستند مهارت کافی داشته باشد. بهتر است قبل از انجام طرح ناخن، برای آماده سازی ناخن های دست و پا قبل از هر چیز یک مانیکور و پدیکور حرفه ای انجام شده تا بستر مناسبی برای طرح ناخن فراهم شود، در ادامه باید بگوییم که رشته طراحی ناخن یک شاخه جداگانه از انواع کاشت ناخن است و یک دیزاینر لزوما نیازی به تسلط و مهارت در کاشت ناخن نخواهد داشت. برای ایجاد بهترین حالت در طرح ناخن حرکت دست دیزاینر باید سرعتی بوده و در نهایت ظرافت انجام شود تا بتواند خالق شکیل‌ترین و زیباترین طراحی ها باشد. در ادامه به معرفی معروف‌ترین انواع طرح ناخن می پردازیم که می تواند به علاقمندان این رشته ایده‌هایی نو برای زیباتر کردن ناخن‌های دست و پا بدهد. آسان طب به شما توصیه می کند ادامه این مقاله را به دقت مطالعه فرمایید.

15 طراحی معروف ناخن به شرح ذیل می باشد:

  1. طرح نخل و نقش آن در زیباسازی ناخن‌ها
  2. طرح ساحلی و نقش ستاره دریایی در آن
  3. طرح رنگارنگ و خطوطی ببری شکل
  4. گوزن‌های کوچک در طرح کریسمسی 
  5. طرح ممتد در تعدادی از ناخن‌ها
  6. طرح قاصدک و ثابت بودن رنگ مشکی
  7. طرح اشکال هندسی طرحی جوان‌پسند
  8. استفاده از نگین‌های زیبا در طرح سلطنتی
  9. طرح کودکانه و معروف‌ترین آن‌ها
  10. طرح روزنامه طرحی شیک
  11. طرح دانه‌های برف
  12. طرح پائیزی رویایی‌ترین طرح ناخن
  13. طرح رنگ‌های فید شده
  14. طرح مینیاتوری و نقش ظریف آن
  15. دیگر طراحی های رایج ناخن

1. طرح نخل و نقش آن در زیباسازی ناخن‌ها

طرح ناخن نخل یکی از زیباترین طرح های ممکن در زیباسازی ناخن هاست. رنگ های به کار رفته در این طرح شامل زرد، نارنجی و قرمز هستند که به عنوان رنگ زمینه ناخن استفاده می شوند و باید تصویر یک غروب زیبا را ایجاد نمایند و در نهایت استفاده از رنگ مشکی لاک طراحی است که به وسیله قلم ریز و باریک آن می توان طرح یک نخل ظریف را کشید که در پس زمینه خود یک غروب آتشین را نشان می دهد. برای شروع کار از رنگ قرمز در نوک ناخن ها شروع کرده و یک سوم پایین ناخن را قرمز کنید، سپس به وسیله رنگ نارنجی در یک سوم میانه ناخن حالت غروب را ایجاد کرده و در نهایت در یک سوم ریشه ناخن ها از رنگ زرد استفاده نمایید. دقت کنید که مرز بین این رنگها در یکدیگر محو شوند تا زیبایی بیشتری ایجاد نمایند. سپس با رنگ مشکی لاک طراحی به دقت تصویر ظریفی از یک نخل بکشید که ریشه درخت در نوک پایینی ناخن بوده و برگ ها و شاخه های آن در میانه ناخن باشد.

2. طرح ساحلی و نقش ستاره دریایی در آن

طرح ناخن بعدی مربوط به ساحلی زیباست که باید روی ناخن نقاشی شود. در این طرح ناخن از رنگهای آبی، زرد و سبز استفاده می شود و به شکل محدودی از رنگ مشکی که باید خطوط محوی در ناخن ایجاد نماید. از رنگ آبی در نوک ناخن ها استفاده کنید و با استفاده از رنگ سبز ملایم، میانه ناخن را اندکی رنگ بزنید، سپس یک ستاره دریایی زرد در گوشه ای از ناخن کشیده و حتی می توان صدف هایی ریز را با رنگ سفید لاک طراحی کشید. سپس خطوط بسیار محوی از رنگ مشکی به شکل نامنظم در مجموعه طرح بکشید و در نهاین از لاک اکلیلی بی رنگ روی کل ناخن بزنید.

3. طرح رنگارنگ و خطوطی ببری شکل

طرح ناخن
nail design

طرح ناخن رنگارنگ از زیباترین طرح های تابستانی بوده و به وسیله رنگ های رنگین کمان بر روی ناخن ها اجرا می شود. بنابراین به نسبت طول ناخن ها چند رنگ رنگین کمان مانند، بنفش، آبی، زرد، سبز، سرخابی و… را انتخاب کرده و از نوک پایین ناخن ها شروع کنید، به این ترتیب که مثلا از رنگ بنفش در یکی از گوشه های پایینی ناخن زده و برای رنگ کردن گوشه دیگر ناخن از یک رنگ متضاد مثلا زرد استفاده نمایید. سپس به همین ترتیب ردیف به ردیف در یک تقسیم بندی فرضی بالا رفته و لایه لایه ناخن را با رنگهایی متضاد در رو به روی هم رنگ می کنیم. سپس برای تکمیل این طرح ناخن از لاک طراحی مشکی استفاده کرده و سراسر طول ناخن را خطوطی ببری شکل می کشیم.

4. گوزن‌های کوچک در طرح کریسمسی 

در طرح ناخن کریسمسی استفاده از رنگهای کریسمسی مانند سبز، قرمز، طلایی و امثال آنها به وفور استفاده می شود. شما می توانید از سه رنگ اصلی کریسمسی استفاده نموده و طرح هایی خلاقانه مانند کادوهای کریسمس یا تزئینات درخت کریسمس را به شکلی ظریف روی ناخن ها بکشید. یکی از طرح های معروف کریسمسی بابانوئل است با لباسی قرمز رنگ و ریشی سفید که به وسیله رنگ های سفید و قرمز لاک طراحی به آسانی امکان پذیر می باشد، حتی می توانید اندکی شیطنت کرده و گوزن های کوچک کریسمس را روی ناخن ها طراحی کنید.

5. طرح ممتد در تعدادی از ناخن‌ها

یکی از پرطرفدارترین طراحی های ناخن در میان نوجوانان طرح هایی موضوعی است که در تعدادی از ناخن ها در امتداد یکدیگر نقاشی می شوند. مانند طرح های موش و گربه که می توان تعقیب و گریز آنها را در تعدادی از ناخن ها نشان داد و یا پرواز تعدادی پروانه را که در مسیری تعریف شده به پرواز کردن مشغولند. هدف اصلی این طرح ناخن این است که اگر ناخن های یک دست یا هر دو دست را در امتداد یکدیگر قرار بدهیم می توانیم قصه این نقاشی ها را به وضوح و کاملا معنادار ببینیم.

6. طرح قاصدک و ثابت بودن رنگ مشکی

در طرح ناخن قاصدک معمولا رنگ مشکی لاک طراحی ثابت بوده و رنگ‌های زمینه روشن و شاد می باشند، برای کشیدن این طرح ناخن در ابتدا باید روی ناخن ها را لاک تکرنگ زد و سپس به وسیله رنگ مشکی، قاصدک ظریفی کشید که تارهای آن در اثر وزش باد در هوا پراکنده شده‌اند.

7. طرح اشکال هندسی طرحی جوان‌پسند

طرح شکل های هندسی مورد علاقه خانم های جوان می باشد و همچنین افرادی که به طرح های شاد و رنگارنگ علاقه مفرط دارند. می توان در هر ناخن طرح هایی هندسی امثال مثلث، مربع و دایره کشید و آنها را به صورت ناهماهنگ رنگ آمیزی نمود.

8. استفاده از نگین‌های زیبا در طرح سلطنتی 

طرح ناخن
nail design

در طرح سلطنتی ناخن استفاده از انواع نگین های ریز و درشت به وفور دیده می شود، در حالت کلی می توان یک نگین درشت و درخشان را در میانه صدف ناخن چسباند و اطراف آن را با نگین های ریز و زیبا زینت داد. طرح ناخن سلطنتی به قدری شلوغ و پر کار است که آسان طب به شما توصیه می کند تنها در یک ناخن از هر دست اقدام به انجام چنین طرحی نمایید تا زیبایی و آراستگی ناخن ها حفظ شود، سپس ناخن های دیگر را هماهنگ و همرنگ با طرح سلطنتی بدون استفاده از نگین بیارائید.

9. طرح کودکانه و معروف‌ترین آن‌ها

بسیاری از افراد به طرح ناخن کودکانه علاقه خاصی دارند و استفاده از طرح های رنگی و بچگانه را به شکلی محدود می پسندند، در این میان می توان به معروف ترین طرح های ناخن کودکانه اشاره نمود که بدین شرح اند: هلو کیتی، خال خالی رنگارنگ، کفشدوزک، توت فرنگی و… 

10. طرح روزنامه طرحی شیک

طرح ناخن روزنامه از طرح های شیک و پرطرفداری است که معمولا به وسیله استیکرهای روزنامه‌ای انجام می شود. این طرح در نوع خود بینظیر بوده و برای مدتی طولانی می تواند ماندگار باقی بماند چرا که با لایه‌ای درخشان از تاپ شاین پوشانده می شود.

11. طرح دانه‌های برف

طرح دانه های برف یکی از زیباترین طراحی های ناخن بوده و باید با استفاده از لاک طراحی سفید انجام شود. رنگ زمینه این طرح ناخن بدون محدودیت بوده و می توان از هر رنگی استفاده نمود. معمولا دانه های برف چندین طرح متفاوت و متمایز از یکدیگر دارند که هر یک زیبایی خاص خود را داراست، تنها نکته مهم درباره این طرح ناخن ظرافت خطوطی است که در آن به کار می رود.

12. طرح پائیزی رویایی‌ترین طرح ناخن

این طرح از رویایی‌ترین طرحهای ناخن بوده و به وسیله رنگ های پائیزی مانند نارنجی، زرد و قرمز انجام می شود. در این طرح، برگ های پائیزی بر روی ناخن ها نقاشی می شوند و می توانند نشان دهنده انواع برگ های پائیزی باشند.

13. طرح رنگ‌های فید شده

طرح ناخن
nail design

این طرح ناخن از مجموعه چند رنگ هم خانواده و یا در مواردی رنگ‌های ناهماهنگ تشکیل شده است، روش کار به این شکل است که چند رنگ لاک را به صورت خطوط موازی چسبیده به هم روی استند لاک ناخن می زنیم. سپس به وسیله تکه ای اسفنج، این رنگ ها را (بدون خدشه) برداشته و روی ناخن ها قرار می دهیم، در این حالت یکسری رنگ پشت سر هم روی ناخن ها ایجاد می شود که مرز آنها حالت فید شده و محو به خود می گیرد.

14. طرح مینیاتوری و نقش ظریف آن

در این طرح معمولا از خطوط یا دوایری بسیار ریز و ظریف استفاده می شود که معمولا معنای خاصی ندارد، تنها نکته مهم ظرافت و شکیل بودن این نقش و نگارهاست که نشان دهنده ذوق و هنر طراح و سلیقه زیبای متقاضی می باشد.

15. دیگر طراحی های رایج ناخن

معمولا طرح حیوانات از طرح های مورد علاقه کودکان است اما در بعضی موارد می توان برای ناخن های بزرگسالان نیز از چنین طرحی استفاده نمود، مانند طرح گربه‌ای یا طاووسی که زیبایی خاص خود را داراست. نمونه های دیگر طرح آبرنگی ناخن است که پس از زدن لاک زمینه از رنگ های مختلف لاک برای کشیدن گل ها یا نقوش در هم و برهم استفاده می شود، یکی دیگر از طرح های معروف ناخن استفاده از لاک مغناطیسی است که در فرمولاسیون خود دارای ذراتی آهنربایی بوده و باید پس از زدن آن روی ناخن ها به وسیله قطعه کاغذی که دارای قطب مخالف این ذرات است برای حرکت دادن لاک مورد نظر به حالت های مختلف استفاده نمود.

پس از مروری اجمالی به انواع طرح ناخن، در انتها باید بگوییم که به هیچ وجه در این رشته، محدودیت و قاعده خاصی وجود ندارد و تنها هنرمندی و خلاقیت طراح شرط اساسی کار می باشد که می تواند تعیین کننده میزان زیبایی طرح های مختلف در ناخن ها باشد.

منبع: https://mag.asanteb.com

‫0/5 ‫(0 نظر)

مقالات پیشنهادی جهت مطالعه ی شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا

Fatal error: Uncaught wfWAFStorageFileException: Unable to save temporary file for atomic writing. in /home/magasanteb/public_html/wp-content/plugins/wordfence/vendor/wordfence/wf-waf/src/lib/storage/file.php:35 Stack trace: #0 /home/magasanteb/public_html/wp-content/plugins/wordfence/vendor/wordfence/wf-waf/src/lib/storage/file.php(659): wfWAFStorageFile::atomicFilePutContents('/home/magasante...', '<?php exit('Acc...') #1 [internal function]: wfWAFStorageFile->saveConfig('livewaf') #2 {main} thrown in /home/magasanteb/public_html/wp-content/plugins/wordfence/vendor/wordfence/wf-waf/src/lib/storage/file.php on line 35