Notice: fwrite(): write of 661 bytes failed with errno=122 Disk quota exceeded in /home/magasanteb/public_html/wp-content/plugins/wordfence/vendor/wordfence/wf-waf/src/lib/storage/file.php on line 43
گریم بینی و متعادل سازی 5 ایراد رایج در بینی – مجله آسان طب

گریم بینی و متعادل سازی 5 ایراد رایج در بینی

گریم بینی از اصلی ترین بخش ها در گریم زیبایی صورت به شمار می آید چرا که بینی انسان درست در مرکز صورت قرار گرفته و زیبایی آن مترادف است با زیبایی بخش بزرگی از مجموعه چهره و چون در اولین نگاه به صورت انسان پس از چشم ها تمام حواس متوجه بینی اشخاص است باید این بخش از گریم زیبایی را به شکلی صحیح و با دقتی مضاعف انجام داد. در این مقاله به تشریح چگونگی گریم بینی در انواع فرم های بینی می پردازیم.

گریم بینی
nose contouring

5 روش مختلف گریم بینی

مشکلات رایج در وضعیت ظاهری بینی معمولا شامل: بینی بزرگ، بینی پهن، بینی هایی با نوک افتاده یا بینی های عقابی می باشد. برای گریم بینی باید از فون دو درجه تیره تر یا دو درجه روشن تر از فون زمینه استفاده نمود و بهترین قلم برای انجام آن قلم شماره 8 میکاپ می باشد. البته استفاده از اسفنج لاتکس مثلثی نیز می تواند راه گشا باشد. به یاد داشته باشید که از فون تیره برای ایجاد بعد و از فون روشن جهت حجم دادن به سطوح استفاده نمائید. در گریم بینی باید توجه بسیار زیادی به فید کردن مرز بین روشنی ها و تیرگی ها داشت تا نتیجه کار کاملا طبیعی و بدون نقص از آب درآید. از دستکاری ها یا مانورهای بی مورد و بزرگنمایی شده می پرهیزیم و تا حد ممکن از بهترین و با کیفیت ترین مواد استفاده می نمائیم. فرمول اصلی ما در گریم بینی فرم مانکنی بینی یعنی فرم عروسکی می باشد. بینی عروسکی دارای تیغه ای صاف و نسبتا باریک بوده و نوک آن نه دچار افتادگی و نه بیش از حد سر بالا می باشد. بنابراین در گریم بینی باید سعی کنیم که هر فرمی از بینی را به مشخصات بینی عروسکی نزدیک کنیم در گریم بینی باید روی تیغه بینی و کناره های آن کار کرد. با استفاده از تکنیک سایه و روشن ایجاد خطای دید و در نتیجه فرم اصلاح شده بینی نمود. قبل از انجام گریم بینی باید تمامی قسمت های صورت به وسیله یک کرم پودر مایع (لیکوئید) که همرنگ با پوست طبیعی شخص می باشد استفاده نمود. آسان طب به شما توصیه می کند از انواع ضد حساسیت لیکوئید استفاده نمائید.

در ادامه 5 نوع گریم متفاوت بینی را با هم مورد بررسی قرار می دهیم:

  1. گریم بینی پهن
  2. گریم بینی با نوک افتاده
  3. گریم بینی باریک
  4. گریم بینی سر بالا
  5. بینی شکسته یا عقابی

1. گریم بینی پهن

برای گریم اینگونه از بینی ها با توجه به پهنای آن و مغایرت داشتن بینی پهن با بینی عروسکی باید تیغه بینی را ملاک کار قرار داد. به این ترتیب که در ناحیه تیغه بینی با استفاده از قلم باریک درست با الگو گرفتن از مرز تاج ابروها و امتداد آن به صورت دو خط موازی روی تیغه بینی حرکت کرد و داخل این دو خط را با فون روشن پوشاند، هاله روشنی باید تا نوک بینی ادامه پیدا کند. سپس طرفین این دو خط را که شامل کناره های بینی و پره های بینی و همچنین زیر بینی می شود را با فون تیره می پوشانیم. دقت کنید که در روی تیغه بینی مرز بین روشنی و تیرگی را پوشانده و کاملا فید نمائید. از فون های بیش از حد تیره یا بیش از حد روشن استفاده نکنید چرا که نتیجه کار مصنوعی از آب در خواهد آمد.

2. گریم بینی با نوک افتاده

گریم بینی
nose contouring

در بینی هایی با نوک افتاده باید ناحیه زیر نوک بینی یعنی ناحیه افتادگی را با فون تیره پوشاند، سپس کمی بالاتر از نوک بینی را با یک خط کوچک افقی تیرگی داد. این خط کوچک در سر بالا نشان دادن این فرم بینی تا حد زیادی کمک خواهد کرد سپس هر دو ناحیه فون زده را در قسمت مرزها کاملا فید و محو می نمائیم.

3. گریم بینی باریک

در گریم بینی باریک می توان به مقدار وسیع از فون روشن استفاده کرد چرا که می خواهیم اندکی حجم و پهنای بینی را افزایش دهیم. به این ترتیب که اندکی بیشتر از پهنای تیغه بینی را به وسیله دو خط موازی که در گریم بالا شرح دادیم با فون تیره خط می اندازیم. سپس کناره های بینی را به مقدار بسیار جزئی تیرگی داده و فید می کنیم و داخل این دو خط را با فون روشن می پوشانیم، سپس مرز بین تیرگی و روشنی را کاملا فید می کنیم. اگر این بینی دچار افتادگی در ناحیه نوک بود باید در قسمت زیر بینی نیز از فون تیره برای محو نشان دادن این قسمت استفاده نمود در نهایت پودر فیکس زده و پس از 10 دقیقه بقایای پودر را به وسیله برسی لطیف و نرم از روی پوست برمی داریم.

4. گریم بینی سر بالا

برای گریم بینی بیش از حد سر بالا باید به این ترتیب عمل کرد که ناحیه تیغه بینی را با دو خط موازی با فون روشن پوشاند و سپس این تیغه را تا قسمت زیر نوک بینی امتداد داد و به شکل جزئی از فون تیره در کناره های بینی و مخصوصا پره های بینی استفاده نمود. در نهایت مرز بین تیرگی ها و روشنی ها را کاملا فید و محو نمود و در آخر پودر فیکس بزنید و پس از 10 دقیقه بقایای پودر را بردارید.

5. بینی شکسته یا عقابی

گریم بینی
nose contouring

 معمولا بینی های عقابی از انواع بینی های باریک و استخوانی به شمار می آیند. در متعادل سازی چهره هر قسمتی از صورت را که دارای برآمدگی بیش از حد بود باید به وسیله فون تیره پوشاند و محو نمود. در گریم بینی عقابی اگر دارای برجستگی اندک بود تنها از مقدار کمی فون تیره برای محو نمودن برجستگی شکستگی بینی استفاده می شود اما اگر برجستگی زیاد بود به هیچ عنوان نباید از فون تیره استفاده نمود. باید بالا و پایین ناحیه قوز بینی را روشنی داد و همچنین قسمت زیرین بینی را نیز با فون روشن پوشاند. همچنین برای قسمت تیغه بینی نیز از یک فون روشن مانند پوست پیازی استفاده نمائید. استفاده از فون تیره به صورت تک رنگ در چنین بینی ای باعث بد منظره شدن بینی و بیشتر دیده شدن قوز بینی خواهد شد، بنابراین توسط فون روشن با اختلاف رنگی دو درجه روشن تر از فون زمینه، تیغه بینی، زیر بینی و بالا و پایین قوز را روشنی می دهیم و همچنین در ناحیه زیر بینی به مقدار جزئی از فون روشن استفاده می نمائیم. 

سخن پایانی

در گریم بینی باید نهایت دقت و حساسیت را به خرج داد. کوچکترین اشتباهی در گریم بینی منجر به مصنوعی شدن نتیجه کار خواهد شد. بنابراین برای مهارت در گریم بینی بارها و بارها به تمرین بپردازید و گریم بینی را برای انواع مختلف بینی انجام دهید. پس از مدتی در این کار خبره و با تجربه خواهید شد و می توانید با مهارت هر چه تمام تر و با سرعت عملی بالا به گریم قسمت های دیگر چهره بپردازید.

منبع: https://mag.asanteb.com

‫0/5 ‫(0 نظر)

مقالات پیشنهادی جهت مطالعه ی شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا

Notice: fwrite(): write of 661 bytes failed with errno=122 Disk quota exceeded in /home/magasanteb/public_html/wp-content/plugins/wordfence/vendor/wordfence/wf-waf/src/lib/storage/file.php on line 43

Fatal error: Uncaught wfWAFStorageFileException: Unable to verify temporary file contents for atomic writing. in /home/magasanteb/public_html/wp-content/plugins/wordfence/vendor/wordfence/wf-waf/src/lib/storage/file.php:52 Stack trace: #0 /home/magasanteb/public_html/wp-content/plugins/wordfence/vendor/wordfence/wf-waf/src/lib/storage/file.php(659): wfWAFStorageFile::atomicFilePutContents('/home/magasante...', '<?php exit('Acc...') #1 [internal function]: wfWAFStorageFile->saveConfig('livewaf') #2 {main} thrown in /home/magasanteb/public_html/wp-content/plugins/wordfence/vendor/wordfence/wf-waf/src/lib/storage/file.php on line 52