Notice: fwrite(): write of 661 bytes failed with errno=122 Disk quota exceeded in /home/magasanteb/public_html/wp-content/plugins/wordfence/vendor/wordfence/wf-waf/src/lib/storage/file.php on line 43
لاک ناخن و نحوه استفاده 13 مدل معروف آن – مجله آسان طب

لاک ناخن و نحوه استفاده 13 مدل معروف آن

همه خانم ها می دانند لاک ناخن چیست و کاربرد آن به چه شکل می باشد اما در خانواده بزرگ لاک ناخن که روز به روز در حال گسترش و پیشرفت است معمولا لاک هایی جدید عرضه می شود که دارای قابلیتی متفاوت از لاک های معمولی بوده و می تواند در زیباتر کردن ناخن های دست و پا، تا حد بسیار زیادی موثر باشد. در این مقاله قصد داریم انواع رایج لاک ناخن را معرفی کرده و قابلیت های هر یک را به طور جداگانه تشریح کنیم.

لاک ناخن
nail polish

لاک ناخن و طرز استفاده از آن

روش صحیح استفاده از لاک ناخن در دست یا پا به این صورت است که در ابتدا باید یک مانیکور و پدیکور اساسی بر روی ناخن ها انجام شده تا بستر مناسبی جهت خودنمایی لاک ناخن فراهم آید. آسان طب به شما توصیه می کند که برای اطلاع از روش صحیح این تکنیک به روش خانگی به مقاله مانیکور و پدیکور که به طور مفصل در این باره صحبت کرده ایم، در همین سایت مراجعه فرمایید. لاک ناخن در انواع معمولی و یا با قابلیت های متفاوت وجود داشته که در یک دسته بندی کامل بدین شرح اند: لاک معمولی، لاک بیس، لاک طراحی، لاک متالیک، لاک جلیش ، لاک مخملی، لاک مغناطیسی و… معمولا روش استفاده از هر یک از این محصولات یکسان بوده مگر در مواردی تخصصی مانند لاک جلیش که به لاک های ژله ای معروفند و تکنیک پیچیده ای برای استفاده از آن وجود دارد.

در ادامه به بررسی 13 مدل لاک رایج و معروف پرداخته می شود:

  1. لاک ناخن معمولی
  2. لاک بیس
  3. لاک طراحی
  4. لاک اکلیلی
  5. لاک جلیش ( ژلیش )
  6. لاک متالیک
  7. لاک مات
  8. لاک مخملی
  9. لاک ترک
  10. لاک اکریلیک 
  11. لاک مغناطیسی
  12. لاک بلک لایت
  13. لاک کودک

1. لاک ناخن معمولی

اولین بار لاک ناخن معمولی در دسترس همگان قرار گرفت که دارای درخشش و عمق رنگی یکسان در تمامی قوطی و فاقد ذرات اکلیلی بود که با دو بار استفاده پی در پی از آن، زیبایی قابل توجهی به ناخن های دست می داد. درخشش قابل توجهی در لاک ناخن معمولی وجود نداشته و از طرفی فاقد قدرت مات کنندگی رنگ در ناخن ها می باشد. این مدل لاک در انواع معمولی و مرغوب موجود بوده و به تناسب بالا یا پایین بودن کیفیت و دوام آن می تواند در 2 دسته بندی ارزان و گران قرار گیرد.

2. لاک بیس و طرفداران بسیار آن

این نوع از لاک ناخن رواج چشمگیری در میان متقاضیان کاشت ناخن داشته و یا افرادی که علاقه فراوانی به انواع فرنچ دارند. رنگ های لاک بیس بسیار شبیه صدف ناخن بوده و در دو تناژ معروف صورتی و زرد در دسترس قرار دارد. در مواردی استفاده از لاک بیس آبی می تواند زیبایی چشمگیری به ناخن های فرنچ شده بدهد. اخیرا لاک های بیس جدیدی به بازار عرضه شده که همچون انواع کلاسیک آن دارای فرمولاسیون شیشه ای بوده اما دایره تنوع رنگ های آن وسیع تر از گذشته می باشد. رنگهای بیسی همچون بنفش یا زرد و آبی به صورتی که تناژ رنگ و خاصیت درخشش شیشه ای آن از انواع قبلی بیشتر است.

3. لاک طراحی مخصوص طراحی ناخن

لاک طراحی همانطور که از نامش پیداست مخصوص طراحی ناخن بوده و دارای قلمی باریک و سوزنی می باشد که کشیدن اشکال و خطوط ظریف را بر روی ناخن ها میسر می سازد، علاوه بر آن دارای قلمی ظریف و فلزی می باشد که می توان با آن نقاطی بسیار ریز را روی ناخن ها ترسیم نمود.

4. لاک اکلیلی با رنگ زمینه شیشه ای

لاک ناخن
nail polish

لاک اکلیلی در انواع اکلیل ریز و درشت یا انواع پولکی و یا فلس هایی با اشکال متنوع موجود بوده و رنگ زمینه آن معمولا به رنگ آب یا اصطلاحا شیشه ای می باشد. این نوع از لاک ناخن به عنوان لاک مکمل عمل کرده و بر روی لاک زمینه ای که می تواند هر رنگی باشد زیبایی بیشتری می آفریند.

5. لاک جلیش، لاکی تخصصی و حرفه ای

لاک جلیش یا ژلیش از انواع لاک های تخصصی می باشد که برای استفاده از آن باید به مراکز حرفه ای ناخن مراجعه نمود. لاک جلیش در سه مرحله انجام می شود و شامل بیس کت، لاک رنگی ژله ای و تاپ کت است که برای خشک شدن هر مرحله باید دست را درون دستگاه UV یا LED قرار داد. این لاک معمولا برای استفاده حرفه ای است و برای استفاده از آن باید دارای دانش آرایش و زیبایی ناخن ها بود.

6. لاک متالیک در دو نوع مرغوب و معمولی

لاک متالیک از انواع لاک معمولی می باشد و با فرمولاسیونی متفاوت که در عمق رنگ لاک، دانه های غیر قابل تشخیص اکلیل را می بینیم که درخشش خاصی به ناخن ها می دهند. در این نوع از لاک معمولا رنگ زمینه ای عمیق وجود داشته و امکان جداسازی رنگ از اکلیل ممکن نیست. تنوع رنگی در این نوع از لاک ناخن بسیار وسیع و بی انتهاست و در دو نوع مرغوب یا معمولی موجود می باشد.

7. لاک مات و عدم درخشندگی آن

این نوع لاک ناخن از جدیدترین لاک هایی است که به بازار عرضه شده و پس از استفاده از این نوع لاک، رنگ ناخن ها فاقد درخشش بوده و جذابیت ناخن ها به دلیل ماتی رنگهای آن می باشد. این نوع از لاک به هیچ عنوان قابلیت درخشان شدن نداشته مگر در مواقعی که از یک برق ناخن بر روی آنها استفاده نماییم.

8. لاک مخملی زیباترین طرح ناخن

لاک ناخن
nail polish

یکی از زیباترین طرح های ناخن طرح لاک مخملی است که به وسیله لاک معمولی و سپس پودرها یا کرک های مخملی که در رنگ های متنوعی موجود می باشند قابل اجراست. دو لایه از لاک معمولی را با رنگ دلخواه بر روی ناخن ها زده و قبل از خشک شدن آن از پودرهای مخملی همرنگ با رنگ لاک زمینه بر روی ناخن ها استفاده می کنیم. سپس به وسیله پوشر روی این پودرها را مسطح کرده و در نهایت از برق ناخن یا تاپ کت استفاده می نماییم.

9. لاک ترک و نقش مهم حرکت دست در آن

لاک ترک محصولی است که دارای قابلیت جمع شدن به اشکال گوناگون می باشد، به این ترتیب که از یک لاک ناخن معمولی به عنوان رنگ زمینه استفاده می کنیم. سپس از یک لاک ترک که می تواند هر رنگی باشد بر روی آن استفاده کرده و منتظر می مانیم که حالت ترک خورده به ناخن ها بدهد. بهتر است برای ایجاد بیشترین جذابیت در استفاده از این لاک ناخن، رنگ لاک زمینه با رنگ لاک ترک دارای تضاد رنگی شدید باشد تا ترک ها بتوانند به وضوح خود را نشان بدهند. همچنین حرکت دست در هنگام استفاده از لاک ترک، تعیین کننده شکل ترک ها پس از خشک شدن می باشد.

10. لاک اکریلیک دارای کیفیت متوسط

پایه لاک ناخن اکریلیک آب است و دارای کیفیتی متوسط می باشد، تنوع رنگ در آن بدون محدودیت بوده و دارای ماندگاری و دوام متوسط رو به پایین است. به همین دلیل لاک اکریلیک قیمت ارزانی دارد.

11. لاک مغناطیسی جدیدترین لاک ناخن

از جدیدترین لاک های ناخن می توان به لاک مغناطیسی اشاره نمود که در رنگ های مختلف موجود بوده و وجود ذرات آهن ربایی در آن باعث تغییر فرم یا حرک های مواج پس از استفاده در ظاهر ناخن ها خواهد بود.

12. لاک بلک لایت و درخشش آن در شب

لاک ناخن
nail polish

لاک بلک لایت دارای قابلیت درخشش در شب و یا در زیر نور UV می باشد و به همین دلیل پس از استفاده از آن و قرار گرفتن در محیطی تاریک این لاک ها می توانند انعکاسی زیبا از نور در خود داشته باشند و جذابیت زایدالوصفی به ناخن ها بدهند.

13. لاک کودک و عدم ضرر آن برای کودکان

به عنوان مورد آخر باید به لاک کودک اشاره کنیم که استفاده از لاک کودک برای کودکان مجاز بوده و برای سلامتی آنان مضر نمی باشد. البته آسان طب به شما توصیه می کند که از لاک ناخن برای کودکان بالای 4 سال به شکلی بسیار محدود و مدت زمان کوتاه استفاده نمایید.

تاپ کت مات ، مات کننده لاک های معمولی

تاپ کت مات محصولی بی رنگ همچون برق ناخن است که قابلیت مات کنندگی لاک های معمولی را داراست. برای استفاده از آن باید لاک معمولی را بر روی ناخن ها زد و سپس از لایه ای از تاپ کت مات کننده استفاده نمود.

سخن پایانی

دنیای لاک ناخن بسیار وسیع و متنوع است و کارخانه ها و برندهای متعددی در سراسر دنیا مشغول به ساخت انواع لاک ناخن می باشند. لاک ناخن در بسیاری مواقع می تواند به شکل یک لایه محافظ عمل نموده و از شکستن ناخن ها در اثر ضربات جزئی جلوگیری نماید. البته در کنار استفاده از لاک ناخن که پیشنهاد می کنیم همیشه از نوع مرغوب آن باشد، برای مراقبت و تقویت ناخن ها و پوست اطراف آن باید از انواع روغن های گیاهی یا قطره های ویتامینه ناخن به صورت موضعی استفاده نمود تا علاوه بر تامین زیبایی ناخن ها همزمان به مراقبت از سلامتی ناخن ها نیز پرداخته شود.

منبع: https://mag.asanteb.com

‫0/5 ‫(0 نظر)

مقالات پیشنهادی جهت مطالعه ی شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا

Fatal error: Uncaught wfWAFStorageFileException: Unable to save temporary file for atomic writing. in /home/magasanteb/public_html/wp-content/plugins/wordfence/vendor/wordfence/wf-waf/src/lib/storage/file.php:35 Stack trace: #0 /home/magasanteb/public_html/wp-content/plugins/wordfence/vendor/wordfence/wf-waf/src/lib/storage/file.php(659): wfWAFStorageFile::atomicFilePutContents('/home/magasante...', '<?php exit('Acc...') #1 [internal function]: wfWAFStorageFile->saveConfig('livewaf') #2 {main} thrown in /home/magasanteb/public_html/wp-content/plugins/wordfence/vendor/wordfence/wf-waf/src/lib/storage/file.php on line 35