آموزش 8 نوع از بهترین‌های مدل خط چشم

خط چشم محصولی بسیار رایج در میان خانم‌ها بوده و مدل خط چشم در این میان تعیین‌کننده میزان جذابیت حاصله در چشم‌ها خواهد بود. مدل خط چشم در انواع گوناگونی تعریف شده و می تواند فرم‌هایی زیبا و جذاب در چشم‌ها ایجاد نماید، برای استفاده از این محصول باید تسلط کاملی به فرم‌های مختلف چشم داشته تا بتوان بیشترین زیبایی را در آن ایجاد نمود. هدف از استفاده خط چشم در میکاپ ایجاد درشتی، خوش فرمی و حالتی استاندارد و مشخص در چشم‌هاست که در این مقاله قصد داریم به طور کامل درباره انواع مختلف مدل‌های خط چشم صحبت کنیم.

مدل خط چشم
model of eyeliner

انواع مختلف مدل خط چشم

فرم های مختلفی از چشم ها در تعاریف کلاسیک آرایش و میکاپ وجود داشته و حالت ایده آل برای چشم ها به این ترتیب است که به اندازه یک چشم معمولی فاصله بین دو چشم وجود داشته، تناسب کاملی میان چشم ها و فرم ابرو موجود بوده و مژه هایی نسبتا پر پشت و خوش حالت در چشم ها وجود داشته باشد. بنابراین برای انتخاب مدل خط چشم باید به این تعریف اصولی استناد کنیم، با توجه به ایرادات رایج در میان انواع فرم چشم، آسان طب به شما توصیه می کند مقاله گریم چشم ها را در همین سایت مطالعه نموده تا با روش متعادل سازی چشم ها با تکنیک سایه و روشن آشنا شوید. پس از متعادل سازی چشم ها باید نسبت به انتخاب مدل خط چشم اقدام نمود تا با یک آرایش تکمیلی، جلوه ای زیبا و استاندارد در چشم ها ایجاد شود، همچنین می توان برای افزایش جذابیت در چشم ها از انواع مژه مصنوعی استفاده نمود. در ادامه به تشریح چگونگی انجام انواع مدل خط چشم پرداخته و درباره هر یک به تفصیل صحبت خواهیم نمود.

انتخاب بهترین محصول خط چشم

قبل از توضیح درباره انواع مدلهای خط چشم بد نیست مروری داشته باشیم به انواع محصولات خط چشم و چگونگی استفاده از آن. خط چشم در چندین حالت مختلف وجود داشته و بر همین مبنا به 4 دسته بندی کلی تقسیم می شود:

  • خط چشم کلاسیک: که دارای قلمی مویی و باریک بوده و برای استفاده از آن لازم است مدتی به تمرین پرداخت.
  • خط چشم ماژیکی: که دارای قلمی مانند ماژیک بوده و استفاده از آن بسیار راحت و آسان است.
  • خط چشم آبرنگی: که برای استفاده از آن باید از قلم شماره صفر میکاپ استفاده نمود، همچنین باید قلم را به آب آغشته کرده و به وسیله آن، رنگ مورد نظر را مانند آبرنگ ساخت و به عمل آورد.
  • خط چشم مدادی: که اندکی از مدادهای معمولی آرایشی سخت تر بوده و ماندگاری آن نیز بیشتر از حالت نرمال می باشد.

1. بررسی خط چشم معمولی

مدل خط چشم
model of eyeliner

برای کشیدن این مدل خط چشم باید فرم طبیعی چشم ها را بررسی کرده و سپس اقدام به انجام آن نمائیم. مدل خط چشم معمولی دارای ضخامتی در حدود 2 الی 3 میلیمتر بوده و می توان با تغییر پهنا، حالت هایی مختلف به آن داد. مدل خط چشم معمولی دارای کشیدگی غیر طبیعی در گوشه های داخلی و خارجی نیست و بیشتر حالتی اصلاح شده و آنکادر به چشم ها خواهد داد، این نوع خط چشم در گوشه داخلی دارای ضخامت کمتری نسبت به گوشه خارجی آن می باشد.

2. بررسی خط چشم کشیده

این مدل خط چشم از انواع فانتزی بوده و با امتداد زیبایی در گوشه خارجی چشم ها جلوه ای چشمگیر و مدل دار به چشم ها خواهد بود. امروزه این مدل بسیار مورد پسند خانم های جوان و دوستداران مدل های فانتزی بوده و به تنهایی نیز می تواند قابلیت یک آرایش کامل را برعهده داشته باشد. برای انجام آن می توان به وسیله خط چشم کلاسیک یا ماژیکی در ابتدا حالت منحنی و کشیده را در گوشه خارجی چشم ها ایجاد نمود و سپس داخل چشم ها را نیز هماهنگ با پهنای گوشه خارجی، خط چشم کشیده و فرم داد.

3. بررسی خط چشم گربه‌ای

این مدل خط چشم مخصوص چشم هایی بی حالت و یا چشم هایی افتاده و رو به پایین می باشد و تقریبا به شکل مدل خط چشم معمولی بوده اما دارای پهنایی بسیار بیشتر از آن است، همچنین در گوشه خارجی به جای امتداد در سطح افقی باید به سمت بالا متمایل بوده و پهنای آن نیز بیشتر از پهنای بدنه آن باشد.

4. مدل خط چشم محو

این مدل خط چشم در میکاپ لایت اروپایی و یا گریم چشم ها مورد استفاده قرار می گیرد. روش کار در مدل خط چشم محو، بسیار حساس بوده و نیاز به مهارتی تخصصی دارد. در این حالت خط چشم باید در لا به لای مژه ها و یا بسیار نزدیک به مژه ها و نازک کشیده شود. هدف از این مدل خط چشم ایجاد وضوح و جلوه مشخصی در خطوط طبیعی چشم ها است.

√ انواع فانتزی مدل خط چشم

مدل خط چشم
model of eyeliner

انواع مختلفی از مدل های فانتزی برای خط چشم کشیدن وجود دارد. هدف از کشیدن این مدل خط چشم ایجاد جذابیت و سر زندگی بیشتر و یا در مواردی، مانورهای تند آرایشی و غلظت بیشتر رنگ ها می باشد. این مدل ها شامل:

5. مدل خط چشم پرستویی

این مدل خط چشم در سبک های عربی مانند میکاپ خلیجی مورد استفاده قرار می گیرد. روش کار به این صورت است که پس از کشیدن خط چشم معمولی با پهنای مناسب، در گوشه خارجی چشم ها حالتی گرد ایجاد شده و این گردی با انحنای مناسبی سر جای خود برگشته و امتداد می یابد. داخل این دایره کوچک با سایه چشم اکلیلی پر شده و امتداد این خط با سایه های تیره به سمت بالا فید می شود.

6. مدل خط چشم دو شاخه

این مدل خط چشم از مدل معمولی تبعیت کرده اما در گوشه خارجی آن تبدیل به دو شاخه مجزا می شود. به این ترتیب که در ابتدا یک خط چشم معمولی کشیده و امتدادی نسبتاً کشیده به آن می دهیم. در مرحله بعدی قلم خط چشم را در گوشه خارجی چشم قرار داده و شاخه ای جداگانه با انحنایی موازی با خط اولیه ایجاد می نمائیم.

7. مدل خط چشم فشن

این مدل خط چشم بسیار نادر بوده و حالتی جذاب اما عجیب و غریب دارد. در مدل خط چشم فشن با استفاده از خط چشم آبرنگی یک خط چشم بسیار باریک در چشم ها کشیده و در گوشه خارجی چشم قلم را بارها و بارها در جهات مختلف حرکت داده و حالتی از خطوط درهم و برهم در این ناحیه ایجاد می شود، سپس با استفاده از سایه دودی مات در این ناحیه سایه کاری کرده و فرمی گرد یا گربه ای در چشم ها ایجاد می نمائیم.

8. خط چشم ترکیبی

این مدل خط چشم، ترکیبی از خط چشم معمولی مشکی و خط چشم رنگی و براق است. به این ترتیب که در ابتدا خط چشم معمولی کشیده و در بالای این خط،، یک خط جدید رنگی یا براق می کشیم. همچنین می توان در گوشه داخلی چشم ها از خط چشم رنگی و براق استفاده نموده و در گوشه خارجی چشم ها از خط چشم مشکی استفاده نمائیم.

مهارت در کشیدن انواع خط چشم می تواند فرم چشم های شما را جذاب تر کرده و نقش تاثیرگذاری در زیبایی سایه چشم داشته باشد. با اندکی تمرین می توانید به چنین مهارتی دست یابید. همچنین می توانید با استفاده از انواع مژه مصنوعی به زیباتر کردن چشم‌های خود اقدام نمائید.

منبع: https://mag.asanteb.com

‫0/5 ‫(0 نظر)

مقالات پیشنهادی جهت مطالعه ی شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا

Notice: fwrite(): write of 661 bytes failed with errno=122 Disk quota exceeded in /home/magasanteb/public_html/wp-content/plugins/wordfence/vendor/wordfence/wf-waf/src/lib/storage/file.php on line 43

Fatal error: Uncaught wfWAFStorageFileException: Unable to verify temporary file contents for atomic writing. in /home/magasanteb/public_html/wp-content/plugins/wordfence/vendor/wordfence/wf-waf/src/lib/storage/file.php:52 Stack trace: #0 /home/magasanteb/public_html/wp-content/plugins/wordfence/vendor/wordfence/wf-waf/src/lib/storage/file.php(659): wfWAFStorageFile::atomicFilePutContents('/home/magasante...', '<?php exit('Acc...') #1 [internal function]: wfWAFStorageFile->saveConfig('livewaf') #2 {main} thrown in /home/magasanteb/public_html/wp-content/plugins/wordfence/vendor/wordfence/wf-waf/src/lib/storage/file.php on line 52