لوازم کاشت ناخن و 13 عضو اصلی از این وسایل

می‌دانیم که برای استفاده حرفه‌ای و تخصصی از لوازم کاشت ناخن باید با دانش تئوری لاین زیبایی ناخن آشنا بوده و به انواع روش‌های تعریف شده در این لاین تسلطی تجربی داشته باشیم. برای رسیدن به چنین مرحله‌ای، علاوه بر گذراندن دوره‌های آموزشی مربوطه زیر نظر مربیان حرفه‌ای این رشته لازم است که سالها به عنوان دستیار تخصصی فعالیت کرده تا بتوانیم به مقام کارشناس زیبایی ناخن برسیم. بنابراین، شناخت کلیه مواد و وسایل در این رشته اهمیت زیادی داشته و به همین منظور در این مقاله به معرفی انواع لوازم کاشت ناخن پرداخته و اهمیت استفاده حرفه‌ای از هر یک را به طور جداگانه تشریح خواهیم نمود.

لوازم کاشت ناخن
nail outfit

لوازم کاشت ناخن شامل چه چیزهایی است؟

لوازم کاشت ناخن دارای 13 عضو اصلی می باشد که بسته به نوع کاشت ناخن مورد استفاده حرفه ای قرار می گیرند، کاشت ناخن معمولا با دو نوع از مواد انجام شده و این دو نوع شامل:

مواد پودری: که باید با لیکوئید مخصوص ترکیب شده تا آماده استفاده شوند.

مواد ژله ای: که برای استفاده از آن و خشک نمودن حالت ژله ای این مواد، باید دست ها را در دستگاهی به نام UV و یا LED قرار داد.

بسته به نوع کاشت ناخن می توان به انتخاب لوازم کاشت ناخن اقدام نمود، این لوازم به شرح زیر می باشند:

1. لوازم مانیکور: که شامل پوشر یا عقب زن، نیپر، کاتر، روغن کوتیکول و… می باشند و یا سر سوهان های مخصوص مانیکور که در دستگاه سوهان برقی مورد استفاده قرار می گیرند.

2. انواع سوهان دستی: اهمیت ویژه ای در لوازم کاشت ناخن داشته و مخصوص فرم دهی به ناخن ها قبل از کاشت می باشند و همچنین در مرحله پس از سوهان برقی برای تعدیل و مسطح کردن سطح ناخن به کار می روند.

3. قلم مواد گذاری کاشت ناخن: از دیگر لوازم کاشت ناخن که بدون وجود آنها تکنیک کاشت ناخن میسر نیست، قلم های سر تخت باریک و یا سر گرد و پهن سموری است که مواد گذاری حرفه ای کاشت ناخن را ممکن میسازند.

4. بافر و پولیش: دو قطعه فشرده اسفنجی که کاربردی وسیع در مسطح کردن سطح ناخن دارند و برای براق و شفاف نشان دادن ناخن های کاشته شده مورد استفاده قرار می گیرند.

5. ضد قارچ: این ماده حالتی ضد عفونی کننده و فرار دارد که قبل از استفاده از پرایمر بر روی صدف طبیعی ناخن ها، به وسیله یک قلم مو که مانند قلم لاک طراحی شده بر روی ناخن ها استفاده می شود. 

6. پرایمر: از مواد اصلی در لوازم کاشت ناخن بوده و جهت ایجاد چسبندگی بین صدف طبیعی و مواد کاشت ناخن و در نتیجه استحکام ناخن کاشته شده به کار می رود.

7. دستگاه سوهان برقی: دستگاه سوهان برقی دارای یک مته در نوک خود بوده و تعداد دورهای این مته در دقیقه و سرعت و قدرت آن، تعیین کننده کیفیت دستگاه می باشد، از سوهان برقی برای صیقل دادن به سطح ناخن کاشته شده استفاده می شود.

8. دستگاه UV:

لوازم کاشت ناخن
nail outfit

یک دستگاه کوچک با ابعاد و طرح های مختلف بوده اما معمولا دارای 2 یا 4 چراغ UV می باشد، این چراغ ها می توانند در مدت زمانی بین 120 تا 180 ثانیه مواد ژله ای کاشت ناخن و یا لاک جلیش ( ژلیش ) را خشک و فیکس نمایند.

9. پودر کاشت ناخن: در انواع مختلف و با رنگ هایی متنوع موجود بوده و حالتی روان و یکدست دارد، انواع پودر اکریلیک کلیر و یا رنگی با مایع مخصوص ترکیب شده و خمیری یکدست را برای ساخت صدف مصنوعی ناخن در دسترس قرار می دهد.

10. لیکوئید: ماده ای شفاف با تناژ زرد، بی رنگ و یا بنفش بوده و دارای بویی تند و زننده است و نباید آن را  به طور مستقیم استشمام نمود. این مایع، حلال پودر کاشت ناخن بوده و ترکیبی خمیری شکل را پدید می آورد، در استفاده از لیکوئید باید به شکلی حرفه ای اقدام نمود تا خمیر مورد نظر دارای انعطافی استاندارد شود.

11. مواد کاشت ژله ای ناخن: این مواد ژله ای در سه حالت طراحی شده و برای خشک شدن نیاز به دستگاه UV دارد، آسان طب به علاقمندان توصیه می کند به مقاله کاشت ناخن ژله ای در همین سایت مراجعه نمایند.

12. لاک های ژله ای: این لاک ها دارای حالتی همچون ژل مو بوده و در سه مرحله مجزا مورد استفاده قرار می گیرند، بدیهی است در هر مرحله باید دست ها را درون دستگاه UV قرار داد.

13. تیپ: این محصول بسیار شبیه به ناخن مصنوعی بوده و به عنوان پایه ای محکم بر روی ناخن های کوتاه به وسیله چسب مخصوص فیکس شده و  مواد کاشت ناخن بر روی تیپ قرار می‌گیرد.

مراحل کاشت ناخن در 7 گام حرفه ای

لوازم کاشت ناخن
nail outfit

کاشت ناخن دارای چندین مرحله است که هر کارشناس زیبایی ناخن باید از آنها به شکل تئوری آگاه بوده و تسلطی بی چون و چرا برای اجرای عملی کامل هر یک از این مراحل داشته باشد. مجله پزشکی آسان طب به علاقمندان این رشته توصیه می کند به مقاله انواع کاشت ناخن در همین سایت مراجعه کرده و از چگونگی هر یک از روش های زیباسازی ناخن ها به وسیله مواد مخصوص مطلع شوند، مراحل کاشت ناخن به این ترتیب می باشند:

  1. انجام مانیکور خشک
  2. فرم دهی به ناخن ها با سوهان دستی
  3. آماده سازی صدف و کوتیکول ناخن ها
  4. استفاده صحیح از ضد قارچ و پرایمر
  5. مواد گذاری تخصصی و بدون اشکال
  6. استفاده حرفه ای از سوهان برقی
  7. بافرینگ و شاینینگ ( پولیش ناخن ها )

معرفی کامل لوازم کاشت ناخن

پس از مروری مختصر بر لوازم کاشت ناخن لازم است به معرفی کامل هر یک از این لوازم یا محصولات بپردازیم. بعضی از این لوازم کاشت ناخن دارای انواع مختلف بوده و به فراخور موقعیت، می توانند کاربردی متفاوت داشته باشند.

قلم 6 تا 10 نیل آرت

این قلم ها دارای دسته ای بلند و راحت بوده و موهایی منظم و فشرده با سری تخت دارند، از قلم شماره 6 برای ناخن های ریز و ظریف استفاده شده و معمولا قلم استاندارد کاشت ناخن پودری قلم شماره 8 یا 10 نیل آرت می باشد. برای استفاده از این قلم ها کافیست تنها نوک این قلم ها را به لیکوئید آغشته نموده و سپس داخل پودر اکریلیک هل دهیم. به این ترتیب بسته به سایز قلم، مقدار مناسبی از پودر بر روی آن قرار خواهد گرفت. همچنین باید نسبت به تمیز کردن این قلم ها پس از هر بار مواد گذاری اقدام کرده و به محض چسبیدن پودر اضافی بر روی آن، از قلم زاپاس استفاده نمود. 

قلم سموری کاشت ناخن

این قلم مخصوص کاشت ناخن ژله ای و یا تکنیک وان بال در کاشت تخصصی ناخن می باشد که دارای برسی با طول یک یا دو سانت بوده و سر آن گرد می باشد، موهای این قلم از جنسی طبیعی بوده و پهنای آن توسط ناخن کار و بنا بر تشخیص او انتخاب خواهد شد.

پودر اکریلیک

لوازم کاشت ناخن
nail outfit

پودر اکریلیک شامل انواع پودرهایی با تناژ صورتی، هلویی و یا کلیر می باشد، همچنین پودرهایی با تناژ کرم یا هلویی که در تکنیک گریم ناخن مورد استفاده قرار می گیرد نیز از همین جنس می باشند. انواع پودر رنگی اکریلیک نیز در طراحی های دائم و یا کاشت های فانتزی ناخن به کار می روند. معروف ترین نوع این پودرها انواع پینگ یا صورتی می باشند و یا پودر سفید اکریلیک که در فرنچ دائمی ناخن کاربردی وسیع دارند.

لیکوئید ، مهمترین لوازم کاشت ناخن

لیکوئید یکی از مهمترین لوازم کاشت ناخن بوده که پس از ترکیب با پودرهای مختلف، حالتی خمیری را برای این پودرها پدید می آورد، اگر قلم شما از انواع قلم سموری است باید در ابتدا تمام قلم را در لیکوئید فرو برده و یکبار با دستمال کاغذی تمیز نموده و خیسی آن را بگیریم. سپس برای بار دوم نوک آن را در لیکوئید زده و سپس آغشته به پودر نمائیم.

پرایمر ماده‌ای همانند چسب

از دیگر لوازم کاشت ناخن می توان به پرایمر اشاره نمود که معمولا حالتی شبیه به لاک داشته و فرمولاسیون آن برای انواع کاشت متفاوت از دیگری است. این ماده حالتی شبیه به چسب داشته و وظیفه آن چسباندن مواد کاشت ناخن به صدف طبیعی ناخن هاست.

ضد قارچ برای ضد عفونی کردن ناخن طبیعی

این محصول حالتی مایع داشته و با قلمی شبیه به قلم لاک ناخن بر روی صدف ناخن ها قرار می گیرد. ضد قارچ همانطور که از اسمش پیداست محصولی برای ضد عفونی کردن بوده و سطح ناخن ها را از هرگونه رطوبت یا چربی پاک می نماید و به این ترتیب از ایجاد قارچ در زیر ناخن های کاشته شده جلوگیری می کند.

بافر و مسطح نمودن صدف ناخن

بافر یک تکه اسفنج مکعبی شکل است که سطح آن زبر بوده و قابلیت مسطح نمودن سطح ناخن کاشته شده را داراست، از این محصول در مرحله پایانی کاشت ناخن استفاده شده، قطعات ریز و اضافی را از دور و اطراف ناخن برداشته و یکی از اصل کاری ها در لوازم کاشت ناخن به شمار می آید.

انواع سوهان دستی زبر و نرم

لوازم کاشت ناخن
nail outfit

دو نوع معروف آن، سوهان دستی زبر و سوهان دستی نرم می باشد، از این دو سوهان جهت فرم دهی به شکل ظاهری ناخن ها و همچنین برای فرم دادن به قطر و حالت مواد کاشت ناخن استفاده می شود. سوهان های دستی ناخن معمولا حالتی هلالی شکل داشته و یک سمت آن نرم و سمت دیگر زبر و خشک می باشد تا استفاده از آن را برای ناخن کار راحت و آسان سازد.

پولیش، برای ایجاد درخشش

پولیش نیز حالتی شبیه به اسفنج لاتکس داشته و به وسیله مالیدن این اسفنج بر روی ناخن های کاشته شده می توان درخششی قابل توجه را در سطح ناخن ها ایجاد نمود، همچنین در پروسه مانیکور و پدیکور نیز به منظور ایجاد درخشش بر روی ناخن های طبیعی مورد استفاده قرار می گیرد.

لوازم جانبی در کاشت ناخن

از دیگر لوازم جانبی که در کاشت ناخن مورد استفاده قرار می گیرد می توان به فرمر اشاره نمود که حالتی شبیه به کاغذ داشته و با جنسی مقوایی و یا فلزی در دسترس قرار دارد. این محصول مخصوص زمانی است که می خواهیم بدون تیپ گذاری به کاشت ناخن بپردازیم. لوازم دیگری نیز مانند نیل آف و یا استند طراحی ناخن وجود دارند که به ترتیب، اولی در زمان ترمیم و یا برداشتن کاشت ناخن و دیگری در زمان تمرین برای دیزاین ناخن مورد استفاده قرار می گیرد. جا قلمی نیز یک ظرف استوانه ای شکل است که در دهانه خود دارای قطعاتی شبیه گیره می باشد و داخل این جا قلمی را از استون 100% پر می کنند. پس از مواد گذاری در کاشت ناخن و یا به محض آلوده شدن قلم با مواد اضافی کاشت و… باید این قلم ها را به گیره های جا قلمی متصل نموده و برس قلم داخل استون قرار گیرد تا مجدداً تمیز شوند.

منبع: https://mag.asanteb.com

‫4/5 ‏‫(6 نظر)‬

مقالات پیشنهادی جهت مطالعه ی شما

‫2 دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا