پارافین تراپی جهت لطافت و شادابی دست‌ها

پارافین تراپی یکی از خدمات جدیدی است که در اکثر کلینیک‌های زیبایی پوست و یا سالن‌های مجهز آرایش و زیبایی انجام می‌شود. پارافین تراپی دست یک شیوه جالب برای بهبود وضعیت پوست دست‌ها بوده و خشکی، زبری و پینه‌های احتمالی این ناحیه را به خوبی از بین می‌برد. در این مقاله قصد داریم این تکنیک مفید را بیان کرده و به تشریح تمامی مراحل بپردازیم.

پارافین تراپی

پارافین تراپی دست چگونه انجام می‌شود؟

در پارافین تراپی دست، با استفاده از پارافین بهداشتی گرم که طی مراحلی به حالت و دمای مناسب رسیده همانند یک روکش پلاستیکی استفاده کرده و از قابلیت انتقال حرارت توسط پارافین به پوست، نهایت بهره وری را می بریم، البته باید به یاد داشت که جهت اطمینان از موارد ایمنی و سلامتی بهتر است به یک مرکز مجاز مراجعه نموده تا این تکنیک در محیطی کاملا بهداشتی و ایمن انجام شود. استفاده از پارافین بهداشتی یکبار مصرف برای هر شخصی الزامی بوده و پس از استفاده باید دور انداخته شود. همچنین دمای پارافین باید در حدود 50 درجه سانتیگراد تنظیم شده تا باعث سوختگی پوست دست های متقاضی نشود. پارافین تراپی به غیر از فواید جالب توجه برای پوست، دارای فوایدی برای دردهای عضلانی و مفاصل بوده و به وسیله انتقال حرارت به این نواحی می تواند روشی تسکین بخش برای چنین دردهایی باشد. آسان طب به تمامی عزیزان توصیه می کند اگر می خواهید پارافین تراپی دست را در منزل انجام دهید در ابتدا این روش را به شیوه ای صحیح و اصولی فرا بگیرید تا دچار سوختگی پوست و یا عوارضی احتمالی نشوید.

لوازم مورد نیاز برای پارافین تراپی دست

در مراکز مجهز معمولا کلیه لوازم برای پارافین تراپی، محیا بوده و به شکلی کاملا حرفه ای از آنها استفاده می شود اما اگر به هر دلیلی علاقمند به انجام این تکنیک در منزل می باشید باید نسبت به تهیه این لوازم به شرح زیر اقدام نمائید:

  • دستگاه مخصوص پارافین تراپی دست
  • پارافین بهداشتی به مقدار مناسب
  • نایلون نازک جهت روکش دست ها
  • دستکش حوله ای با سایز بزرگ
  • ماده ملایم ضد عفونی کننده دست ها مانند صابون آنتی باکتریال
  • کرم مرطوب کننده دست
  • روغن زیبایی مخصوص ماساژ پوست

آماده‌سازی دست‌ها برای پارافین تراپی

پارافین تراپی

شیوه کار در این تکنیک نیز همانند شیوه کار در پارافین تراپی پا می باشد. قبل از هر چیز باید دست ها را به طور کامل با صابون آنتی باکتریال شسته تا عاری از هرگونه آلودگی و چربی شود، سپس دست ها را به آرامی خشک کرده و به وسیله کرم مرطوب کننده به مدت 3 الی 5 دقیقه پوست این ناحیه را ماساژ دهید. ماساژ پوست دست با یک کرم زیبایی پوست به این دلیل توصیه می شود که ماده پارافین قابلیت جذب رطوبت به خود را داشته و می تواند رطوبت طبیعی موجود در پوست دست ها را به خود جذب نماید و به این ترتیب موجب خشکی پوست شود بنابراین لازم است به وسیله یک ماده رطوبت زا، به ایجاد حالتی مرطوب در این ناحیه بپردازیم. پس از این مرحله، دست های ما آماده انجام پارافین تراپی دست خواهد بود.

روش انجام پارافین تراپی دست

مقدار مناسبی از پارافین بهداشتی درون دستگاه پارافین تراپی ریخته شده و حرارت دستگاه را روی 50 درجه سانتیگراد (مترادف با 125 درجه فارنهایت) تنظیم می نمائیم. پس از رسیدن دستگاه به این درجه، پارافین به حالتی مایع درآمده و شکلی روان به خود خواهد گرفت. در این مرحله و با تست حرارت ( جهت جلوگیری از سوختگی پوست ) و اطمینان از گرمای مناسب، دست ها را به طور کامل (تا ناحیه مچ) داخل دستگاه فرو برده و پس از چند ثانیه بیرون می آوریم، چند ثانیه مکث برای اینکه پارافین خود را بگیرد لازم و ضروری می باشد. سپس برای بار دوم دست ها را داخل پارافین فرو برده و مجدداً بیرون می آوریم. این عمل را می توانیم تا 5 الی 6 مرتبه تکرار کرده تا لایه ای با ضخامت نازک روی پوست دستها را در بر بگیرد. پس از این مرحله باید به وسیله نایلون نازک به طور کامل دست ها را پوشانده و به وسیله دستکش حوله ای از حفظ گرمای پارافین برای مدت زمانی در حدود 20 الی 30 دقیقه، اطمینان حاصل نمائیم.

مراحل پایانی در پارافین تراپی

پارافین تراپی

پس از گذشت 20 الی 30 دقیقه، دستکش ها را بیرون آورده و پوشش نایلونی را کنار می زنیم، سپس به آرامی پارافین بهداشتی را که سرد و جامد شده از روی پوست دست ها برداشته و به طور کامل تمیز می کنیم. در این مرحله باید توسط یک روغن زیبایی گیاهی مانند روغن نارگیل طبیعی به ماساژ دادن پوست دست ها پرداخته و این ماساژ را به مدت 3 الی 5 دقیقه ادامه دهیم. این روغن گیاهی علاوه بر ایجاد طراوت و چربی مناسب، به لطافت و حفظ رطوبت پوست دست ها کمک کرده و حالتی نرم و تازه به پوست خواهد داد.

مرور نکات مهم در پارافین تراپی دست:

  • استفاده از پارافین بهداشتی به صورت یکبار مصرف
  • تنظیم درجه حرارت بر روی 50 درجه سانتیگراد
  • تست حرارت قبل از انجام پارافین تراپی
  • استفاده از صابون ضد عفونی کننده قبل از انجام کار
  • اطمینان از حفظ گرما در حین انجام پارافین تراپی
  • ماساژ پوست با کرم مرطوب کننده قبل از شروع پارافین تراپی
  • استفاده از روغن زیبایی پس از خاتمه کار

فواید پارافین تراپی دست

پارافین تراپی دست علاوه بر ایجاد لطافت در پوست دست ها دارای خواص دیگری می باشد، این خواص شامل ایجاد روشنی در پوست دست ها بوده و به دلیل خاصیتی لایه بردار که پارافین بهداشتی دارد می تواند در از بین بردن لایه مرده سطح پوست کمک نماید. همچنین جریان خون را در موضع افزایش داده و به تحریک کلاژن سازی در پوست این ناحیه خواهد پرداخت. بنابراین می توان اینطور نتیجه گرفت که انجام پارافین تراپی دست در فواصل توصیه شده توسط کارشناس زیبایی یا پزشک پوست می تواند برای پوست دست ها خاصیتی جوان کننده داشته و روند پیری پوست را به تعویق بیاندازد. همچنین عضلات و مفاصل خشک این ناحیه را ریلکس کرده و بدین ترتیب می تواند در افزایش دامنه حرکات مفاصل مچ و انگشتان دست نیز مفید و موثر باشد.

منبع: https://mag.asanteb.com

‫3.6/5 ‏‫(9 نظر)‬

مقالات پیشنهادی جهت مطالعه ی شما

یک دیدگاه

  1. من این کار رو انجام دادم اما هیچ تاثیر خوبی روی دستم نداشت و دستم بیشتر خشک شد و گره های اون هم بیشتر شد. اصلا گرماش برای من قابل تحمل نبود. از گرمای زیاد دچار سردرد شدید شدم و تمام مدت که دستم توی حوله بود حس سوختگی داشتم. البته اون کرم مرطوب کننده که گفتین رو لحظه آخر انگار نداشت و بعدش هم هیچی نزدن به دستم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا

Notice: fwrite(): write of 661 bytes failed with errno=122 Disk quota exceeded in /home/magasanteb/public_html/wp-content/plugins/wordfence/vendor/wordfence/wf-waf/src/lib/storage/file.php on line 43

Fatal error: Uncaught wfWAFStorageFileException: Unable to verify temporary file contents for atomic writing. in /home/magasanteb/public_html/wp-content/plugins/wordfence/vendor/wordfence/wf-waf/src/lib/storage/file.php:52 Stack trace: #0 /home/magasanteb/public_html/wp-content/plugins/wordfence/vendor/wordfence/wf-waf/src/lib/storage/file.php(659): wfWAFStorageFile::atomicFilePutContents('/home/magasante...', '<?php exit('Acc...') #1 [internal function]: wfWAFStorageFile->saveConfig('livewaf') #2 {main} thrown in /home/magasanteb/public_html/wp-content/plugins/wordfence/vendor/wordfence/wf-waf/src/lib/storage/file.php on line 52