آرایش فصل و هماهنگ‌سازی رنگ‌ها در آن

آرایش فصل باید مطابق با میزان گرما یا سرمای هر فصل و رنگ‌های موجود در طبیعت هماهنگ و همراه شده و یک هارمونی دل انگیز را در صورت خانم‌ها به وجود بیاورد. از طرفی میزان خشکی یا چربی پوست در فصل‌های مختلف نیز می‌تواند عاملی موثر در انتخاب لوازم آرایش مخصوص هر فصل بوده و نتیجه موفقیت دوام و زیبایی این مواد آرایشی را در ساعات طولانی هر روز تعیین نماید. در این مقاله به عوامل موثر در تغییرات رنگ و غلظت مواد آرایشی در آرایش فصل پرداخته و سپس به بررسی نکات مهم در آرایش فصل‌های مختلف سال خواهیم پرداخت.

آرایش فصل

اصول تغییرات آرایش فصل

دمای هوا در هر فصل از سال تغییر نموده و همین امر می تواند در انتخاب لوازم و رنگ های آرایشی تاثیری اساسی باقی بگذارد. پوست صورت و بدن انسان با توجه به تغییرات دما دچار واکنش هایی طبیعی شده و بنابراین اولین تغییر در آرایش فصل باید پیش بینی اثر و ماندگاری لوازم آرایشی در گرما و سرمای هوا بر پوست افراد باشد. نکته دوم تناسب آرایش فصل با پوشش مخصوص هر فصل بوده و چگونگی استفاده از جنس های مختلف لباس نیز می تواند بر این موضوع تاثیر گذار باشد. از طرفی تاثیر سرما یا گرما را بر احساس خوشایند رنگهای متضاد یا مترادف رنگهای آرایشی با رنگهای طبیعی هر یک از فصل ها نمی توان نادیده گرفت. یعنی بسته به دمای هوا در هر فصل و رنگهای موجود در طبیعت می توان نسبت به هماهنگ سازی رنگهای آرایشی و غلظت و شدت این رنگها با فصل مورد نظر اقدام نمود. بنا بر این اصل مجله پزشکی آسان طب توجه علاقمندان را به 3 نکته اساسی در نوع آرایش فصل جلب می نماید:

1. گرما یا سرمای هوا و تغییرات رنگ و غلظت لوازم آرایش متناسب با این تغییرات

2. واکنش های طبیعی پوست در مواجه با تغییرات دمای هر فصل

3. تناسب رنگهای آرایشی با تغییرات رنگ طبیعت در فصول مختلف سال

به همین دلیل است که در فصل های سرد سال باید از رنگ های گرم و سنگین ( همچنین رنگ های خنثی و آکروماتیک) جهت تعدیل و هماهنگی سرمای هوا و اثر آن بر طبیعت و ظاهر انسان ( آراستگی صورت و آراستگی استایل ) استفاده نمود. از طرفی دلیل استفاده از رنگ های شاد، سر زنده و سبک نیز در فصل های گرم سال به دلایل مذکور اتفاق می افتد.

آرایش فصل بهار چگونه انجام می‌شود؟

آرایش فصل

آرایش صورت: آرایش صورت در فصل بهار معمولا با یک زیر سازی سبک همراه بوده و بیشترین تاکید بر رنگ های شاد و ملایم می باشد. استفاده از رنگ های صورتی، سرخابی، سبز، آبی، قرمز ملایم و… در آرایش فصل بهار مجاز بوده و بهترین انتخاب برای آرایش بهاری، میکاپ لایت اروپایی می باشد.

آراستگی استایل: استفاده از رنگ هایی شاد با پارچه هایی بهاره و اندکی ضخیم می تواند گزینه مناسبی برای پوشش مخصوص این فصل باشد. همچنین جنس های کتان یا بافت بهاره مناسب با حال و هوای این فصل خواهد بود.

آرایش موها: پس از گذر از فصل سرما و با آغاز بهار بهتر است موهایمان را اندکی نوک گیری کرده تا فضایی مناسب برای افزایش رشد موها ایجاد نمائیم. بدین ترتیب سر و سامانی به موها داده تا حالتی سرزنده و شاداب به خود بگیرند. همچنین استفاده از رنگ مو شیمیایی با تناژهای روشن مانند رز کاراملی، شرابی ملایم، بلوند صدفی، بلوند عسلی، قرمز پر رنگ، مسی آتشین و امثال این رنگ ها می تواند تاثیر بسیاری بر آراستگی ظاهر شما داشته باشد.

آرایش ناخن ها: آرایش فصل برای ناخن ها نیز باید در هر فصلی تغییر کند. لاک ناخن هایی با رنگ های شاد از هر دو خانواده سرد و گرم می تواند به دست های ما حالتی شاداب و لطیف در فصل بهار بدهد.

چگونگی آرایش فصل در تابستان

آرایش فصل

آرایش صورت: لوازم آرایش فصل تابستان باید تا حد نهایت ملایم و سبک بوده و بیشترین تاکید بر نمایان نمودن زیبایی طبیعی صورت باشد. بنابراین باید از رنگ هایی سنگین و چرب صرف نظر کرده و به رنگ های لایت و ملایم روی بیاوریم. بهترین گزینه برای آرایش فصل تابستان، میکاپ هالیوودی بوده که به طور کلاسیک و قانونمند متمایل به سادگی و لطافت است.

آراستگی استایل: در این فصل برای انتخاب لباس باید به فکر پارچه هایی با جنس سبک و خنک باشیم تا دچار تعریق بیش از حد نشویم. همچنین رنگ های روشن و شاد نیز کمک می نمایند تا انعکاس بیشتری از نور اتفاق افتاده و از تمرکز حرارت بر بدن جلوگیری نماید.

آرایش موها: آراستگی مو در این فصل به دلیل گرما و شرایط خاص تابستان، گرایش به مدل های کوتاه و کم حجم داشته تا ظاهری لایت و سرزنده به چهره خانم ها ببخشد. همچنین استفاده از انواع رنگ مو های روشن مانند بلوند پلاتینه، نقره ای یخی، مرواریدی، آبی آکواریومی، هایلایت های فانتزی، رزگلد و… در این فصل رواج و محبوبیت فراوان دارد.

آرایش ناخن ها: آرایش فصل تابستان برای ناخن ها، رنگ های زنده و جذاب مانند قرمز، یاسمنی، نارنجی بلک لایت، بنفش تند و… خواهد بود. بدین ترتیب دست ها حالتی شاد و جالب و متناسب با این فصل پیدا خواهد نمود.

آرایش فصل متناسب با پاییز

آرایش فصل

آرایش صورت: آرایش فصل پاییز به طور طبیعی گرایش به رنگ های گرم و جذاب دارد. رنگ هایی مانند زرشکی، قرمز پر رنگ، مسی تند یا ملایم، بنفش تیره و… مناسب برای آرایش فصل پاییز می باشند. بهترین گزینه برای آرایش فصل پاییز، میکاپ کلاسیک بوده که تاکید بسیاری بر رنگ های کلاسیک مانند قرمز، زرشکی و… دارد.

آراستگی استایل: در این فصل استفاده از رنگ های طلایی، زیتونی، آجری، شکلاتی، بنفش بادمجانی، خاکستری و امثال این رنگ ها رواج کامل دارند. در این فصل باید از رنگ های زمستانی مانند زرد کم رنگ، سبز آکواریومی، و رنگ های ملایم در انتخاب پوشش و لباس اجتناب نمود.

آرایش موها: آراستگی مو در فصل پاییز نیز با توجه به شرایط ویژه این فصل انتخاب می شود. کوپ هایی با اندازه میانه و رنگ موهایی با هایلایت تیره، کاراملی تیره، نسکافه ای و عسلی متوسط، مشکی طبیعی، قرمز مسی، قهوه ای شکلاتی و… به وفور در این فصل مورد استفاده قرار می گیرند.

آرایش ناخن ها: استفاده از لاک ناخن و یا طرح ناخن با رنگ های پاییزی بسیار زیبا و چشمگیر خواهد بود. معمولا این رنگ ها شامل: زیتونی شکلاتی، بادمجانی، زرشکی، طوسی مات یا براق، برنزی، پوست پیازی، یاسی لایت، سبز طاووسی و… می باشند.

آرایش فصل زمستان چگونه است؟

آرایش فصل

آرایش صورت: استفاده از رنگ های گرم و براق در فصل زمستان صورت شما را تا حد نهایت زیبا و جذاب می سازد. رنگ هایی همچون، بنفش تیره، صورتی یا کالباسی تیره، برنزی یا مسی، قرمز براق و… در آرایش فصل زمستان به طور کامل رواج دارند.

آراستگی استایل: استفاده از رنگ هایی از خانواده گرم برای پوشش ما در فصل زمستان مناسب می باشند. رنگ هایی مانند قرمز، نارنجی، صورتی، مرجانی، زرشکی و… برای آراستگی استایل مورد استفاده قرار می گیرند. همچنین رنگ های سورمه ای، مشکی، خاکستری، سبز اقیانوسی، زرد، خردلی و… نیز به عنوان رنگ هایی محبوب در زمستان شناخته می شوند.

آرایش موها: رنگ های مورد استفاده برای مو در فصل زمستان معمولا تمایل به تیرگی و سنگینی دارند. این رنگ ها شامل: مشکی پر کلاغی، لایت های تیره، شرابی تیره، فندقی، شاه بلوطی، شکلاتی تیره و …. می باشند.

آرایش ناخن ها: برای آرایش ناخن ها در فصل زمستان باید به فکر رنگ هایی همچون مشکی، زرد، کهربایی، صورتی، قرمز خوش رنگ، ارغوانی و… بود. این رنگ ها به دست های ما زیبایی و طراوت خاصی در فصل سرما خواهند داد.

منبع: https://mag.asanteb.com

‫0/5 ‫(0 نظر)

مقالات پیشنهادی جهت مطالعه ی شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا