آرایش روز و توجهی ویژه به رنگ گلگون پوست

آیا تا به حال با اصطلاح آرایش روز مواجه شده‌اید؟ و آیا می‌دانید که یک میکاپ مناسب در روشنایی روز دارای چه ویژگی‌ها و مشخصاتی می‌باشد؟ در دنیای آرایش و زیبایی تبعیت کردن از اصول کلاسیک آرایشی دارای اهمیتی ویژه بوده و هر خانمی که خواهان یک میکاپ بی‌نقص بر چهره خود است باید طبق این مقررات و به شیوه‌ای حرفه‌ای عمل نماید. در این مقاله قصد داریم شما را با آرایش روز که از پرطرفدارترین انواع میکاپ بوده آشنا سازیم و تمامی فوت و فن‌های آن را به شما آموزش دهیم.

آرایش روز

آرایش روز چگونه تعریف می‌شود؟

آرایش روز بر مبنای روشنایی روز تعریف شده و به معنای وضوح بیشتر چهره در نور طبیعی خورشید می باشد، بنابر این اصل باید توجه داشت که در میکاپ روزانه نباید از رنگ هایی متضاد با رنگ های طبیعی چهره استفاده نمود چرا که صورت انسان را از حالت طبیعی و ملاحت خدادادی آن خارج خواهد ساخت. اگر بخواهیم یک قاعده کلی را برای آرایش روز در نظر بگیریم باید بگوییم که بیشترین تاکید و تمرکز در این نوع از میکاپ، بر رنگ زیبا و گلگون پوست بوده و باید برای ایجاد چنین حالتی از بهترین انواع کرم پودر یا ضد آفتاب استفاده نمود. جهت فراهم سازی این موضوع، می توان از کرم پودرهای مایع یا همان لیکوئید که قابلیتی سبک و مات داشته استفاده نمود و از کرم پودرهای فشرده که حالتی سنگین و چرب دارند دوری گزید. دلیل این انتخاب، اهمیت ملایمت و لطافت رنگ ها در آرایش روز بوده و باید تا حد امکان از هرگونه دستکاری بی مورد پرهیز نمود. نور طبیعی خورشید تمامی جزئیات را با وضوحی بیشتر از نورهای مصنوعی جلوه گر خواهد ساخت بنابراین باید به لطافت، شفافیت و رنگ و روی شاداب پوست همچون گلبرگ هایی تر و تازه اهمیت داده و از ایجاد هر گونه درخشش بیش از حد پرهیز کرد. آسان طب از علاقمندان به این نوع از آرایش دعوت می کند جهت اطلاع از چگونگی زیرسازی آرایش در روز ادامه مقاله را مطالعه فرمایند.

زیرسازی پوست در آرایش روز

بهترین زیرسازی برای آرایش روز استفاده از کرم های ضد آفتاب با تناژ رنگی صورتی یا برنزی است که حالتی جذاب به چهره افراد خواهد داد. باید بدانید که دست اول بودن آرایش بر روی پوستی تمیز، شانس موفقیت و زیبایی شما را افزایش می دهد. بنابراین در ابتدا به وسیله شیر پاک کن می توانید گرد و غبار را از چهره بزدائید و سپس از یک کرم مغذی برای پوست خود استفاده نمائید. در مرحله بعدی از کرم ضد آفتاب عالی استفاده نموده و در نهایت به وسیله یک قلم موی میکاپ ( قلم کنترلر) مقداری بسیار جزئی از پنکیک مرغوب را بر تمامی پوست خود به صورت صاف و یکدست پخش نمائید. نکته ای قابل توجه در آرایش روز و اصولا در هرگونه میکاپی وجود دارد که باید برای آن اهمیتی ویژه قائل شوید و آن استفاده از لوازم آرایش مرغوب بوده که سلامت و زیبایی پوست شما را حفظ خواهد نمود. جهت آشنایی با چگونگی تشخیص محصولات آرایشی اصل از تقلبی می توانید به مقاله مربوطه در همین سایت مراجعه فرمائید.

آرایش روز برای چشم‌ها

آرایش روز

لایت و ملایم بودن میکاپ چشم ها در آرایش روز دارای اهمیتی بالا می باشد. خانم ها برای میکاپ روزانه خود باید از رنگ هایی همچون گلبهی، صورتی ملایم، یاسی و شامپانی برای سایه چشم خود استفاده نمایند و تا حد ممکن از کشیدن خط چشم پرهیز نموده و به جای آن از انواع ریمل های مرغوب و حجم دهنده استفاده نمایند. اگر به هر دلیلی علاقمند و متعهد به کشیدن خط چشم هستید باید بدانید که خط چشم مناسب در روز باید بسیار ظریف و کوتاه بوده و از خطوط طبیعی چشم های شما بیرون نزند. بهتر است خط چشم را درست از لا به لای مژه ها کشیده و از امتداد دادن بیش از حد پرهیز نمائید. در انتها باید بگوئیم که استفاده از انواع مژه مصنوعی مناسب برای میکاپ روزانه نیست و بهتر است از این محصول جهت آرایش شب استفاده نمائید.

آرایش روز برای لب‌ها

انتخاب رنگ رژلب برای آرایش روز بسیار ساده و آسان است. شما باید دقت کنید که تعریف رنگ رژلب در آرایش روز ، بر مبنای درخشش و وضوح طبیعی رنگ های آرایشی بوده و بنابر این اصل باید از رژلبی با رنگ های ملایم و مخصوصا مات استفاده نمائید. رنگ هایی همچون کالباسی، گوشتی، شکلاتی روشن، قهوه ای لایت و… انتخاب هایی مناسب و جالب برای آرایش روز می باشند. لازم به ذکر است که استفاده از برق لب در آرایش روز چندان جالب نبوده و به طور کلی به دور از اصول حرفه ای میکاپ می باشد.

آرایش روز برای گونه‌ها

آرایش روز

طراوت و حجم طبیعی گونه ها در آرایش روز از اهمیتی ویژه برخوردار است. به این معنا که استفاده از رنگ هایی بیش از حد غیر طبیعی و بزرگنمایی شده که اصطلاحا با عنوان رنگ های جعلی شناخته می شوند مجاز نمی باشد. به همین دلیل باید برای آرایش گونه های خود در طول روز از هرگونه گریم گونه و حجم سازی غیر طبیعی پرهیز نموده و از رنگهایی مات و ملایم مانند صورتی، نارنجی یا هلویی به عنوان رژگونه استفاده نمائید.

آرایش موها در روز

بهترین آرایش برای موها به طور روزانه، انجام یک براشینگ ساده و سطحی برای موهاست و دوری گزیدن از مدل های شلوغ و پر دردسر که سلامت موها را به خطر انداخته و احتمال ریزش مو را افزایش خواهد داد. به همین دلیل از هرگونه فشار یا کشش غیر ضروری در موها خودداری نموده و از انواع گیاهی فرم دهنده مو استفاده نمائید.

آرایش ناخن‌ها در طول روز

در اینجا باید بگوییم که یک تعریف کلاسیک برای آرایش و رنگ لاک ناخن در طول روز وجود ندارد و این امر بیشتر با تکیه بر رنگ های طبیعی موجود در فصل ها و یا سلایق مختلف لحاظ می شود. اما اگر جزء آن دسته از افرادی هستید که معتقدند سادگی یعنی شیک بودن، بهتر است برای آرایش روزانه ناخن های خود از انواع ساده فرنچ ناخن استفاده نموده و یا در صورت تمایل به لاک های ساده از رنگ هایی مانند بژ، کرم پودری، گلبهی، صورتی ملایم، آبی پاستلی، پوست پیازی و امثال این رنگ ها استفاده نمائید.

منبع: https://mag.asanteb.com

‫0/5 ‫(0 نظر)

مقالات پیشنهادی جهت مطالعه ی شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا