آرایش شب و درخشش رنگهایی مخملی و چشمگیر

آرایش شب جهت حضور در مراسم و یا جشن‌هایی مجلل انجام شده و باید به بهترین نحو به زیباسازی چهره توسط رنگ‌هایی جذاب و چشمگیر که از درخششی خاص برخوردارند پرداخت. رنگ‌ها در این آرایش به گونه‌ای انتخاب می‌شوند که بیشترین میزان تمرکز و توجه را در تمامی اجزاء چهره حفظ نموده و به خوبی هویدا باشند. در این مقاله به بررسی چگونگی آرایش شب پرداخته و اصول حرفه‌ای آن را با هم مرور می‌نمائیم.

آرایش شب

آرایش شب را چگونه انجام دهیم؟

آرایش شب بر مبنای تاریکی شب و نورهای مصنوعی که توسط لامپ های مختلف تولید می شوند تعریف شده و برای وضوح بیشتر چهره در آن از قدرتمندترین رنگ ها و افکت ها استفاده می شود. به همین دلیل است که در آرایش شب شاهد رقص و مانور چشمگیر رنگ هایی با درخششی بی نظیر هستیم. به یاد داشته باشید که یک اصل قطعی در تفاوت آرایش شب و روز وجود داشته و آن اصل این طور تعریف می شود: آرایش شب توسط رنگ های تند و براق انجام شده و آرایش روز با استفاده از رنگ های ملایم و مات اجرا خواهد شد. به همین دلیل باید در این نوع از میکاپ، تکنیک شاینینگ را در تک تک اجزاء چهره اجرا نمائیم. در این آرایش بیشترین تمرکز بر درخشش سایه چشم و رژلب بوده و ناحیه گونه ها نیز طبق همین قانون، زیبا سازی خواهند شد. در مرحله زیرسازی نیز از انواع کرم پودرهای براق استفاده می شود تا وضوح چهره در زیر نور مصنوعی، جلوه ای زیباتر پیدا کند. بهتر است که از رنگ هایی مشابه رنگ طبیعی پوست استفاده کرد تا حالتی طبیعی و دلنشین را به اطرافیان القاء نماید. همچنین می توان از تکنیک گریم زیبایی در ناحیه گونه ها، بینی و چانه استفاده نمود تا نقص های ظاهری چهره کمرنگ تر شده و بدین ترتیب قانون متعادل سازی را پیاده نمائیم. در ادامه به تشریح چگونگی انجام آرایش شب در نواحی مختلف صورت خواهیم پرداخت. آسان طب توجه علاقمندان را به ادامه مطلب جلب می نماید.

زیرسازی میکاپ در آرایش شب

آرایش شب

برای زیرسازی میکاپ در این آرایش باید به وسیله انواع شاینینگ لیکوئید و یا پن استیک استفاده نمود. بهتر است از کرم پودرهایی تیره و برنزی اجتناب نمائیم. رنگ بژ کاملا مناسب برای این مرحله خواهد بود. قبل از هرچیز باید به وسیله یک ماساژ صورت که با استفاده از انواع روغن های گیاهی انجام می شود، پوست را ریلکس نموده تا چین های کاذب که ناشی از خشکی پوست می باشند ایجاد نشود. دقت نمائید که این ماساژ را در قسمت های متحرک چهره مانند گوشه چشم ها، خط خنده و اخم و… بیشتر انجام دهید. سپس چربی اضافی را با دستمال کاغذی گرفته و در مرحله بعد از یک کرم مرطوب کننده مرغوب استفاده نمائید. حال زمان استفاده از کرم پودر است که بهتر و حرفه ای تر آن است که به وسیله اسفنج لاتکس بر تمامی قسمت های صورت قرار گیرد. فون را کاملا نرم و با پوششی یکسان بر سطح پوست پخش کرده و در نهایت با استفاده از پنکیک، فیکس نمائید. جهت ایجاد دوام بیشتر رژلب نیز باید پودر را به ناحیه لب ها بزنید.

زیبایی چشم ها در آرایش شب

یکی از مهم ترین نواحی در آرایش شب ، ناحیه چشم ها و زیبایی آن می باشد. شما باید دقت کنید که حتما از یک سایه چشم براق و اکلیلی در گوشه داخلی چشم استفاده نمائید. سپس با یک رنگ تیره و مات گوشه خارجی چشم را سایه زده و قرینگی را در چشم دیگر، کنترل نمائید. سایه چشم هایی با اکلیل ریز و غیر قابل تشخیص بهترین گزینه ها برای آرایش چشم ها در میکاپ شب می باشند. سپس می توانید یکی از انواع مدل های خط چشم را که دارای پهنا و انحنای زیبایی است انتخاب نموده و به وسیله قلم شماره صفر میکاپ بر خط بالای چشم خود بکشید. می توان از یکی از دو فرم کشیده یا گربه ای برای زیبایی بیشتر استفاده نمود. پس از این مرحله، نوبت به استفاده از انواع مژه مصنوعی است که یا می توان از مژه های تکی استفاده کرده و یا به وسیله مژه های تکه ای یا ریسه ای به جذابیت چشم ها افزود. حال آرایش شب برای چشم های شما تکمیل می باشد.

زیبایی ابروها را فراموش نکنید

آرایش شب

یکی از مهم ترین مراحل آرایش شب، زیباتر نمودن ابروها می باشد. همانطور که می دانیم اگر ابروهای ما به طور طبیعی دارای حالتی زیبا و پر پشت باشد، برای آرایش روز نیازی به استفاده از لوازم آرایش ابرو نخواهیم داشت. اما اگر نقصی در ابروها وجود داشته باشد بهتر است برای آرایش ابرو از طبیعی ترین رنگ که هماهنگی کاملی با رنگ موهای ما دارد استفاده نمائیم. برای آرایش شب نیز می توان از انواع سایه یا مداد ابرو برای ایجاد حالتی زیبا و پر کردن قسمت های کم پشت استفاده نمود. فراموش نکنید که ابرو، قاب چشم های شماست و زیبایی این ناحیه مخصوصا در جشن ها و مراسم مجلل باید کامل و بی نقص باشد.

آرایش شب و رژلب هایی تند و براق

برای انتخاب رنگ رژلب در مجالس و جشن های شبانه بهتر است به سراغ رنگ های تند و عمیق رفته و سپس به وسیله شاین مخصوص لب ها، این ناحیه را درخشان تر و مخملی تر نمائید. می توان انواع لیپ گلاس را جهت زیبایی و سهولت بیشتر بکار برد و یا حتی می توان بر روی رژلب خود از برق لب هایی ساده یا اکلیلی استفاده نمود. جهت بی نقص نمودن لب ها در آرایش شب می توان تکنیک گریم لب ها را مورد کاربرد قرار دهید.

رنگهای آتشین برای شاینینگ گونه ها

آرایش شب

در این قسمت باید بدانید که فرق چندانی میان آرایش شب و روز در این مرحله وجود ندارد. چرا که ناحیه گونه ها اغلب باید با رنگ های طبیعی و نامحسوس آرایش شوند. البته استفاده از تکنیک های گونه سازی جهت آرایش شب مانعی نداشته و به زیبایی چهره خواهد افزود. می توان گونه هایی برجسته یا کشیده به وسیله تکنیک سایه روشن ایجاد نمود و پس از استعمال پودر فیکس، رژ گونه را که معمولا شامل رنگ های برنزی، آجری، قهوه ای متالیک و… می باشد، با ملایمت استفاده کرد.

آراستگی موها در آرایش شب

برای آراستگی موها در میکاپ شب می توان از مدل های شلوغ و یا شینیون های کلاسیک کمک گرفت. البته اگر میکاپ شما از سبک های هالیوودی و یا اروپایی تبعیت می کند، می توانید با استفاده از انواع بابلیس مو ، فرها یا حلقه هایی ریز و درشت در موها ایجاد کرده و به صورت آزاد و رها، بر روی شانه ها قرار دهید. جهت فیکس موها نیز می توان از اسپری های فیکساتور استفاده نمود.

دیزاین ناخن ها جهت آرایش شب

قبل از هر چیز بهتر است بدانید که مدل ناخن ها و فرم ظاهری آنها، تجملاتی تر و شیک تر از فرم های معمولی ناخن می باشد. مثلا مدل های سوهان کشی می تواند بادامی، نوک تیز یا مربعی بوده و رنگ لاک ناخن ها نیز، قرمز اناری، زرشکی براق، آلبالویی تیره و… باشد.

منبع: https://mag.asanteb.com

‫0/5 ‫(0 نظر)

مقالات پیشنهادی جهت مطالعه ی شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا