Notice: fwrite(): write of 661 bytes failed with errno=122 Disk quota exceeded in /home/magasanteb/public_html/wp-content/plugins/wordfence/vendor/wordfence/wf-waf/src/lib/storage/file.php on line 43
ریموو تاتو و اهمیت مراجعه به پزشک متخصص پوست – مجله آسان طب

ریموو تاتو و اهمیت مراجعه به پزشک متخصص پوست

ریموو تاتو یکی از سخت‌ترین و حساس‌ترین مراحل در از بین بردن تاتوهای قدیمی یا بد شکل می‎‌باشد که بهتر و مناسب‌تر آنست که توسط پزشک متخصص پوست و با تکیه بر دانش و تجربه پزشکی انجام شود. متاسفانه در برخی موارد شاهد یکسری آرایش‌های دائم که خلاف اصول تخصصی انجام شده‌اند می‌باشیم. در چنین شرایطی، فرد با چندین انتخاب روبرو می‌باشد که باید از میان روش‌های ریموو تاتو یکی را انتخاب نماید. این مقاله به بررسی این موضوع پرداخته و شیوه‌های رایج در تکنیک ریموو تاتو را مرور خواهد نمود.

ریموو تاتو

ریموو تاتو چگونه انجام می‌شود؟

همانطور که گفتیم به یاد داشته باشید که بهترین شیوه برای ریموو تاتو مراجعه به یک پزشک متخصص پوست می باشد. متخصصین پوست در مواقعی که نیاز به ریموو تاتو وجود داشته باشد معمولا دستگاه های مدرن لیزر را پیشنهاد خواهند نمود اما این دستگاه ها دارای محدودیت هایی می باشند که نمی توانند کلیه رنگ های تاتو شده را از بین ببرند. دستگاه های لیزر اغلب در پاک کردن تاتوهایی به رنگ مشکی، قهوه ای، قرمز و… موفق بوده اما نمی توانند رنگ هایی مانند رنگ بژ یا سبز و آبی را از بین ببرند. ناگفته نماند که این روش نیاز به چندین مرتبه مراجعه به پزشک داشته و عمل لیزر تاتو باید طی چندین مرحله و طبق نظر و صلاحدید پزشک تکرار شود تا بتواند تا حدودی آثار پر رنگ و واضح آرایش دائم را محو نماید اما همواره هاله ای از رنگ تاتو بر روی پوست بر جای خواهد ماند. فواصل مراجعه نیز حداقل یک ماه بوده و بدین ترتیب مدت زمانی نسبتاً طولانی لازم است تا عمل ریموو تاتو به وسیله دستگاه لیزر انجام شود.

روش دیگری نیز در ریموو تاتو وجود دارد که با عنوان اسیدهای میوه شناخته شده و توسط پیگمنتر با تجربه انجام خواهد پذیرفت. این شیوه دارای مخاطراتی از جمله اسکارها یا زخم های عمیق، ایجاد گوشت اضافه و… برای پوست بوده و به همین دلیل انجام آن به هیچ عنوان توصیه نمی شود. امروزه ریموور های ارگانیک نیز به زیر مجموعه ریموورهای قدیمی پیوسته که نسبت به مواد قدیمی از خطرات احتمالی کمتری برای پوست برخوردار می باشند به شرط آنکه با تائید پزشک همراه بوده و توسط یک پیگمنتر مجرب و در مراکز مجاز و معتبر انجام شود و مراقبت های بعد از ریموو تاتو نیز توسط متقاضی به خوبی اجرا شود.

روش سوم برای انجام ریموو تاتو انجام شیوه کاور کردن توسط رنگ های خانواده بژ است که با ترکیباتی مناسب در آن، رنگ طبیعی پوست شخص شبیه سازی شده و روی تاتو قدیمی را در نواحی جزئی و با وسعتی بسیار ناچیز خواهد پوشاند. این شیوه نیز در میان پیگمنترها رایج بوده اما به دلیل ظاهر ناخوشایند و مقاومتی که در برابر لیزر تاتو از خود نشان می دهند به هیچ عنوان توصیه نمی شود. ناگفته نماند که در خوشبینانه ترین حالت ممکن نیز روش کاور کردن با رنگ طبیعی پوست همخوانی نداشته و برای همیشه یک رنگ روشن در اطراف تاتوی قدیمی شما دیده خواهد شد.

رعایت موارد ایمنی در ریموو تاتو

ریموو تاتو

قبل از هر چیز باید بدانید که عمل ریموو تاتو به معنای محو شدن کامل تاتوی قدیمی یا بد منظره نمی باشد و نیاز به چندین جلسه مراجعه و تکرار کار خواهد داشت. همانطور که قبلا نیز گفته شد در چنین شرایطی بهترین و منطقی ترین راه این است که به یک پزشک متخصص پوست مراجعه نمائید تا شرایط پوست شما را معاینه و بررسی نموده و در صورت تشخیص روش مداوا با لیزر، یک جلسه برای تست لیزر و نتیجه کار ترتیب بدهد. در صورت نتیجه ای موفقیت آمیز بهتر است که این دوره را تا انتها با پزشک خود تکمیل نمائید که ممکن است نیاز به چندین ماه مراجعه و تکرار عمل ریموو تاتو به وسیله دستگاه لیزر داشته باشد.

اگر روش انتخابی شما ریموو کردن تاتو به وسیله ریموورهای ارگانیک است که با عنوان مواد ریموور شناخته می شوند، باید بدانید که این روش نیاز به تجربه و تخصصی بی چون و چرا در زمینه شناخت انواع پوست داشته و در غیر اینصورت ممکن است به پوست آسیب هایی جدی وارد شود. بنابراین بدون تشخیص یا صلاحدید پزشک پوست نباید اقدام به انجام این شیوه نمائید.

لوازم یکبار مصرف و استریل

عمل ریموو تاتو به وسیله مواد ریموور ارگانیک نیز همانند انجام آرایش دائم بوده و باید کلیه لوازم مورد استفاده برای متقاضی یکبار مصرف باشد و پس از اتمام کار دور انداخته شوند. دستگاه مورد استفاده در این تکنیک، دستگاه ایمن میکروپیگمنتیشن با کارتریج مجزا و یکبار مصرف بوده و دارای یک سوزن می باشد. دستگاه پس از هر بار استفاده باید درون دستگاه استریل کننده قرار گرفته تا برای استفاده بعدی عاری از هرگونه آلودگی شود. عمق فرو رفتن سوزن در پوست باید فوق العاده سطحی و در مواردی به شکل نقطه ای و یا دورانی باشد. در جلسه اول بهتر است بخش بسیار کوچکی از پوست را تست کرده تا واکنش پوست در برابر این تکنیک مورد بررسی قرار گیرد. همچنین اگر ریموو تاتو توسط لیزر و زیر نظر متخصص پوست انجام شود باید طبق تشخیص و تجویز او از پمادها یا کرم های ترمیم کننده پوست استفاده شده و دوره درمان را تکمیل نمائید.

مروری مختصر بر 3 روش اصلی ریموو تاتو

ریموو تاتو

1. ریموو تاتو به روش لیزر: دستگاه مورد استفاده جهت چنین امری معمولا دستگاه لیزر Qswitch ، Co2، یا Qswitch Rubby بوده و در جلسه اول در نقاط مختلفی از تاتو مورد نظر به شکلی نقطه ای تست خواهد شد تا واکنش پوست سنجیده شود. عمق و غلظت رنگ نیز در تعداد جلسات مورد نیاز برای ریموو تاتو دخیل بوده و از طرفی رنگ هایی مانند آبی و سبز از رنگ های مشکی، قرمز و امثال این رنگ ها دیرتر پاک خواهند شد. بنابراین می توان به سادگی دریافت که تعداد جلسات برای این روش حداقل 3 جلسه به بالا خواهد بود. 

2. ریموو تاتو با اسیدهای میوه: معمولا در این روش از مواد ریموور استفاده شده که بسیار خطرناک می باشد و در صورت فقدان تجربه و دانش کافی در این زمینه و به کارگیری مواد غیر استاندارد شاهد صدماتی جبران ناپذیر به پوست خواهیم بود. در بسیاری از موارد استفاده از این روش منجر به حل شدن رنگ در پوست شده و کار را سخت تر خواهد نمود. در موارد دیگر می تواند منجر به اسکارهایی عمیق یا کلوئید سازی در ناحیه شود. بنابراین انجام این شیوه را به هیچ عنوان توصیه نمی نمائیم.

3. ریموو تاتو به روش کاور کردن: این شیوه در میان تتوکاران بسیار رایج بوده و به وسیله ساختن رنگ هایی از خانواده بژ به شبیه سازی رنگ طبیعی پوست پرداخته می شود. تناژ صورتی یا زرد از خانواده رنگ بژ می تواند منطقه ای جزئی از تتوی قدیمی یا بد شکل را پوشانده و حالتی شبیه به پلاستیک ایجاد نماید. در بسیاری از موارد می بینم که بارها و بارها در نواحی انتهایی ابرو از شیوه کاور کردن استفاده شده و اوضاع را وخیم تر و زشت تر نموده است.

پس از مروری اجمالی بر شیوه های مرسوم ریموو تاتو ، باز هم تاکید می کنیم که در صورت قرار گرفتن در چنین موقعیتی، بلافاصله به پزشک متخصص پوست مراجعه نمائید تا با تکیه بر دانش پزشکی و تجربه ای تخصصی در زمینه شناخت کامل پوست و عوارض مربوط به آن، نسبت به حل مشکل شما اقدام شود. در غیر اینصورت ممکن است سلامت و زیبایی پوست شما به خطر بیفتد.

منبع: https://mag.asanteb.com

‫0/5 ‫(0 نظر)

مقالات پیشنهادی جهت مطالعه ی شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا

Fatal error: Uncaught wfWAFStorageFileException: Unable to save temporary file for atomic writing. in /home/magasanteb/public_html/wp-content/plugins/wordfence/vendor/wordfence/wf-waf/src/lib/storage/file.php:35 Stack trace: #0 /home/magasanteb/public_html/wp-content/plugins/wordfence/vendor/wordfence/wf-waf/src/lib/storage/file.php(659): wfWAFStorageFile::atomicFilePutContents('/home/magasante...', '<?php exit('Acc...') #1 [internal function]: wfWAFStorageFile->saveConfig('livewaf') #2 {main} thrown in /home/magasanteb/public_html/wp-content/plugins/wordfence/vendor/wordfence/wf-waf/src/lib/storage/file.php on line 35