بافت چهل گیس و آرایش شرقی موها

بافت چهل گیس از معروف‌ترین بافت‌های مو در ایران بوده و از سالهای دور از این روش جهت آرایش موها استفاده می‌شده و در بسیاری از قصه‌ها و افسانه‌های قدیمی نیز از آن یاد شده است. بسیاری از خانم‌های جوان ترجیح می‌دهند به سالن‌های مدرن آرایشی مراجعه نموده تا از تکنیک حرفه‌ای این شیوه از آرایش موها توسط متخصصین این رشته بهره‌مند شوند. انجام بافت چهل گیس از الگوهایی خاص تبعیت نموده تا کمترین میزان آسیب را به موها وارد آورد. در این مقاله به بررسی چگونگی انجام این تکنیک خواهیم پرداخت.

بافت چهل گیس

بهترین روش برای بافت چهل گیس

همانطور که می دانید، بافت چهل گیس از الگوی ساده بافت سه تایی که به بافت مادربزرگی نیز مشهور است تبعیت می نماید. یعنی موها به سه رشته مساوی تقسیم شده و به ترتیب رشته سمت راستی بر روی رشته میانی قرار گرفته و در انتها رشته سمت چپی بر روی دو رشته قبلی قرار خواهد گرفت و بدین ترتیب تا انتهای بلندی موها ادامه پیدا خواهد نمود. نکته ای که در بافت چهل گیس بسیار حائز اهمیت بوده، تقسیم بندی موها در کف سر به شکلی کاملا یکسان و با رعایت خطوط افقی یا عمودی می باشد. در سالهای اخیر یکی از مدل های پرطرفدار در بافت چهل گیس ، اضافه نمودن موهای مصنوعی یا طبیعی در لا به لای موهای شخص بود که علاوه بر افزایش حجم موها، طول آن را نیز تا اندازه دلخواه تغییر می دهد. آسان طب از علاقمندان به سبک های شرقی جهت آرایش موها دعوت می کند به ادامه مقاله توجه نمایند.

تقسیم‌بندی موها در بافت چهل گیس

در ابتدای امر باید به شکلی اصولی به تقسیم بندی موها پرداخت. به همین دلیل بهترین پیشنهاد آن است که از جلوی سر، فرق وسط را باز کرده و تا پشت سر ادامه می دهیم. سپس هر یک از این دو قسمت را نیز از وسط، به دو نیمه تقسیم می نمائیم. بدین ترتیب چهار قسمت تفکیک شده در کف سر به وجود می آید که دو نفر به صورت همزمان می توانند بافت چهل گیس را انجام داده و به سرعت به اتمام برسانند. بافت در کف سر شروع شده و در ابتدا یک مربع یک در یک را جدا می نمائیم. این قسمت را به 3 رشته تقسیم نموده و تا انتهای موها را به شکل سه تایی می بافیم. جهت حرکت دست باید به سمت عقب سر بوده تا حالتی زیبا در چهره و موهای شخص ایجاد نماید. از طرفی نیز می توان به صورت دلخواه برای مدل دادن به فرق سر از انواع مدل های رایج مانند فرق وسط، چپ، راست، زیگزاگ و… استفاده نمود. مربع های کوچک به ترتیب در کنار یکدیگر قرار گرفته و نظمی زیبا را در کف سر تشکیل خواهند داد. رعایت این نظم علاوه بر جلوه ای زیبا باعث صدمه ای کمتر به ریشه موها خواهد شد. به یاد داشته باشید که از روش بافت چهل گیس نباید برای مدتی طولانی استفاده نمود چرا که به ریشه موها فشار وارد کرده و ممکن است باعث ایجاد ریزش مو شود.

7 مرحله انجام بافت چهل گیس

بافت چهل گیس

  1. تقسیم بندی چهارگانه موها در کف سر
  2. جدا کردن مربع های یک در یک
  3. گره ابتدایی در شروع بافت چهل گیس
  4. بافت ساده سه تایی
  5. اضافه کردن موهای مصنوعی
  6. اضافه کردن رشته های فانتزی شامل: مهره های زیبا یا اکستنشن های رنگی
  7. استفاده از تکنیک گره یا کش چهل گیس

اضافه کردن مو در بافت چهل گیس

در این مرحله پس از انتخاب جنس و طول موهایی که قرار است در بافت مو شرکت کنند، اولین پایه را به وسیله یکبار بافت سه تایی در کف سر می زنیم و در دور بعدی باید به وسیله گره مخصوص، موهای مصنوعی را به موهای طبیعی متصل نموده و از لایه بعدی، بافت را ادامه دهیم. این موها می توانند رنگی مخالف یا هماهنگ با موهای طبیعی شخص داشته و بدین ترتیب حالت هایی زیبا از هایلایت یا مش های پراکنده در موها ایجاد نمایند.

بافت چهل گیس با مهره‌های زیبا

بافت چهل گیس

استفاده از مهره های رنگی و زیبا در بافت چهل گیس باید به شکلی محدود و با رعایت سلیقه و ظرافت انجام شود. این مهره ها دارای یک روزنه ریز بوده که موها به وسیله قلاب مخصوص از مهره عبور داده شده و در لا به لای بافت، نصب خواهند شد. مهره هایی با طرح های رنگارنگ، سنگ، شیشه ای، برگ و… به زیبایی بصری بافت چهل گیس کمک خواهند نمود. به این شیوه از بافت چهل گیس ، بافت لبنانی نیز گفته می شود. بدین ترتیب سبک خاصی از آرایش شرقی در موها پدید خواهد آمد که در سالهای گذشته دارای طرفداران بی شماری در سرار دنیا بود.

انتخاب رنگ موهای مصنوعی

در صورت تیرگی موهای شخص می توان از رنگ های روشن همان خانواده رنگی استفاده نمود. به عنوان مثال اگر زمینه موهای شخص قهوه ای تیره باشد می توان از موهایی مانند بلوند، کنفی، نسکافه ای، عسلی و امثال این رنگ ها به عنوان رنگ مکمل استفاده نمود. اگر موهای شخص به رنگ مشکی طبیعی یا پر کلاغی بود می توان از اکستنشن های فانتزی به رنگ های آبی کاربنی و یا سرخابی تند استفاده کرد. به عنوان مثالی دیگر می توان گفت اگر موهای طبیعی شخص به رنگ بلوند بود، می توان از موهایی به رنگ تیره به عنوان موهای مکمل استفاده کرد تا حالتی همچون لولایت را در موها ایجاد نماید.

همانطور که پیش از این نیز گفتیم بهتر است بافت چهل گیس در سالن آرایشی و توسط متخصصین این رشته انجام شود تا صدماتی کمتر به موهای شخص وارد شود. در این سالن ها معمولا پس از آرایشگر اصلی، حضور یک دستیار حرفه ای در کنار او به افزایش سرعت کار کمک خواهد نمود. آرایشگر اصلی در ابتدا پایه بافت را انجام داده و موهای مصنوعی را با گره ای مخصوص به موهای طبیعی متصل خواهد نمود، سپس دستیار آرایشگر، بافت چهل گیس را تا انتها ادامه داده و در نوک موها گره خواهد زد. در صورت تمایل متقاضی نیز می توان علاوه بر مهره های زیبا، از انواع رشته های اکستنشن مو با رنگ هایی فانتزی و تند به جذابیت و زیبایی موها کمک شایانی نمود.

منبع:https://mag.asanteb.com

‫3/5 ‏‫(3 نظر)‬

مقالات پیشنهادی جهت مطالعه ی شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا