نکته های آرایشی طلایی برای زیبایی منحصر به فرد

آموزش صحیح و پیاده‌سازی نکته های آرایشی طلایی برای هر خانمی لازم و ضروری بوده و موجب زیبایی هر چه بیشتر چهره و استایل افراد خواهد بود. چگونگی انجام این نکته های آرایشی هر چند در ظاهر امری ساده و پیش پا افتاده به نظر می آیند اما سبب تغییراتی مثبت در چهره شده و وضعیت سلامتی پوست و موهای شما را تا حد چشمگیری بهبود می بخشند. این مقاله اختصاص به نکاتی متداول و مهم برای نحوه مراقبت‌های روزانه از پوست و موهای شما داشته و پیشنهاداتی جالب برای علاقمندان به زیبایی طبیعی خواهد داشت.

نکته های آرایشی

طبقه‌بندی نکته های آرایشی

در طبقه بندی نکته های آرایشی ما با 3 زیر مجموعه روبرو خواهیم بود:

1. نکات آرایشی و مسائل مربوط به میکاپ

2. حفظ سلامتی و شادابی پوست صورت و بدن

3. آراستگی استایل و چگونگی هماهنگ سازی نوع پوشش

در این مقاله قصد داریم که درباره نکات مهم در امر مراقبت روزانه پوست و موها صحبت کرده و اهمیت این نکات را بازگو نمائیم.

رفع چین‌های اطراف چشم

نکته های آرایشی

یکی از مهمترین نکته های آرایشی حفظ حالت ارتجاعی پوست بوده که سبب کاهش چین و چروک ها در نواحی متحرک پوست خواهد بود. ایجاد چین و چروک های پوستی مخصوصا در نواحی اطراف چشم، عارضه ای متداول است که دیر یا زود برای همگی ما اتفاق خواهد افتاد. اما می توان با ترفندهایی جالب و به وسیله موادی طبیعی روند پیری پوست را به تعویق انداخته و گاه در مواردی این چین و چروک ها را از بین برد. در فصل تابستان که انواع انگور به وفور در دسترس است می توانید آب انگور تازه را بر چروک های اطراف چشم و حتی چین های اطراف دهان مالیده و اجازه دهید دقایقی بر روی پوست باقی بماند. این عمل موجب هیدراته شدن موضع و دفع سموم شده و پوست این نواحی را تقویت خواهد نمود تا فرصتی برای ترمیم خود بیابند.

ترک عادت‌های اشتباه

یکسری از عادت های اشتباه ممکن است باعث بروز عوارضی برای سلامت پوست و موهای شما باشد. این عادت ها در ظاهر امر ممکن است عادی تلقی شوند اما به مرور می توانند زیبایی شما را مورد تهدید قرار دهند. بنابراین آسان طب به شما توصیه می کند این نکته های آرایشی را مد نظر قرار داده و در جهت ترک عادت هایی که موجب تخریب پوست و موهای شما خواهند شد، بکوشید:

  • هرگز با وجود آرایش بر روی پوست خود، به خواب نروید.
  • نوک گیری ماهانه موهای خود را به تعویق نیندازید.
  • از دستکاری و بازکردن موخوره ها پرهیز نمائید.
  • شستشوی بدن و موها با آب داغ را ترک کنید.
  • استفاده از کرم ضد آفتاب را حتی در هوای ابری فراموش نکنید.
  • هیچگاه موهای خیس خود را برای مدتی طولانی داخل حوله نپیچید.

چگونگی داشتن موهایی بلند و زیبا

نکته های آرایشی

همه ما دوست داریم که موهایی بلند، زیبا و درخشان داشته باشیم اما این امر چگونه میسر می شود؟ با رعایت چند نکته ساده می توانید به این امر مهم دست پیدا کنید، تنها کافیست این نکته های آرایشی را مو به مو اجرا نمائید:

  • رژیم غذایی سرشار از میوه ها و سبزیجات خام را در برنامه روزانه خود قرار دهید.
  • سیگار را ترک کنید.
  • نوشیدنی های کافئین دار و کربنات دار را ترک کنید.
  • از مصرف غذاهایی که دارای چربی و قند بالایی هستند پرهیز کنید.
  • موهای خود را بیش از حد شانه یا برس نزنید.
  • از استفاده بیش از حد از سشوار یا اتوی مو اجتناب کنید.
  • هفته ای یکبار پوست سر خود را ماساژ دهید.
  • خواب کافی سبب تقویت موهای سر خواهد شد.

استفاده از شیشه مام

از نکته های آرایشی جالب، استفاده از قوطی ها یا ظروف شکیل لوازم آرایش برای نگهداری کرم های زیبایی شما می باشد، بنابراین از این به بعد شیشه مام خود را پس از اتمام محتویات آن دور نیندازید بلکه آن را به طور کامل شستشو داده و از کرم مرطوب کننده پر کنید. بدین ترتیب هم کرم مرطوب کننده شما به طرزی جالب و موثر جذب پوست خواهد شد و هم می توانید با این وسیله عالی، به ماساژ صورت خود بپردازید.

چگونگی درشت و جذاب نشان دادن چشم‌ها

از کشیدن خط چشم در بالا و پایین چشم های خود به طور کامل خودداری نمائید. اگر خواهان چشم هایی درشت و کشیده هستید می توانید خط چشم را در بالا و پایین چشم های خود به شکل نیمه کشیده و طول خط چشم بالایی را اندکی طولانی تر از خط پایینی بکشید. روش صحیح خط چشم کشیدن از مهمترین نکته های آرایشی در میکاپ می باشد.

استفاده صحیح از عطر

نکته های آرایشی

از مهمترین نکته های آرایشی و زیبایی، استفاده صحیح و استاندارد از عطر می باشد. هیچگاه نباید بیش از حد از عطر استفاده نمود چرا که موجب آزار اطرافیان و حتی خود شده و از طرفی این موضوع با اصول مد و زیبایی مغایرت خواهد داشت. جهت استفاده صحیح از عطر تنها 3 الی 4 اسپری کافی است. برای تاثیر بیشتر می توانید عطر را بر پوست پشت گوش، داخل آرنج، روی مچ و پشت زانوهایتان بزنید.

داشتن مژه‌هایی بلند و زیبا

جهت داشتن مژه هایی زیبا و افسونگر در مراحل میکاپ می توانید دو بار پیاپی از ریمل استفاده نمائید. به این ترتیب که پس از مرتبه اول دقایقی مکث نموده و سپس دو مرتبه از ریمل استفاده نمائید. دقت کنید که مژه های شما به هم نچسبند و در صورت بروز چنین اتفاقی باید به وسیله یک شانه ریز مژه ها را از هم باز نموده و حجم اضافی ریمل را بردارید.

لایه برداری پوست بدن

یکی از نکته های آرایشی که همواره در اقلیت قرار گرفته و فراموش می شود، مراقبت از پوست بدن می باشد. پوست بدن نیز مانند پوست صورت نیاز به مراقبت و تقویت داشته و هر چند وقت یکبار باید لایه برداری سطحی و ملایم بر روی آن انجام شود. می توانید داخل وان حمام خود اندکی نمک لایه بردار ریخته و دقایقی را درون آن به استراحت بپردازید. اگر این شیوه برای شما سخت و پر دردسر به نظر می آید می توانید از لیف هایی که اندکی زبر هستند استفاده نمائید.

رطوبت رسانی قبل از میکاپ

فراموش نکنید که قبل از میکاپ باید همواره به فکر رطوبت رسانی به پوست صورت خود باشید تا چین و چروک های کاذب در پوست شما ایجاد نشود. بنابراین باید دقایقی قبل از میکاپ را صرف استفاده از کرم مرطوب کننده و ماساژ پوست خود به سمت بالا و در خلاف جهت جاذبه زمین نمائید.

منبع: https://mag.asanteb.com

‫0/5 ‫(0 نظر)

مقالات پیشنهادی جهت مطالعه ی شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا

Notice: fwrite(): write of 661 bytes failed with errno=122 Disk quota exceeded in /home/magasanteb/public_html/wp-content/plugins/wordfence/vendor/wordfence/wf-waf/src/lib/storage/file.php on line 43

Fatal error: Uncaught wfWAFStorageFileException: Unable to verify temporary file contents for atomic writing. in /home/magasanteb/public_html/wp-content/plugins/wordfence/vendor/wordfence/wf-waf/src/lib/storage/file.php:52 Stack trace: #0 /home/magasanteb/public_html/wp-content/plugins/wordfence/vendor/wordfence/wf-waf/src/lib/storage/file.php(659): wfWAFStorageFile::atomicFilePutContents('/home/magasante...', '<?php exit('Acc...') #1 [internal function]: wfWAFStorageFile->saveConfig('livewaf') #2 {main} thrown in /home/magasanteb/public_html/wp-content/plugins/wordfence/vendor/wordfence/wf-waf/src/lib/storage/file.php on line 52