لوسیون بدن و احساس طراوت و تازگی در پوست

در دنیای وسیع آرایش و زیبایی، گاه به گاه با اصطلاحاتی جالب مانند لوسیون یا انواع کرم بدن مواجه می‌شویم که باید جهت فرا گرفتن کاربرد آن یا تفاوت‌های اساسی که میان انواع مختلف این محصولات وجود دارد بیشتر بدانیم. پرداختن به این موضوع که هر یک برای پوست بدن ما چه نوع مراقبتی انجام می‌دهند امری است مهم و ضروری که در این مقاله با آن آشنا خواهید شد. در ابتدا با تعریف صحیح لوسیون شروع کرده تا ویژگی‌های یک محصول مرغوب را شناخته و بتوانیم به شکلی صحیح در مراقبت از پوست صورت و بدن خود بشتابیم.

لوسیون

لوسیون بدن چیست و چه کاربردی دارد؟

لوسیون یک واژه فرانسوی است که جهت استفاده مستقیم بر روی پوست ساخته شده تا رطوبت مورد نیاز را برای پوست تامین نموده و بدین ترتیب بتواند اصطکاک غیر ضروری را در پوست صورت و بدن از میان بردارد. لوسیون از پخش یا ترکیب شدن یک مایع مانند روغن در یک مایع دیگر مانند آب تشکیل می شود. اگر میزان آب موجود در این ترکیب از میزان روغن در آن بیشتر باشد به آن لوسیون گفته می شود و در حالتی دیگر اگر شرایط بر عکس شده و مقدار روغن از آب بیشتر باشد به آن کرم خواهیم گفت. بنابر این تعریف می توان به سادگی نتیجه گرفت که محصول لوسیون وظیفه آبرسانی به پوست را بر عهده داشته و در هیدراته نمودن پوست بر انواع کرم زیبایی برتری دارد. حال می توان به وظایف اصلی لوسیون پرداخته تا شناختی وسیع تر از این محصول در چگونگی مراقبت پوست داشته باشیم. آسان طب از شما دعوت می کند ادامه این مقاله را با دقت مطالعه فرمائید.

5 مورد از وظایف لوسیون بدن

وظایف لوسیون برای پوست بدن بسیار ساده اما ضروری می باشد. این وظایف معمولا شامل:

1. هیدراته نمودن پوست: افرادی که دارای پوست های حساس یا بیش از حد خشک هستند و همچنین افرادی که در مناطق آب و هوایی خشک زندگی می کنند اغلب از خشکی پوست رنج می برند. به شکلی موازی می توان گفت که حتی افرادی با وجود دارا بودن پوستی معمولی در فصول سرد سال نیز از چنین خشکی هایی در پوست ناراضی بوده و دوست دارند به نوعی این مشکل را از میان بردارند. در چنین شرایطی می توان با استفاده از انواع لوسیون ، رطوبت مورد نیاز را به پوست برگردانده و احساسی بی نظیر از طراوت و شادابی را در پوست صورت و بدن ایجاد نمود.

2. رفع خشکی و کشیدگی پوست: گاه به گاه با حالت هایی از خشکی پوست رو به رو هستیم که در مناطقی خاص از بدن مانند آرنج، زانو، قوزک پا و… اتفاق می افتد. این شرایط ممکن است حتی برای افرادی با پوست های معمولی یا چرب نیز اتفاق بیفتد. لوسیون ضد خشکی پوست می تواند این نواحی را نیز هیدراته نموده و احساس آزار دهنده خشکی یا کشیدگی پوست را در این نواحی از میان بردارد.

3. رفع پینه پوست: پینه های پوستی معمولا در کف پاهای افراد به وجود آمده یا باعث ایجاد ترک هایی دردناک با ظاهر ناخوشایند خواهند شد. در این صورت نیز می توان از انواع لوسیون های مخصوص ضد پینه استفاده کرد که در فرمولاسیون خود مواد لایه بردار جهت رفع سلول های مرده کف پا را نیز داشته و بدین ترتیب می توانند علاوه بر آبرسانی به پوست کف پا، یک لایه برداری مناسب نیز در این ناحیه انجام دهند.

لوسیون

4. شفافیت و درخشندگی پوست: لوسیون بدن می تواند حالتی از درخشندگی یا شفافیت را در پوست بدن ایجاد نماید. در ترکیبات این محصول معمولا از مواد روشن کننده پوست کمک گرفته و همچنین برخی از این محصولات حاوی ترکیبات اسکراب هستند که نقش لایه برداری سطحی پوست را بر عهده خواهند گرفت.

5. حفظ طراوت و از میان برداشتن رایحه ناخوشایند: استفاده از این محصول حتی در شرایطی که پوست ما از نوع معمولی بوده و نیاز چندانی به آبرسانی از نوع مصنوعی نداشته باشد نیز می تواند احساسی از آرامش، طراوت و تازگی را در پوست ما ایجاد نماید. علاوه بر این نیز معمولا محصولات لوسیون دارای عطر و بویی خوش و دلنشین بوده و قادرند روایح نامطبوع بدن را که در اثر تعریق به وجود می آیند از میان بردارند.

انواع مختلف لوسیون

♦ لوسیون ضد خشکی پوست: این محصول جهت حفظ رطوبت از دست رفته پس از شستشو و کار روزانه برای دست های ما طراحی شده تا بتواند رطوبتی را که در طی شستشوهای مکرر یا گردگیری های روزانه از پوست ما برداشته شده باز گرداند.

♦ لوسیون حمام: این نوع از لوسیون بعد یا در حین حمام بر روی تمام پوست بدن (به غیر از نواحی حساس) استفاده شده و از خشکی یا احساس کشیدگی در پوست بدن جلوگیری می نماید.

♦ لوسیون معمولی: که می تواند بر روی پوست دست ها، پاها، نواحی مختلف بدن و… استفاده شده و احساس طراوت و تازگی را به پوست این نواحی بازگرداند.

ویژگی‌های یک لوسیون مرغوب چیست؟

لوسیون

جهت انتخاب یک محصول مرغوب باید به نکاتی مهم توجه نمائیم تا بتوانیم با ایجاد یک رطوبت رسانی مناسب که معمولا به معنای هیدراته نمودن استاندارد می باشد، سلامت و زیبایی پوست خود را حفظ نمائیم. این موارد شامل:

  • لوسیون بدن خود را با تجویز و مشورت با پزشک پوست خود انتخاب نمائید.
  • از لوسیون های ضد حساسیت استفاده نمائید.
  • رایحه مورد علاقه شما در لوسیون می تواند احساس آرامش بیشتری در اعصاب و پوست شما به وجود بیاورد.
  • هیچگاه نقش یک لوسیون مناسب را در مراقبت از پوست پاها فراموش نکنید.
  • استفاده بیش از حد از لوسیون بدن توصیه نمی شود.
  • تعداد دفعات استفاده از لوسیون را به طور روزانه از پزشک پوست خود جویا شوید.
  • افرادی که دارای پوست های خشک یا حساس می باشند باید حتما با مشورت پزشک پوست از این محصولات استفاده نمایند.

توصیه‌هایی مهم درباره حفظ رطوبت طبیعی پوست

هر چند که استفاده از انواع محصولات پوستی در حفظ سلامت و زیبایی پوست صورت و بدن ما نقشی اساسی دارند اما نباید فراموش کرد که روش های طبیعی جهت مراقبت روزانه از پوست بر روش های مصنوعی ارجحیت داشته و ارزش بیشتری نسبت به این روش ها دارا می باشند. همه ما باید این روش های طبیعی را در اولویت قرار داده تا نیاز کمتری به محصولات مصنوعی که دارای فرمولاسیونی شیمیایی می باشند داشته باشیم. این روش های طبیعی به اختصار شامل:

  • استفاده از یک رژیم غذایی سرشار از میوه ها و سبزیجات خام در برنامه غذایی روزانه کمک شایانی به ویتامینه و هیدراته شدن پوست ما خواهد نمود.
  • استفاده از انواع ماسک ویتامینه یا ماسک آبرسان پوست با استفاده از انواع میوه های فصل می تواند پوستی سالم و درخشان را به ما هدیه کند.
  • اهمیت استحمام زیبایی را دست کم نگیرید و از مواد و عصاره های گیاهی در استحمام روزانه خود استفاده نمائید.
  • نوشیدن آب کافی طبق استاندارد سلامتی نقشی موثر در سلامت بدن و پوست ما ایفا می نماید.
  • شستشوی بیش از حد پوست صورت و بدن می تواند رطوبت طبیعی پوست را از میان ببرد.
  • استفاده بیش از حد از لوازم آرایشی ، سلامت و زیبایی پوست ما را تهدید می کند.

منبع: https://mag.asanteb.com

‫0/5 ‫(0 نظر)

مقالات پیشنهادی جهت مطالعه ی شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا

Fatal error: Uncaught wfWAFStorageFileException: Unable to save temporary file for atomic writing. in /home/magasanteb/public_html/wp-content/plugins/wordfence/vendor/wordfence/wf-waf/src/lib/storage/file.php:35 Stack trace: #0 /home/magasanteb/public_html/wp-content/plugins/wordfence/vendor/wordfence/wf-waf/src/lib/storage/file.php(659): wfWAFStorageFile::atomicFilePutContents('/home/magasante...', '<?php exit('Acc...') #1 [internal function]: wfWAFStorageFile->saveConfig('livewaf') #2 {main} thrown in /home/magasanteb/public_html/wp-content/plugins/wordfence/vendor/wordfence/wf-waf/src/lib/storage/file.php on line 35