کرم مو و قابلیت آبرسانی عالی به ساقه موها

اگر شما نیز جزء آن دسته از افرادی باشید که به سلامت و لطافت موهای خود اهمیت می‌دهند حتما با محصولی به نام کرم مو آشنا هستید. اما بسیاری از افراد با این محصول آشنایی نداشته و ترجیح می‌دهند در هنگام مواجه شدن با مشکلات خشکی و شکنندگی موها، با مراجعه به سالن‌های آرایشی و بهره‌مندی از خدمات ویتامینه مو ، به رفع آثار مخرب استفاده از دکلره یا رنگ کردن‌های مکرر موهایشان بپردازند. این مقاله به شما کمک می‌کند با شناخت هر چه بیشتر محصولی به نام کرم مو بتوانید در منزل به سلامت، لطافت و درخشندگی موهای خود کمک شایانی نمائید.

کرم مو

کرم مو چیست؟

کرم مو یک محصول غلیظ همچون کرم مرطوب کننده پوست بوده و مهمترین وظیفه آن، آبرسانی و ویتامینه کردن موها می باشد. از طرفی به دلیل اینکه پس از استفاده نیاز به آبکشی نداشته می تواند نسبت به محصولات مشابه مانند ماسک مو در اولویت قرار گیرد. تاثیر ماسک مو معمولا فوری و آنی می باشد اما کرم مو در دراز مدت می تواند موهایی لطیف، براق و خوش حالت را برای ما به ارمغان بیاورد. کرم مو علاوه بر آبرسانی می تواند موهای آسیب دیده را ترمیم نموده و وضعیت صدمه دیده موها را در ناحیه ساقه، بهبود ببخشد. مواد موجود در این کرم ها معمولا جاذب رطوبت بوده و علاوه بر این همچون لایه ای محافظ از خروج رطوبت و چربی موها جلوگیری می نماید. آسان طب توجه شما را به برخی از بهترین محصولات کرم مو جلب می نماید.

کرم مو مخصوص موهای رنگ شده

شکی نیست که یکی از بهترین انواع کرم های مو، محصولاتی هستند که قابلیت ماندگاری رنگ مو را در موها افزایش داده و می توانند موها را برای مدت زمانی طولانی تر، خوشرنگ و درخشان نگاه دارند. این نوع از کرم های مو می توانند فلس های موجود بر سطح کوتیکول موها را بسته نگه داشته و از خروج پیگمنت های مصنوعی جلوگیری نمایند. البته این مدت زمان نسبت به مارک محصول مورد نظر متفاوت بوده اما حداکثر می تواند تا سه هفته رنگ مو را داخل ساقه موها حفظ نموده و ثابت نگاه دارد.

انواع کرم مو با عصاره گیاهان یا میوه‌ها

کرم مو

این نوع از کرم های مو می توانند در مدت زمانی کوتاه نسبت به احیاء موهای خشک و شکننده اقدام نمایند. از طرفی می توانند موهایی را که به طور طبیعی بسیار نازک و حساس هستند را تقویت نموده و ویتامینه کنند. مواد تشکیل دهنده این نوع از کرم مو به شدت آبرسان و یا جاذب رطوبت بوده و لطافتی چشمگیر و موثر را برای موهای خشک و زبر به ارمغان خواهد آورد. استفاده از این کرم مو می تواند به طور روزانه انجام شده و تاثیراتی طولانی مدت را به همراه خواهد داشت.

کرم مو فرم دهنده

بسیاری از افراد به دلیل داشتن موهایی فر یا وز نمی توانند فرم دلخواه را در موهایشان ایجاد نمایند. به همین دلیل همواره در جستجوی یک محصول بهداشتی آرایشی برای موهای خود هستند که بتوانند موها را مهار کرده و حالتی نسبتا مرتب را در این ناحیه ایجاد نمایند. بهترین محصول برای آنها استفاده از کرم های مو در محصولات آرایشی است که ظاهری خیس به موها بخشیده و درخشندگی را به موها باز می گرداند. همچنین با ایجاد فرها و حلقه هایی ریز و درشت دقیقا فرم موهای فر سیم تلفنی و یا موج های طبیعی موها را حفظ نموده و جلوه ای کاملا درخشان و لطیف خواهد داشت. مدت زمان ماندگاری این نوع از کرم های مو تا استحمام بعدی دوام داشته و زیبایی و نظم و ترتیب موها را حفظ خواهد نمود.

کرم مو با روغن گیاهی

برخی از بهترین انواع کرم های مو که حاوی روغن های گیاهی هستند می توانند به شکلی عمیق به ترمیم ساقه موها بپردازند. معمولا زمان استفاده از این نوع کرم مو، وقتی است که موها توسط مواد دکلره یا رنگ مو شیمیایی و… دچار آسیب هایی عمیق شده اند. روغن های بکار رفته در این کرم ها معمولا شامل روغن آرگان، روغن آملا، روغن سویا، روغن بابونه و… می باشد که به راحتی می توانند جذب موها شده و به بازسازی تخریب های ناشی از مواد شیمیایی مشغول شوند. بهترین روش برای استفاده از این کرم های مو پس از استحمام و خشک شدن موها است به طوری که اندکی نم و رطوبت درون ساقه موها باقی مانده باشد. سپس باید مقدار مناسبی از این کرم مو را بر ساقه موها مالیده و با ملایمت ماساژ دهیم تا روغن های گیاهی موجود در این محصول جذب ساقه موها شوند.

کرم مو محافظتی

کرم مو

برخی از انواع کرم مو مخصوص استفاده پس از عملیات رنگ مو و یا رنساژ می باشد. این محصول وظیفه لطیف کردن موها را بر عهده داشته و اجازه نخواهد داد تا موها به عوارض خشکی و شکنندگی دچار شوند. روش استفاده از این محصول به این ترتیب است که پس از پایان رنگ کردن موها و شستشوی آن باید رطوبت موها را با حوله بگیریم و مقداری از کرم مو محافظتی را بر روی ساقه موها ماساژ دهیم. این محصول نیز همانند محصولات مشابه نیاز به آبکشی نداشته و بسیار لطیف و سبک می باشد.

نکات مهم در استفاده از کرم مو

  • استفاده از کرم مو حافظ رنگدانه را یک ساعت قبل از استحمام بر روی موها ماساژ دهید. سپس موها را شامپو کرده و بلافاصله بعد از خشک کردن موها، مجددا از این محصول استفاده نمائید.
  • کرم مو آبرسان را بعد از استحمام و بر روی موهای کاملا تمیز مورد استفاده قرار دهید.
  • کرم مو فرم دهنده را نیز بر روی موهای تمیز استفاده کرده و با حرکت های ملایم دست یا شانه فرم دلخواه را در موها ایجاد نموده و به همان ترتیب خشک نمائید.
  • کرم موی روغنی را نیز قبل و بعد از استحمام استفاده کرده تا ساقه موها را به طور عمیق ویتامینه و تقویت نماید.
  • در صورت آسیب های شدید و ناشی از دکلره بهتر است اندکی موها را کوتاه کرده و به طور مرتب از کرم مو و ماسک مو استفاده نمائید.

منبع: https://mag.asanteb.com

‫1.5/5 ‏‫(2 نظر)‬

مقالات پیشنهادی جهت مطالعه ی شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا