کرم موبر و آشنایی با انواع تکنیک‌های موزدایی

تقریبا تمامی خانم‌ها با محصولی به نام کرم موبر آشنایی داشته و از آن استفاده نموده‌اند. مشکل موهای زائد در میان خانم‌ها بیش از آقایان سخت و ناراحت کننده بوده و عاملی جدی برای زیبایی و ظاهر مطلوب پوست به شمار می آید. در این مقاله به بررسی انواع روش های موثر و شناخته شده برای ازاله موهای زائد پرداخته و به معرفی کامل محصولی با عنوان کرم موبر خواهیم پرداخت.

کرم موبر

کرم موبر چیست؟

کرم موبر یک محصول غلیظ بوده و ظاهری همچون کرم مرطوب کننده معمولی داشته و جهت ازاله موهای زائد صورت یا بدن مورد استفاده قرار می گیرد. استفاده از کرم موبر بسیار ساده و آسان است و همه افراد اعم از خانم یا آقا می توانند به راحتی از این محصول استفاده نمایند. تاثیر کرم موبر بر روی موهای زائد مشابه استفاده از تیغ می باشد اما در عمق عمیق تری از پوست اتفاق افتاده و موها را در لایه عمیق تری از پوست برش می دهد و جدا می کند. به همین دلیل نسبت به استفاده از تیغ ارجحیت داشته و مدت زمان رویش مجدد موها در استفاده از کرم موبر طولانی تر است. همچنین برخلاف تاثیر تیغ بر موها که نوک آنها را تیز کرده و موجب ایجاد خراش یا جوش های قرمز می شود، می تواند رشد مجدد موها را به حالت کرکی و ظریف انجام دهد. به طوری که پوست در اثر رشد مجدد موها دچار التهاب یا قرمزی نخواهد شد. به همین دلیل می تواند انتخاب بهتر و موثرتر و ایمن تری نسبت به تیغ اصلاح باشد.

به طور کلی روش های گوناگونی برای ازاله موهای زائد وجود دارد که نسبت به نوع تاثیر گذاری بر فولیکول یا ساقه موها، اثرات آن بر موهای زائد، متفاوت است. در این مقاله به معرفی روش های مختلف برای رفع موهای زائد خواهیم پرداخت. آسان طب توجه شما را به ادامه مقاله جلب می نماید.

♦ روش سنتی از بین بردن موهای زائد: این روش به اصلاح با نخ معروف بوده و مخصوص موهای زائد صورت می باشد. تمامی آرایشگران حرفه ای به این تکنیک سنتی مسلط بوده و این لاین آرایشی به همراه اصلاح فرم ابروها از قوی ترین و پرطرفدارترین رشته های تخصصی آرایشی در سالن های زیبایی محسوب می شود.  

♦ روش اپیلاسیون: که به وسیله پدهای مخصوص و موم به ازاله موهای زائد در بدن افراد پرداخته می شود. البته انجام صحیح و ایمن این روش مستلزم سالها آموزش و تجربه بوده و باید بدون صدمه به پوست نواحی مختلف انجام شود.

♦ روش کرم موبر یا پودرهای موبر: که موضوع اصلی این مقاله بوده و یک روش سریع جهت مو زدایی برای انواع پوست ها می باشد.

♦ روش وکس صورت : که به موزدایی با شمع نیز معروف بوده و خواصی همانند لایه بردار داشته و در صورت انجام صحیح و ایمن آن، یکی از بهترین روش ها برای موز دایی در ناحیه صورت می باشد.

♦ لیزر موهای زائد بدن: که یک روش تخصصی برای مو زدایی در نواحی مختلف بدن بوده و در کلینیک های زیبایی و زیر نظر متخصصین پوست و یا کارشناسان با تجربه انجام خواهد شد. در این روش با توجه به نوع پوست و مو و در صورت مراجعه به موقع و مرتب، تا 70 درصد از موهای زائد برای همیشه از بین خواهد رفت.

♦ لیزر موهای زائد صورت: که باید فلوئنس دستگاه لیزر با توجه به ظرافت پوست و موهای زائد صورت تنظیم شده تا صدمه ای به پوست این ناحیه وارد نشود.

مواد تشکیل دهنده کرم موبر

کرم موبر

مواد تشکیل دهنده کرم موبر، سدیم تیو گلیکولات و کلسیم هیدرو اکسید می باشد که نوعی “باز” است. از طرفی ما می دانیم که ساختمان اصلی مو از ماده کراتین تشکیل یافته است. در هنگام قرار گرفتن کرم موبر در مجاورت موهای زائد، ماده کراتین توسط شکستن پیوندهای شیمیایی سولفور موجود در کراتین مو حل می شود و بدین ترتیب ساقه مو در عمق پوست بریده شده و جدا خواهد شد. به یاد داشته باشید که لایه سطحی پوست نیز از کراتین تشکیل شده و به همین دلیل قرار گرفتن کرم موبر بر روی پوست بیش از مدت زمان توصیه شده می تواند منجر به ایجاد صدمات و التهاباتی در سطح پوست شود. همچنین فراموش نکنید که برخی از افراد به دلیل داشتن پوست هایی حساس ممکن است دچار واکنش هایی آلرژیک در هنگام استفاده از این محصول شوند. این اتفاق ممکن است برای پوست های معمولی نیز رخ دهد. بنابراین بهتر است قبل از استفاده از کرم موبر نسبت به انجام تست حساسیت اقدام نمائید.

آیا محصولی به نام کرم موبر دائمی واقعیت دارد؟

جواب خیر است. اما تبلیغاتی پیرامون کرم هایی مخصوص وجود دارد که با کرم موبر تفاوت دارند. وظیفه این کرم ها کاهش موهای زائد می باشد اما هنوز هیچگونه تائید علمی بر تاثیرات کاهش دهنده موهای زائد در این محصولات وجود ندارد.

بهترین روش برای استفاده از کرم موبر

کرم موبر

کرم موبر را باید بر روی پوست کاملا تمیز و پاک شده مورد استفاده قرار داد. یعنی پوست و موی ناحیه مذکور باید با دقت شسته شده و عاری از هر گونه آلودگی، مواد آرایشی بهداشتی مانند انواع لوسیون ، تونر، کرم های زیبایی و… باشد. پس از شستشو باید ناحیه مورد نظر کاملا خشک شده و سپس لایه ای مناسب از این محصول را بر پوست قرار دهیم. دقت کنید که مدت زمان مکث کرم موبر را بیش از میزان توصیه شده ادامه ندهید. از طرفی باید به یاد داشت که پوستی که دچار تعریق شده و در واقع خیس می باشد نمی تواند تاثیرات کرم موبر را به درستی دریافت نماید.

نکات مهم در هنگام استفاده از کرم موبر

  • قبل از استفاده از کرم موبر باید تست حساسیت را بر پوست داخل بازو انجام دهید.
  • پوست ناحیه مذکور را با دقت شستشو داده و خشک نمایید.
  • مکث کرم موبر نباید بیشتر از میزان توصیه شده باشد.
  • جهت ازاله موهای زائد صورت از کرم موبر مخصوص صورت استفاده نمائید.
  • پس از استفاده از کرم موبر، ناحیه را با دقت شستشو داده و از یک کرم محافظتی استفاده نمائید.
  • هرگز نباید از کرم موبر، بر روی پوستی که آسیب دیده و ملتهب می باشد استفاده نمود.
  • استفاده از کرم موبر بر روی زخم، بریدگی یا سوختگی مجاز نمی باشد.

منبع: https://mag.asanteb.com

‫1/5 ‫(1 نظر)

مقالات پیشنهادی جهت مطالعه ی شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا

Fatal error: Uncaught wfWAFStorageFileException: Unable to save temporary file for atomic writing. in /home/magasanteb/public_html/wp-content/plugins/wordfence/vendor/wordfence/wf-waf/src/lib/storage/file.php:35 Stack trace: #0 /home/magasanteb/public_html/wp-content/plugins/wordfence/vendor/wordfence/wf-waf/src/lib/storage/file.php(659): wfWAFStorageFile::atomicFilePutContents('/home/magasante...', '<?php exit('Acc...') #1 [internal function]: wfWAFStorageFile->saveConfig('livewaf') #2 {main} thrown in /home/magasanteb/public_html/wp-content/plugins/wordfence/vendor/wordfence/wf-waf/src/lib/storage/file.php on line 35