آنچه که باید درباره کرم شب و روز بدانید

کرم شب و روز یکی از آن محصولاتی است که بیشتر مردم اطلاعات چندانی در مورد آن نداشته و از فواید آن بی‌خبر هستند. کرم شب و روز حاوی موادی است که به بازسازی و ترمیم پوست کمک کرده و می‌توانند صدمات وارده به پوست را مداوا نمایند. این صدمات معمولا به دلیل وجود عادات غلط در زندگی مانند سیگار کشیدن، استفاده بی‌رویه و غیر استاندارد از محصولات آرایشی، قرار گرفتن در معرض مستقیم نور آفتاب، خشکی و فقر مواد معدنی در بدن و لایه‌های پوست و… می باشد. این مقاله اختصاص به بررسی محصولات مراقبتی با عنوان کرم شب و روز داشته و در خصوص استفاده صحیح از آن اطلاعات مفیدی به شما خواهد داد.

کرم شب

آشنایی اولیه با کرم شب و روز

قبل از هر چیز باید بدانید که از کرم شب و روز نباید برای دور چشم استفاده نمود. کرم شب ، یک کرم محافظتی برای پوست می باشد که حاوی هیالورونیک اسید، آلفا هیدروکسی اسید، ویتامین C و… است. این ترکیبات نقشی کلیدی در کلاژن سازی پوست داشته و تخریب این روند را کاهش می دهند. دلیل استفاده از کرم شب آنهم منحصرا در هنگام شب، این است که این ترکیبات در هنگام روز و در زیر نور آفتاب تاثیر کمی دارند. به همین دلیل باید نیم ساعت قبل از خواب بر روی پوست صورت مورد استفاده قرار گیرند. ترکیبات موجود در کرم روز نیز تقریبا مشابه کرم شب بوده با این تفاوت که در زیر نور خورشید نیز تاثیر گذار است و ایجاد حساسیت نمی کند. کرم روز نیز مانع تخریب کلاژن سازی در پوست شده و خاصیت ارتجاعی آن را افزایش خواهد داد.

خواص کرم شب و روز برای پوست

  • کرم شب و روز علاوه بر مواد مذکور حاوی کرم مرطوب کننده نیز می باشند.
  • کرم شب حاوی مواد مغذی و ویتامین های مورد نیاز پوست می باشد.
  • برخی از انواع کرم شب حاوی رتینول که یک لایه بردار پوستی است می باشند. به همین دلیل نباید از کرم شب در طول روز استفاده نمود چرا که موجب حساسیت در پوست ما خواهند شد.
  • وجود ویتامین C در این کرم ها می تواند شادابی و لطافت پوست را احیاء نماید.

مراقبت از پوست به طور روزانه

کرم شب

همه ما در معرض بسیاری از آلودگی های محیطی از جمله گرد و غبار، مواد چرب و سنگین آرایشی، اشعه های زیان بار خورشید و… هستیم. به همین دلیل باید علاوه بر روی آوردن به تغذیه سالم و صحیح که بهترین نوع آن شیوه خام گیاهخواری می باشد، به طور مرتب به فکر مراقبت از پوست خود باشیم. بسیاری از آلودگی ها می توانند روند پیری پوست را سرعت بخشیده و ما را دچار پیری زودرس پوست نمایند. به همین دلیل باید طبق یک برنامه دقیق و جدی از پوست خود مراقبت نمائیم. پیشنهاداتی که در ادامه خواهید خواند می تواند به تنظیم این برنامه کمک نماید. آسان طب توجه علاقمندان را به ادامه این مقاله جلب می نماید.

♦ خواراکی های سالم بهترین روش برای تغذیه پوست: استفاده از میوه ها و سبزیجات خام در طول روز می تواند سیستم کلاژن سازی را فعال نموده و بدین ترتیب خاصیت ارتجاعی پوست را حفظ نماید مشروط بر آنکه وعده های میوه و سبزیجات خود را با غذاهای پخته شده ادغام نفرمائید. بدین ترتیب به شیوه طبیعی می توانید پوست خود را آبرسانی کرده و مواد معدنی مفید را در اختیار آن قرار دهید.

♦ استفاده غیر استاندراد از لوازم آرایش را ترک کنید: فراموش نکنید که استفاده از لوازم آرایش تقلبی می تواند سلامت پوست و موهای شما را به شکلی جدی تهدید نماید. به همین دلیل محصولات آرایشی مرغوب را بشناسید و تنها در مواقع ضروری از این محصولات استفاده نمائید. به این معنا که می توانید از میکاپ روزانه صرف نظر نموده و استفاده از کرم ضد آفتاب را در اولویت قرار دهید. به همین ترتیب می توانید شیوه تقویت ابروها، مژه و ناخن ها را با انواع تکنیک های خانگی انجام داده و از مواد آرایشی سنگین و چرب دوری گزینید. همچنین از رنگ کردن موهای خود به طور مکرر پرهیز نمائید چرا که استفاده از رنگ مو شیمیایی می تواند سلامت ساقه موها و پوست سر شما را به خطر بیاندازد.

♦ استفاده از ماسک های زیبایی: این تکنیک از موثرترین روش ها جهت حفظ زیبایی و طراوت پوست شما می باشد. به همین دلیل باید در هر فصلی به وسیله میوه های موجود در همان فصل به تهیه ماسک های زیبایی پرداخته و به طور مرتب از آنها استفاده نمائید. همچنین استفاده از روغن های زیبایی مانند روغن گل سرخ، روغن یاس، روغن آووکادو و… نیز جهت ماساژ صورت باید به طور طبیعی و خالص تهیه شده و بدون مواد افزودنی و شیمیایی باشد.

♦ ورزش صورت جهت رفع عوارض افتادگی: این شیوه یکی از ساده ترین راه ها برای رفع آثار پیری از جمله افتادگی عضلات پوست می باشد. دقایقی از روز را صرف ورزش صورت نموده و همچنین یوگای صورت را در زمان های مناسب برای پوست خود انجام دهید.

♦ استفاده از شوینده های مناسب: جهت شستشوی روزانه صورت باید از بهترین محصولات پاک کننده آرایش استفاده نمائید. صابون های معمولی می توانند PH پوست شما را از حالت طبیعی خارج سازند. به همین دلیل بهتر است از پن شستشوی صورت استفاده کرده تا پوست شما دچار خشکی یا عارضه نشود. همچنین هیچگاه نباید قبل از پاک کردن آرایش یا گرد و غبار از روی پوست به خواب بروید.

چگونه به جوانسازی پوست خود بپردازیم؟

کرم شب

جوانسازی پوست صورت به انواع روش ها قابل دستیابی می باشد. بسیاری از ماسک های زیبایی از جمله ماسک کیوی ، ماسک هلو، ماسک زیبایی گل سرخ، ماسک زیبایی خیار و… می تواند شادابی، طراوت و لطافت از دست رفته را به پوست ما باز گردانند. پوست را به طور عمیق پاکسازی نموده و یک ویتامینه و آبرسانی حسابی را برای ما انجام دهند.

توصیه های مهم پیرامون استفاده از کرم شب و روز

  • جهت انتخاب بهترین کرم شب و روز باید به یک متخصص پوست و مو مراجعه نموده تا با توجه به نوع پوست شما (جنس، رنگ و ضخامت پوست) بهترین محصول را برایتان تجویز نماید.
  • چگونگی استفاده صحیح از کرم شب و روز را فرا گیرید.
  • 30 دقیقه قبل از خوابیدن باید از کرم شب استفاده نمائید.
  • پس از بیدار شدن از خواب و شستشوی صورت باید از کرم روز استفاده نمود.
  • بعد از کرم روز نوبت به استفاده از کرم مرطوب کننده می باشد.
  • در حدود 20 دقیقه بعد از کرم روز و مرطوب کننده باید از کرم ضد آفتاب استفاده نمائیم.
  • استفاده از کرم شب و روز بهتر است از سن 25 سالگی شروع شود.
  • هیچگاه بدون تجویز پزشک از کرم شب یا روز استفاده نکنید.
  • سیگار کشیدن را ترک کنید.
  • پرهیز بیش از حد از مصرف مواد قندی.
  • پرهیز بیش از حد از غذاهای چرب و شیرین.
  • در کنار استفاده از کرم شب و روز، ورزش روزانه را در دستور کار خود قرار دهید.
  • استرس را از خود دور نمائید.

منبع: https://mag.asanteb.com

‫0/5 ‫(0 نظر)

مقالات پیشنهادی جهت مطالعه ی شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا

Fatal error: Uncaught wfWAFStorageFileException: Unable to save temporary file for atomic writing. in /home/magasanteb/public_html/wp-content/plugins/wordfence/vendor/wordfence/wf-waf/src/lib/storage/file.php:35 Stack trace: #0 /home/magasanteb/public_html/wp-content/plugins/wordfence/vendor/wordfence/wf-waf/src/lib/storage/file.php(659): wfWAFStorageFile::atomicFilePutContents('/home/magasante...', '<?php exit('Acc...') #1 [internal function]: wfWAFStorageFile->saveConfig('livewaf') #2 {main} thrown in /home/magasanteb/public_html/wp-content/plugins/wordfence/vendor/wordfence/wf-waf/src/lib/storage/file.php on line 35