6 نوع از بهترین ماسک‌های ضد لک صورت

قبل از تهیه ماسک ضد لک در خانه باید بدانیم که لکه‌های پوستی معمولا به دلایل مختلفی اتفاق می‌افتند. با توجه به جنس و رنگ پوست هر شخصی، شرایط زندگی، نوع تغذیه و چگونگی در معرض نور خورشید قرار گرفتن، ممکن است انواع مختلفی از لکه‌های پوستی به وجود بیایند. معمولا این ضایعات مخصوصا از نوع عمقی آن، درمانی قطعی و همیشگی ندارند اما برای بهبود و کمرنگ‌تر شدن آن‌ها می‌توان توسط انواع ماسک ضد لک به درمان موقت پرداخت و یا با استفاده از این ماسک‌های خانگی و گیاهی به بهبود وضعیت آن اقدام نمود.

ماسک ضد لک

وظیفه ماسک ضد لک چیست؟

انواع ماسک ضد لک می تواند تا حدود بسیار زیادی از بروز لکه های سطحی پوستی جلوگیری نموده و پوست صورت انسان را روشن و شفاف سازد. اما همانطور که می دانیم درمان لکه های پوستی باید زیر نظر متخصصین پوست انجام شده و نیاز به روش های تخصصی می باشد. به این معنا که در صورت بروز این لکه ها لازم است به پزشک متخصص پوست مراجعه نمود تا درمانی پزشکی را برای لکه های پوستی توصیه و تجویز نماید. به یاد داشته باشید که هیچگاه نباید به طور خودسرانه از داروهای ضد لک پوستی استفاده نمائیم. در این مقاله قصد داریم به معرفی برخی از بهترین انواع ماسک ضد لک پرداخته و چگونگی تاثیر گذاری این ماسک ها را با هم بررسی نمائیم. لازم به ذکر است که استفاده از این ماسک های ضد لک به معنای درمان قطعی نبوده و تنها به روشنی و شفافیت عمومی پوست منجر خواهد شد. آسان طب از شما دعوت می کند جهت آشنایی با انواع ماسک ضد لک خانگی ادامه این مقاله را با دقت مطالعه فرمائید.

1. عسل و آبلیمو یک ماسک ضد لک عالی

فواید این نوع از ماسک ضد لک علاوه بر تاثیرات روشن کنندگی بر روی پوست صورت، جوانسازی و به تعویق انداختن روند پیری پوست را نیز در بر خواهد داشت. همچنین به دلیل وجود عسل در این ماسک ضد لک، پوست صورت را سفت و شاداب می نماید. تنها کافیست 2 قاشق غذاخوری آب لیمو ترش تازه را به مقدار مساوی با شیر خشک مخلوط کرده و دو برابر به آن عسل طبیعی اضافه نمائید. سپس این مخلوط را به هم بزنید تا خمیر یک دستی به وجود بیاید. سپس پوست صورت خود را به طور کامل تمیز کرده و این ماسک ضد لک را به مدت 15 دقیقه بر روی صورت قرار دهید. سپس صورت را شستشو داده و 10 دقیقه در حالی که یک لایه ماست کم چرب بر روی آن مالیده اید استراحت نمائید. در انتها صورت را به خوبی شسته و آبکشی نمائید.

2. ماسک ضد لک سیب و شیر

ماسک ضد لک

یک عدد سیب را با کمی شیر تازه داخل مخلوط کن بریزید. سپس کمی شکر به آن افزوده و خوب هم بزنید سپس این مخلوط را بجوشانید و اجازه دهید تا خنک شود، به مدت 30 دقیقه این ماسک ضد لک را بر روی پوست قرار داده و پس از مدت زمان مذکور بشوئید و از کرم مرطوب کننده استفاده نمائید.

3. ماسک ضد لک خیار و جعفری

یک عدد خیار را با یک دسته جعفری و مقداری روغن کنجد داخل مخلوط کن ریخته و خوب هم بزنید. سپس آن را برای مدت 10 دقیقه بر روی پوست صورت و گردن قرار داده و در انتها با آب سرد شستشو دهید. پس از مدتی استفاده از این ماسک ضد لک شاهد شفافیت و درخشندگی عالی در پوست خود خواهید بود. علاوه بر این لطافت از دست رفته پوست شما نیز باز خواهد گشت.

4. ماسک ضد لک گوجه فرنگی

این ماسک ضد لک علاوه بر خواص روشن کنندگی می تواند پوست را به طور عمیق تمیز نموده و از بروز جوش صورت جلوگیری نماید. دو عدد گوجه فرنگی را رنده کرده و با آب یک عدد لیمو ترش تازه مخلوط نمایید. سپس مقداری آرد جو دو سر را نیز به آن افزوده و خوب به هم بزنید تا کرم یکدست و صورتی رنگی به دست آید. سپس این کرم را به مدت 10 دقیقه بر روی پوست صورت قرار دهید. این ماسک ضد لک علاوه بر خواص شفاف کننده می تواند یک لایه برداری حسابی و عالی نیز برای پوست شما انجام دهد. پس از مدت زمان مذکور صورت خود را با آب ولرم شسته و از کرم های محافظتی استفاده نمائید.

5. ماسک ضد لک پوست پرتقال

ماسک ضد لک

پوست پرتقال را پس از خشک کردن داخل دستگاه آسیاب خانگی ریخته و به شکل پودر در آورید. سپس این پودر را در مقداری ماست کم چرب اضافه نمود و خوب با هم مخلوط کنید سپس صورت خود را کاملا تمیز کرده و از این ماسک ضد لک استفاده نمائید. مدت زمان مکث شما در حدود 15 دقیقه می باشد. اسید لاکتیک موجود در ماست می تواند خاصیت ارتجاعی پوست شما را حفظ نموده و همچنین پوست پرتقال به طور طبیعی یک جوان کننده و ضد جوش به شمار می آید.

6. ماسک ضد لک جو دوسر

مقداری جو دوسر را با کمی ماست مخلوط کرده و سپس یک گوجه فرنگی رنده شده را به آن بیفزایید. این ماسک ضد لک می تواند لایه برداری خوبی برای پوست شما انجام دهد. به مدت 20 دقیقه این مخلوط را بر روی پوست صورت و گردن قرار داده و پس از مدت زمان مذکور با آب سرد شستشو داده و خشک نمائید. سپس می توانید از انواع کرم زیبایی پوست جهت تغذیه و ترمیم پوست خود استفاده نمائید.

منبع: https://mag.asanteb.com

‫0/5 ‫(0 نظر)

مقالات پیشنهادی جهت مطالعه ی شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا

Fatal error: Uncaught wfWAFStorageFileException: Unable to save temporary file for atomic writing. in /home/magasanteb/public_html/wp-content/plugins/wordfence/vendor/wordfence/wf-waf/src/lib/storage/file.php:35 Stack trace: #0 /home/magasanteb/public_html/wp-content/plugins/wordfence/vendor/wordfence/wf-waf/src/lib/storage/file.php(659): wfWAFStorageFile::atomicFilePutContents('/home/magasante...', '<?php exit('Acc...') #1 [internal function]: wfWAFStorageFile->saveConfig('livewaf') #2 {main} thrown in /home/magasanteb/public_html/wp-content/plugins/wordfence/vendor/wordfence/wf-waf/src/lib/storage/file.php on line 35