مکمل‌های گیاهی و تاثیر آن در تناسب اندام

چیزی که ما می‌دانیم این است که بهترین راه برای لاغر شدن، رژیم غذایی مناسب و تحرک بدنی است که هم سلامت شخص را تضمین می‌کند و هم باعث کاهش وزن بدن او می‌شود. یکی از محصولاتی که امروزه در بین افراد جامعه شایع شده است، محصولات لاغر کننده و مرتبط با تناسب اندام است که معمولا با تبلیغات‌های گسترده به بازار فروش عرضه می‌شود. در این مقاله قصد داریم تا به بررسی مکانیزم مکمل های گیاهی لاغری بپردازیم. با ما در ادامه این مقاله همراه باشید.

مکمل های گیاهی

مکانیزم مکمل های گیاهی چگونه است؟

معمولا عوامل مختلفی می تواند باعث چاقی و افزایش وزن بدن شود که ما می توانیم از آن جمله به سن، وزن، شرایط مکانی، وضعیت آب و هوایی، نوع رژیم غذایی، بیماری‌های زمینه‌ای و داروهای مورد مصرف شخص اشاره کنیم.

اگر فردی دنبال مکمل های دارویی برای لاغری و تناسب اندام است باید برای انتخاب دارو فاکتورهای مختلفی را در نظر بگیرد. معمولا مکمل های دارویی یا گیاهی که به شکل های مختلفی از جمله قرص، دمنوش ها و پودرها عرضه می شوند، حاوی موادی هستند که مکانیزم های مختلفی دارند. این که شخص چرا چاق شده باید تشخیص داده شود و بر حسب آن دارو یا مکملی استفاده شود که بتواند تاثیر گذار باشد.

معمولا محصولات لاغری و موادی که در آن ها به کار می رود با 4 مکانیزم باعث کاهش وزن بدن و لاغر شدن می شوند:

  1. کاهش اشتها: یعنی محصول به کار رفته، در مغز مرکز گرسنگی بدن را کور می کند، باعث کاهش اشتها می شود و به مرور زمان باعث کاهش وزن و تناسب اندام می شود.
  2. افزایش سوخت و ساز بدن: با افزایش سوخت و ساز بدن کالری های بیشتری سوخته می شود و به این طریق وزن کاهش پیدا می کند.
  3. افزایش دفع آب بدن: دفع آب بدن، سبب کاهش وزن می شود.
  4. کاهش جذب و افزایش دفع چربی: این مواد با جلوگیری از جذب چربی باعث چرب تر شدن مدفوع و در نتیجه دفع چربی بیشتر از بدن می شوند.

معروف‌ترین مکمل های گیاهی موثر در لاغری

مکمل های گیاهی

به گزارش آسان طب یکی از فاکتورهایی که معمولا در این محصولات به کار می رود ترکیباتی است که از سیب به دست می آید به اسم پولی فنول، این ماده یا مواد معمولا در سیب یافت می شوند و امروزه در بازار محصولات لاغری عرضه می شوند. پلی فنول ها علاوه بر خاصیت آنتی اکسیدانی که دارند باعث کاهش وزن و لاغری سریع به وسیله کاهش ذخیره چربی بدن، تنظیم جذب مواد قندی و دفع آب اضافه بدن می شوند.

بذر گیاه کرفس و شوید می توانند در کنار یکدیگر به صورت سینرژیسم باعث شوند که مرکز احساس گرسنگی کور شود و اشتها کاهش یابد. این دو بذر با این کار سبب لاغر شدن فرد می شوند.

یکی دیگر از محصولاتی که امروزه به وفور در بازار محصولات لاغری وجود دارد، چای سبز نام دارد که به صورت چای، دمنوش و قرص یافت می شود. چای سبز به علت دارا بودن کافئین سوخت و ساز بدن را افزایش داده و باعث می شود بدن کالری بیشتری مصرف کند و به مرور زمان این روند باعث لاغری می شود. علاوه بر این چای سبز با افزایش تاثیرگذاری انسولین باعث می شود که سوخت و ساز چربی در کبد بیشتر شود و در نتیجه باعث آب شدن چربی های دور ناحیه شکم و کمر می شود.

دانه قهوه سبز هم یکی دیگر از محصولاتی است که می تواند در کنار چای سبز و همچنین به صورت تنها استفاده شود دانه های قهوه سبز هم مانند چای سبز به دلیل داشتن کافئین باعث افزایش سوخت و ساز بدن و کاهش وزن می شود.

کافئین یک ماده محرک است که به صورت طبیعی در قهوه، چای سبز و شکلات های تیره دیده می شود و امروزه هم در خیلی از مواد غذایی صنعتی اضافه می شود. این ماده تقویت کننده ایست که برای سوخت و ساز بدن خیلی مفید است و به همین دلیل یکی از پایه های ثابت مکمل های گیاهی برای تناسب اندام است.

منبع: https://mag.asanteb.com

‫5/5 ‫(1 نظر)

مقالات پیشنهادی جهت مطالعه ی شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا

Fatal error: Uncaught wfWAFStorageFileException: Unable to save temporary file for atomic writing. in /home/magasanteb/public_html/wp-content/plugins/wordfence/vendor/wordfence/wf-waf/src/lib/storage/file.php:35 Stack trace: #0 /home/magasanteb/public_html/wp-content/plugins/wordfence/vendor/wordfence/wf-waf/src/lib/storage/file.php(659): wfWAFStorageFile::atomicFilePutContents('/home/magasante...', '<?php exit('Acc...') #1 [internal function]: wfWAFStorageFile->saveConfig('livewaf') #2 {main} thrown in /home/magasanteb/public_html/wp-content/plugins/wordfence/vendor/wordfence/wf-waf/src/lib/storage/file.php on line 35