گل بابونه با خواص شگفت انگیز، از تسکین درد تا بهبود گوارش

یکی از گل‌های فوق العاده خاص، خوشبو و در عین حال درمانگر که در طبیعت موحود می‌باشد گل بابونه است. استفاده از این گل از گذشته تا به حال برای مصارف درمانی و دارویی کاربردهای بسیاری داشته است به نوعی که امروزه نیز برای درمان بسیاری از بیماری‌ها از عصاره‌های مختلف این گل به صورت خالص و یا ترکیبی استفاده می‌کنند. در این مقاله سعی شده است تا شما بازدیدکنندگان گرامی را با خواص خارق العاده گل بابونه بیشتر آشنا نماییم. طبیعت درمانگر همواره توانسته است تا با ارائه‌ی گل‌ها و گیاهان درمانگر خود، انسان را در درمان بسیاری از بیماری‌ها یاری دهد. گل بابونه نیز یکی از هدایای خداوند به انسان می‌باشد تا به وسیله آن بتواند بیماری‌های خود را درمان نماید. گل خشک شده‌ی بابونه به دلیل دارا بودن آنتی اکسیدان‌های مفید می تواند مبارز خوبی برای مقابله با سرطان‌های مختلف باشد. از گل بابونه خشک شده امروزه به عنوان چای و عصاره به وفور استفاده می‌شود.

گل بابونه 

 انواع گل بابونه

این گل دارای دو نوع آلمانی و رومی می باشد که هر یک از آنها را در صورتی که به صورت دم کرده مصرف نمایید به شما دو کالری انرژی و 2 میلی گرم سدیم خواهد بخشید.

خواص گل بابونه

به گزارش آسان طب این گل در صورتی که به صورت دم کرده مصرف شود می تواند در بدن انسان به عنوان یک مبارز قوی در برابر استرس، افسردگی و آلرژی عمل نماید همچنین این دمنوش می تواند ضد التهاب و اسپاسم های عضلانی عمل کرده و باعث بهبود وضعیت جسمانی فرد نیز شود. به افرادی که از بی خوابی و اختلالات پوستی رنج می برند توصیه می شود که از دم کرده این گل به طور مرتب استفاده نمایند تا روند درمان آنها با سرعت بیشتری طی شده و خوابی آسوده تر داشته باشند. از این گل زیبا همچنین می توان برای درمان زخم های سطحی نیز استفاده کرد و شاهد بهبود جای زخم در مدت زمان کمتری بود.

امروزه گل بابونه را به صورت صنعتی عصاره گیری کرده و از آن روغن های مخصوصی برای درمان نیش حشرات و اگزما استفاده می شود، همچنین از عصاره های آن برای استفاده در خمیردندان ها و دهانشویه ها به جهت کاهش دندان درد استفاده می شود. عصاره این گل در صنعت شامپوسازی نیز ورود کرده و شامپوهایی که با عصاره این گل تهیه می شوند می توانند بر رشد و استحکام موی سر تاثیرات مثبتی بگذارند.

در ادامه به صورت مفصل تر در مورد برخی از خواص بی نظیر گل بابونه خواهیم گفت، با ما تا انتها همراه باشید.

 گل بابونه با اضطراب و افسردگی مبارزه می‌کند

تحقیقاتی که بر روی گل بابونه انجام شده اثبات نموده است که استشمام بخار حاوی عصاره این گل می تواند به عنوان یک درمان خانگی برای بهبود اضطراب و افسردگی استفاده شود به همین جهت بسیاری از کارخانه های شمع سازی از این گل در تولید شمع های خود استفاده می کنند تا از این طریق بتوانند تاثیرات مثبتی بر روی خریداران محصولات خود بگذارند.

گل بابونه گوارش را بهبود می‌بخشد

گل بابونه

اگر شما نیز از جمله افرادی هستید که از بیماری های دستگاه گوارش رنج می برید پیشنهاد می کنیم از گل بابونه استفاده نمایید، زیرا نوشیدن یک فنجان چای دارای عصاره این گل می تواند باعث آرامش معده، بهبود کارایی روده و کلیه ها شود و درمان گاز معده، رفلاکس اسید معده، سوءهضم، اسهال، بی اشتهایی، حالت تهوع و استفراغ را به خوبی انجام دهد.

گل بابونه توانایی ضد التهابی و ضد درد بسیار قوی دارد

یکی از القاب این گل “ضد درد گیاهی” می باشد به همین جهت می توان از آن برای التیام بسیاری از درد ها، تورم و یا قرمزی استفاده نمود. از دیگر کارایی های گل بابونه در این زمینه می توان به کاهش تحریکات پوستی، درد دندان و همچنین درد ناشی از عفونت و التهاب اشاره کرد به همین دلیل از این گل در بسیاری از تولیدات آرایشی و بهداشتی به خصوص صابون های شوینده استفاده می شود.

موارد گفته شده تنها بخش کوچکی از خواص درمانی و دارویی گل بابونه بود و دارا بودن این خواص باعث شده است که بسیاری از پزشکان فعال در حوزه ی طب سنتی مصرف مرتب عصاره این گل را به بیماران مختلف توصیه نمایند. 

منبع: https://mag.asanteb.com

‫0/5 ‫(0 نظر)

مقالات پیشنهادی جهت مطالعه ی شما

دکمه بازگشت به بالا

Notice: fwrite(): write of 661 bytes failed with errno=122 Disk quota exceeded in /home/magasanteb/public_html/wp-content/plugins/wordfence/vendor/wordfence/wf-waf/src/lib/storage/file.php on line 43

Fatal error: Uncaught wfWAFStorageFileException: Unable to verify temporary file contents for atomic writing. in /home/magasanteb/public_html/wp-content/plugins/wordfence/vendor/wordfence/wf-waf/src/lib/storage/file.php:52 Stack trace: #0 /home/magasanteb/public_html/wp-content/plugins/wordfence/vendor/wordfence/wf-waf/src/lib/storage/file.php(659): wfWAFStorageFile::atomicFilePutContents('/home/magasante...', '<?php exit('Acc...') #1 [internal function]: wfWAFStorageFile->saveConfig('livewaf') #2 {main} thrown in /home/magasanteb/public_html/wp-content/plugins/wordfence/vendor/wordfence/wf-waf/src/lib/storage/file.php on line 52