Notice: fwrite(): write of 661 bytes failed with errno=122 Disk quota exceeded in /home/magasanteb/public_html/wp-content/plugins/wordfence/vendor/wordfence/wf-waf/src/lib/storage/file.php on line 43
مشخصات یک مشاور لاغری مناسب – مجله آسان طب

مشخصات یک مشاور لاغری مناسب

فرض کنید که شما به اضافه وزن و چاقی مبتلا هستید و اکنون تصمیم گرفته اید برای کاهش وزن از یک مشاور لاغری کمک بگیرید، قطعا این سوال پیش می آید که چه کسی می تواند یک مشاور لاغری مناسب محسوب شود و به شما کمک کند؟ یک متخصص تغذیه؟ یک پزشک ورزشی؟ یک فیزیولوژیست ورزشی؟ یک مربی تناسب اندام؟ یک قهرمان پرورش اندام؟ یا یک دوست و هم باشگاهی؟ یکی از موانع کاهش وزن اشتباه در انتخاب مشاور لاغری است. نه اینکه تصور کنید یک مرز مشخص بین مشاور لاغری خوب و بد وجود دارد. برای درک بهتر این مبحث ما در متن زیر از شرایط یک مشاور لاغری مناسب بیشتر صحبت می کنیم.

مشاور لاغری

۴ شرط اساسی یک مشاور لاغری مناسب

می دانیم که به کمک برخی عوامل از جمله دانش و تخصص مربوط، تجربه ی کافی، مدارک علمی معتبر، تعهد، صداقت، مسئولیت پذیری و قابلیت اعتماد می توانید یک مشاور لاغری خوب را از یک مشاور بد تشخیص دهید اما ممکن است یک مشاور خیلی خوب نتواند برای شما مشاور خوبی باشد. چرا که برخی عوامل نسبی وجود دارند که تعیین می کنند یک مشاور می تواند برای شما مفید باشد یا خیر. این عوامل عبارتند از:

۱) در دسترس بودن یک مشاور لاغری

مشاور لاغری هرقدر هم متخصص و خبره باشد برای اینکه بتواند به شما کمک کند باید دسترسی به آن برای شما امکان پذیر باشد تا دشوار بودن دسترسی به مشاور باعث بروز اختلال در مسیر کاهش وزن شما نشود. در دسترس بودن صرفا به این معنی نیست که محل فیزیکی مشاور به شما نزدیک باشد. مشاور لاغری شما باید برای پاسخگویی به سوالاتتان، به روز کردن برنامه هایتان و مشورت دادن به شما در موارد گوناگون در دسترس باشد.

۲) به صرفه بودن نیاز شما به یک مشاور لاغری

رسیدن به هدف کاهش وزن یک نیاز مقطعی و کوتاه مدت نیست، چرا که هیچ برنامه ی خاصی وجود ندارد که یک مشاور بتواند با یک نسخه آن را برای شما تجویز کند و باعث شود به تندرستی و تناسب اندام برسید. بنابراین مراجعات متعدد به یک مشاور باید برای شما از نظر مالی و زمانی به صرفه باشد تا باعث پایبندی بیشتر شما به مسیر کاهش وزن شود.

۳) کسب شناخت از شما

بهترین مشاور هم اگر شناخت کافی از شرایط جسمانی، تغذیه ای، شغلی و روانی شما نداشته باشد نمی تواند کمک زیادی به شما کند. بنابراین یکی از راه هایی که می توانید از طریق آن اطمینان پیدا کنید که مشاور خوبی انتخاب کرده اید این است که ببینید مشاور شما اقدامات لازم برای کسب شناخت کافی از شما را انجام می دهد یا خیر.

4) ایجاد ارتباط مثبت

مشاور باید بتواند یک ارتباط مثبت و صمیمانه با شما ایجاد کند، به شما انگیزه و امید بدهد و شما را در رویارویی با چالش های احتمالی در مسیر کاهش وزن یاری کند.

تعامل مناسب با مشاور لاغری

کمک گرفتن از یک مشاور غیر متخصص می تواند حتی عوارضی بیشتر از خو درمانی را برای شما به همراه داشته باشد. بنابراین لازم است در انتخاب مشاور لاغری دقت کافی را بعمل بیاورید تا بتوانید به بهترین شکل به نتیجه ی دلخواه دست پیدا کنید. وقتی بعد از جستجو و بررسی های کافی تصمیم می گیرید از یک مشاور کمک بگیرید، برای رسیدن به نتیجه ی مورد نظر باید هم با مشاور خود تعامل خوبی داشته باشید هم به او کاملا اعتماد کنید. بی اعتمادی و تعامل ضعیف با مشاور از چند جهت نتیجه گیری شما را تحت تاثیر قرار می دهند.

عوارض ناخوشایند عدم تعامل با مشاور

مشاور لاغری

۱: تعامل ضعیف با مشاور لاغری باعث می شود مشاور شرایط مختلف زندگی شما را درک نکند و در نتیجه برنامه ریزی هایی که برای شما انجام می دهد به راحتی قابل اجرا نباشند.

۲: تعامل و ارتباط ضعیف باعث می شود بازخورد کافی و به موقعی از فرآیند اجرای برنامه ها و نتایج بدست آمده به مشاور ارائه نکنید و او نتواند ایرادات احتمالی برنامه ها را به موقع برطرف کند. مثلا فرض کنید قرار است در زمان مشخصی به وزن مشخصی برسید، اما در زمان مقرر وزن شما دو کیلوگرم بیشتر از وزن موردنظر باشد. در این حالت دو راه دارید، یا اینکه بدلیل عدم حصول نتیجه ی لازم از ادامه ی تلاش منصرف شوید و به فکر کمک گرفتن از یک مشاور دیگر باشید، یا اینکه به مشاور لاغری خود اطمینان داشته باشید و به کمک او تمام احتمالات ممکن برای حاصل نشدن نتیجه را بررسی کنید و با شناسایی و رفع تمام مشکلات و اشتباهات احتمالی ادامه ی مسیر را بهتر و دقیق تر طی کنید تا به نتیجه ی دلخواه برسید.

٣: بی اعتمادی به مشاور باعث می شود در اجرای تمام و کمال توصیه های او کوتاهی کنید و هر زمان توصیه های مشاور با پیش زمینه ها و تجربیات شخصی شما مغایر باشد به این توصیه ها عمل نکنید و به راحتی از مسیر کاهش وزن خارج شوید. در عین حال که در انتخاب یک مشاور تغذیه ورزشی سخت گیرانه عمل می کنید همواره با مشاور خود در تعامل و ارتباط باشید، تمام مشکلات خود را با او در میان بگذارید و به او کاملا اعتماد کنید.

منبع: https://mag.asanteb.com

‫0/5 ‫(0 نظر)

مقالات پیشنهادی جهت مطالعه ی شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا

Fatal error: Uncaught wfWAFStorageFileException: Unable to save temporary file for atomic writing. in /home/magasanteb/public_html/wp-content/plugins/wordfence/vendor/wordfence/wf-waf/src/lib/storage/file.php:35 Stack trace: #0 /home/magasanteb/public_html/wp-content/plugins/wordfence/vendor/wordfence/wf-waf/src/lib/storage/file.php(659): wfWAFStorageFile::atomicFilePutContents('/home/magasante...', '<?php exit('Acc...') #1 [internal function]: wfWAFStorageFile->saveConfig('livewaf') #2 {main} thrown in /home/magasanteb/public_html/wp-content/plugins/wordfence/vendor/wordfence/wf-waf/src/lib/storage/file.php on line 35