درمان سرماخوردگی به کمک قرص آلتادین Althadin

بدون شک سرماخوردگی شایع ترین بیماری در طول تاریخ بشریت بوده است که علاوه بر سادگی درمان آن در صورت مزمن شدن اثرات جانبی این عارضه، می تواند به مهمترین عامل بروز بسیاری از بیماری ها تبدیل شود. از قدیم و در طب سنتی اکثر اقلیم ها از مواد طبیعی بسیاری که خاصیت ضدعفونی کننده و ضد التهاب دارند مثل آویشن، پونه کوهی و غیره در درمان سرماخوردگی استفاده می شده است. خوشبختانه با پیشرفت علم پزشکی علاوه بر داروهای شیمیایی، داروهای گیاهی نیز به صورت قرص های فشرده، کپسول و شربت در دسترس همگان قرار دارد. قرص آلتادین (Althadin) نمونه ای از قرص های مورد استفاده در درمان علایم سرماخوردگی است که در متن زیر به توضیحات بیشتری از این دارو می پردازیم.

قرص آلتادین

مشخصات قرص آلتادین

قرص آلتادین یکی از داروهای گیاهی موثر در درمان سرماخوردگی، سرفه، تحریک و التهاب گلو، گرفتگی صدا و خشکی دهان و گلو محسوب میشود که دارای خاصیت خلط آوری نیز هست. اغلب کسانی که در دوران سرماخوردگی از سرفه های خشک و گرفتگی مجرای تنفسی فوقانی رنج می برند گزینه های مناسبی برای استفاده از قرص های مکیدنی آلتادین به شمار می آیند.قرص آلتادین به صورت قرص های ۷۰۰ میلی گرمی مکیدنی در داروخانه ها و بازارهای مستقل دارو به فروش می رسد که از ۲۲۰ میلی گرم گیاه ختمی، ۲ میلی گرم اسانس نعنا و ۱۵۰ میلی گرم عصاره ی خالص شیرین بیان و سایر مواد ضد التهابی مانند فلاوونویید، موسیلاژ، گلیسیریزین و اسانس و ترکیبات دیگری همچون آسپاراژین، لسیتین، صمغ و مقداری مواد چرب دیگر به علاوه ی قند ساکاروز تهیه شده است. در ضمن هر یک قرص آلتادین به مقدار 2.5 میلی گرم پلی فنل تام بر مبنای پیروگالل استاندارد شده است.

مکانیسم اثر قرص آلتادین

قرص آلتادین

موسیلاژها و سایر مواد موجود در اجزای گل ختمی با اثرات خلط آور و نرم کننده ی دستگاه تنفسی فوقانی به عنوان عمده ترین ترکیبات قرص مکیدنی آلتادین به شمار می آیند. بدین صورت که با ایجاد لایه ای از موسیلاژهای مرطوب در مخاط گلو و سیستم تنفسی از پخش شدن تحریکات و التهابات جلوگیری می کند. گلیسیریزین موجود در عصاره ی شیرین بیان هم دارای آثار ضد التهاب، خلط آوری و نرم کنندگی است. در ضمن اسانس نعنای موجود در قرص آلتادین نیز دارای خواص ضدعفونی و ضد میکروبی است که باعث بهتر شدن طعم و بوی قرص نیز می شود. شایان ذکر است که شما قبل از استفاده از قرص آلتادین بهتر است به پزشک مراجعه کنید تا مشخص شود که آیا شما از سرماخوردگی رنج می برید یا آنفولانزا! داروهای گیاهی با وجود اثرات طولانی مدت اما در برخی موارد به اندازه ی داروهای شیمیایی تاثیرات بدی روی بدن می گذارند و این بدین معنا است که برای استفاده ی این دارو از مدت زمان مجاز مصرف که در برگه ی داخل جعبه ی دارو نوشته شده است، کمک بگیرید.

عوارض جانبی مصرف قرص آلتادین

با توجه به تحقیقات انجام شده و طبق گزارش مجله پزشکی آسان طب عوارض جانبی خاصی برای قرص آلتادین گزارش نشده است اما این موضوع دلیل محکمی بر این نیست که به شکل خودسر مصرف این دارو را شروع کنید و با پزشکتان مشورت نکنید. البته کسانی که به هریک از اجزای تشکیل دهنده ی این دارو حساسیت و آلرژی دارند ( آلرژی به نعنا، آلرژی به گل ختمی و غیره) از مصرف قرص آلتادین خودداری کنند.

نکات مهم در خصوص قرص آلتادین

قرص آلتادین

قبل از شروع مصرف قرص آلتادین به نکات زیر دقت داشته باشید.

√ استفاده ی بیش از حد قرص آلتادین برای افراد مبتلا به دیابت به دلیل وجود قند ساکاروز در این قرص ممنوع است و بهتر است این افراد از قبل در مورد مقدار مجاز مصرف ساکاروز از پزشک خود سوال کنند.

√ بی خطر بودن این دارو در دوران شیردهی و حاملگی اثبات نشده است و به همین دلیل بهتر است که با پزشک مشورت شود.

√ افرادی که به اجزای تشکیل دهنده ی این دارو حساسیت مفرط دارند بهتر است از این دارو استفاده نکنند.

√ بهتر است قرص آلتادین را طبق دستور پزشک یا هر ۴ ساعت یکبار مصرف شود.

√ این دارو را باید در درمای حداکثر ۳۰ درجه ی سانتی گراد و به دور از رطوبت و نور خورشید نگهداری کرد.

√ مصرف قرص آلتادین برای افراد بالای ۶۵ سال و کودکان بالای ۹ سال با تجویز پزشک بلامانع است.

منبع: https://mag.asanteb.com

‫0/5 ‫(0 نظر)

مقالات پیشنهادی جهت مطالعه ی شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا