Notice: fwrite(): write of 661 bytes failed with errno=122 Disk quota exceeded in /home/magasanteb/public_html/wp-content/plugins/wordfence/vendor/wordfence/wf-waf/src/lib/storage/file.php on line 43
روش‌های تشخیص آزمایش بارداری خانگی – مجله آسان طب

روش‌های تشخیص آزمایش بارداری خانگی

زمانی که زنان به باردار بودن خود مشکوک هستند، به دنبال راه‌هایی برای تعیین این مسئله می‌گردند. آزمایش بارداری خانگی زمانی انجام می‌شد که هنوز آزمایشات جدید بارداری موجود نبوده و زنان در گذشته این کار را انجام می‌دادند، اما هستند کسانی که هنوز به آزمایش بارداری خانگی تمایل داشته و آن را انجام می‌دهند. بدون شک پیشنهاد ما به شما برای تشخیص بارداری، مراجعه به پزشک و انجام آزمایش خون می‌باشد اما برخی خانم‌ها برای تشخیص بارداری خود از روش‌های خانگی استفاده می‌کنند، از این رو ما در اینجا معرفی به برخی از روش‌های آزمایش بارداری خانگی خواهیم پرداخت.

آزمایش بارداری خانگی

معرفی روش‌های آزمایش بارداری خانگی

آزمایش بارداری خانگی وجود یکی از هورمون‌های نشانگر بارداری به نام گنادوتروپین جفتی انسان یا hCG را در ادرار نشان می‌دهد. به گزارش مجله پزشکی آسان طب این هورمون که توسط سلول‌های جفت تولید می‌شود، ابتدا هنگامی که تخمک بارور شده، در رحم جای می‌گیرد (تقریبا شش روز پس از حامله شدن)، در جریان خون شما وارد می‌شود، سپس میزان هورمون hCG در طی هفته‌های بعدی در بدن به سرعت افزایش پیدا کرده و مقدار آن هر دو روز دو برابر می‌شود. 14 روز پس از بارداری (یعنی تقریبا همان زمانی که شما انتظار دارید عادت ماهیانه بعدی شروع شود)، برخی از آزمایشات بارداری ممکن است بتوانند این هورمون را در ادرار شما تشخیص داده و نتیجه مثبت برای بارداری را اعلام کنند. اما این آزمایشات غالبا آنقدر دقیق نیستند که بتوانند بارداری را در این مرحله تشخیص دهند. در واقع، اگر یک هفته دیگر هم صبر کنید، می‌توانید امید داشته باشید که نتیجه دقیق‌تری از این تست‌ها به دست آورید، با این حال، آزمایشات بارداری خانگی ادعا می‌کنند که به علت واکنش‌های شیمیایی میان hCG  و روش‌های آزمایش بارداری خانگی، انجام این کار ممکن است. توجه داشته باشید که برای انجام تمامی این روش‌ها ابتدا باید به هنگام صبح ادرار خود را جمع آوری نمایید زیرا ادرار در صبح (پس از بیدار شدن خواب) غلیظ‌تر خواهد بود. در زیر به تعدادی از روش‌های آزمایش بارداری خانگی اشاره خواهیم کرد:

√ شامپو: ادرار خود را در ظرف پلاستیکی جمع آوری کرده و در ظرف دیگر مقدار کمی شامپو را با آب مخلوط کنید، سپس ادرار خود را به مخلوط اضافه کرده و چند لحظه منتظر بمانید. اگر بر روی مخلوط کف و حباب ایجاد شود، نتیجه مثبت است و در غیر این صورت نتیجه منفی خواهد بود. گفته می‌شود که هورمون hCG با شامپو واکنش نشان می‌دهد اما هیچ مبنای علمی برای تایید این موضوع وجود ندارد.

√ شکر: تست شکر ساده‌ترین آزمایش بارداری خانگی محسوب شده و به طور گسترده‌ای مورد استفاده قرار می‌گیرد. برای انجام این کار در ابتدا یک قاشق غذا خوری شکر را درون یک کاسه ریخته و همان مقدار ادرار خو را به شکر اضافه کنید، در این لحظه توجه داشته باشید که مخلوط شدن این دو با هم چه واکنشی نشان می‌دهند. در صورتی که شکر در یک نقطه جمع شد یعنی جواب مثبت است اما اگر شکر در ادرار حل شد، جواب منفی می‌باشد. در واقع هورمون hCG که در اثر بارداری در بدن شما ترشح می‌شود، مانع از حل شدن شکر در ادرار خواهد شد.

√ خمیر دندان: 2 قاشق غذا خوری خمیر دندان را در یک ظرف ریخته و ادرار خود را به آن اضافه کنید. اگر رنگ خمیر دندان آبی شد، نتیجه مثبت است. زمانی که خمیر دندان با hCG واکنش نشان می‌دهد، مواد تشکیل دهنده خمیر دندان تغییر رنگ می‌دهند، با این حال این آزمایش برای رنگ‌های مختلف خمیر دندان صدق نمی‌کند، از این رو بهتر است خمیر دندان سفید باشد. توجه داشته باشید که هیچ شواهدی برای دقیق بودن این آزمایش وجود ندارد.

آزمایش بارداری خانگی

√ سفید کننده: حدود نصف استکان ادرار را در یک ظرف کوچک ریخته و همان مقدار سفید کننده به ظرف اضافه کنید. سپس 3 تا 5 دقیقه صبر کنید، اگر کف و حباب در مخلوط ایجاد شد، نتیجه مثبت است و در غیر این صورت نتیجه منفی خواهد بود. به هنگام استفاده از سفید کننده دستکش بپوشید و بیش از مقدار گفته شده اضافه نکنید. هورمون hCG با مخلوط واکنش نشان داده و به کف و حباب منجر می‌شود.

√ صابون: مقدار اندکی ادرار را به یک تکه صابون اضافه کنید، اگر کف و حباب ایجاد شد، نتیجه مثبت است. هورمون hCG همانند شامپو به هنگام واکنش با صابون نیز، کف و حباب ایجاد می‌کند، اما مطالعاتی وجود ندارد که صحت این موضوع را تایید نماید.

√ سرکه: 1 فنجان سرکه سفید را با نصف همین مقدار ادرار مخلوط کرده و 3 تا 5 دقیقه منتظر بمانید. تغییر رنگ نشان دهنده باردار بودن فرد است. hCG موجود در ادرار همانند خمیر دندان با سرکه هم واکنش نشان داده و موجب تغییر رنگ آن خواهد شد، اما باز هم برای تایید دقیق بودن این مسئله شواهدی وجود ندارد.

√ جوش شیرین: ادرار خود را در یک ظرف پلاستیکی جمع آوری کرده و 2 قاشق غذا خوری جوش شیرین به آن اضافه کنید. در صورتی که حباب ایجاد شود، نتیجه آزمایش مثبت خواهد بود. hCG موجود در ادرار همانند سفید کننده و صابون با جوش شیرین نیز واکنش نشان داده و موجب بروز گاز و حباب می‌شود. شواهد علمی در رابطه با صحت این موضوع وجود ندارد.

پژوهش‌ها در این زمینه به کجا رسیده است؟

آزمایشات بارداری خانگی که در بالا به آن‌ها پرداخته شد، هیچ پایه علمی ندارند و هیچ تحقیقاتی نشان نمی‌دهد که آن‌ها روش‌های دقیقی برای تشخیص بارداری هستند. این روش‌ها تنها بر اساس شواهد و تجربیات برخی افراد جمع آوری شده است. خوشبختانه امروز آزمایشات بارداری دقیق‌تری موجود است. جهت مطالعه بیشتر در زمینه داشتن بارداری سالم روی این لینک کلیک کنید: داشتن بارداری سالم

شناسایی علائم و نشانه‌های اولیه بارداری

آزمایش بارداری خانگی

برای اینکه به باردار شدن خود امیدوار باشید، در ابتدا باید علائم اولیه بارداری را بشناسید. این علائم به شرح ذیل می‌باشند:

  • پریود نشدن
  • تهوع و استفراغ
  • تکرر ادرار
  • حساسیت پستان‌ها
  • سر درد
  • نوسانات خلق و خو و تحریک پذیری
  • خستگی
  • نفخ

از آنجا که شرایط فوق می‌تواند به علت برخی شرایط پزشکی نیز رخ دهد، انجام آزمایش بارداری ضروری می‌باشد. علاوه بر علائم فوق، برخی از علائم غیرطبیعی که ممکن است بیانگر بارداری در شما باشد را نیز به دقت بررسی نمایید. کاربران گرامی، در صورتی که روش‌های آزمایش بارداری خانگی فوق را انجام داده‌اید و نتیجه بخش بوده لطفا آن را در بخش دیدگاه با ما در میان بگذارید.

منبع: https://mag.asanteb.com

‫0/5 ‫(0 نظر)

مقالات پیشنهادی جهت مطالعه ی شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا

Fatal error: Uncaught wfWAFStorageFileException: Unable to save temporary file for atomic writing. in /home/magasanteb/public_html/wp-content/plugins/wordfence/vendor/wordfence/wf-waf/src/lib/storage/file.php:35 Stack trace: #0 /home/magasanteb/public_html/wp-content/plugins/wordfence/vendor/wordfence/wf-waf/src/lib/storage/file.php(659): wfWAFStorageFile::atomicFilePutContents('/home/magasante...', '<?php exit('Acc...') #1 [internal function]: wfWAFStorageFile->saveConfig('livewaf') #2 {main} thrown in /home/magasanteb/public_html/wp-content/plugins/wordfence/vendor/wordfence/wf-waf/src/lib/storage/file.php on line 35