همه چیز درباره عمل بزرگ کردن چشم

برخی افراد ممکن است بخواهند عارضه موجود در چشم‌های خود را با عمل جراحی درمان کنند. انجام عمل جراحی زیبایی چشم‌ها، معمولا دارای دو نوع متفاوت کانتوپلاستی یا اپیکانتوپلاستی است. کانتوپلاستی به جراحی گوشه خارجی پلک‌ها که در حقیقت محل اتصال دو پلک بالا و پایین به یکدیگر است، اشاره دارد و اپیکانتوپلاستی نیز به جراحی گوشه داخلی پلک‌ها مربوط می‌شود. کانتوپلاستی یا عمل بزرگ کردن چشم برای درشت کردن، برطرف کردن نقص چشم‌ها مانند افتادگی پلک و خواب آلودگی و یا ایجاد حالت زیبا و دلخواه در چشم مانند حالت چشم گربه‌ای و کشیده رو به بالا که امروزه طرفداران زیادی دارد، به کار می‌رود.

عمل بزرگ کردن چشم

انواع مختلف عمل بزرگ کردن چشم

برای بزرگ کردن چشم، 4 نوع عمل جراحی وجود دارد که بر اساس حالت چشم و شرایط بیمار، پزشک یکی از این روش‌ها را انتخاب خواهد کرد. در زیر به معرفی این روش‌ها خواهیم پرداخت:

  • کانتوپلاستی یا شکاف گوشه داخلی چشم
  • اپیکانتوپلاستی جراحی گوشه خارجی پلک
  • پهن کردن پلک پایین
  • عمل افتادگی پلک یا پتوز

معرفی و موارد استفاده از جراحی کانتوپلاستی

این جراحی توسط جراحان ماهر و متخصص برای تغییر شکل یا وضعیت جانبی گوشه چشم صورت گرفته و در موارد نامبرده شده زیر بسیار کاربرد دارد:

  • افتادگی پلک‌ها که بر اثر افزایش سن یا بروز برخی بیماری‌ها ایجاد می‌شود
  • برطرف نشدن مشکل چشم‌ها توسط عمل جراحی که قبلا صورت گرفته و نتیجه خوبی نداشته مانند بلفاروپلاستی
  • سفت کردن عضلات مرتبط به پلک بالا و پایین که با افزایش سن ضعیف می‌شود

چگونگی انجام عمل جراحی کانتوپلاستی

جراح متخصص برای انجام عمل بزرگ کردن چشم میزان گردی یا بسته بودن چشم‌ها را به طور کامل بررسی کرده و با آگاهی به این موضوع، طول برش‌ها را در گوشه داخلی یا خارجی چشم‌ها تعیین می‌نماید. با ایجاد این شکاف‌ها در گوشه خارجی یا داخلی، حالت بسته بودن پلک‌ها به یکدیگر ترمیم شده و روی چشم، حالت دو پلکی ایجاد می‌گردد که باعث بزرگ‌تر شدن اندازه چشم‌ها خواهد شد. به گزارش مجله پزشکی آسان طب اکثر افرادی که دارای پلک‌های بسته هستند، نمای گوشه چشم‌های آن‌ها مشخص نیست، که این جراحی مشکل را برطرف خواهد کرد. در نظر داشته باشید که گاهی برای درشت کردن چشم‌ها نیاز به برداشتن قسمتی از بالا یا پایین پلک است که در این صورت اندازه چشم‌ها نیز افزایش خواهد یافت. در عمل جراحی زیبایی کانتوپلاستی، فاصله بین چشم‌ها کم شده و به نظر می‌رسد که چشم‌ها به هم نزدیک‌تر شده‌اند، همچنین نیمه میانی چشم‌ها با انجام عمل بزرگ کردن چشم بزرگتر و مشخص‌تر می‌گردند.

عوارض مرتبط با این جراحی

عمل بزرگ کردن چشم

بسیاری از افراد این جراحی را به دلایل زیبایی انجام می‌دهند، اما باید بدانند که هر عمل جراحی دارای عوارض جانبی می‌باشد و در این میان عمل بزرگ کردن چشم نیز استثنا نبوده و دارای عوارض جانبی زیر می‌باشد:

  • عدم تقارن‌ چشم‌ها با یکدیگر
  • بروز زخم‌های مشخص بر روی پلک
  • ایجاد چین‌ و چروک‌های بزرگ و غیرطبیعی بر روی پلک‌ها
  • ایجاد خون مردگی و هماتوم

در نظر داشته باشید که اگر عدم تقارن‌ها چشم‌ها کاملا مشخص و بسیار بزرگ باشد، نیاز به انجام یک جراحی ترمیمی مجزا برای برطرف کردن آن است. فرد باید پیش از تصمیم به انجام این عمل به یک متخصص یا جراح چشم مراجعه کرده و درباره انجام این کار با او مشورت نماید. برای آشنایی بیشتر با عوارض جراحی‌های چشم بر روی این لینک کلیک کنید: عوارض جراحی‌های چشم

مدت زمان بهبودی پس از انجام جراحی

دوره بهبودی عمل بزرگ کردن چشم حدودا 2 تا 4 هفته زمان می‌برد، البته این بدان معنا نیست که دیگر نیاز به مراقبت ندارد، زیرا چشم عضو بسیار حساسی از بدن به شمار می‌رود، بنابراین باید تا چند مدت از خسته شدن چشم‌ها، مالیدن آن‌ها و یا آرایش کردن بپرهیزید. بهتر است بدانید که پس از انجام این عمل، معمولا زخم کوچکی بر روی پلک‌ها باقی می‌ماند که به هیچ وجه نگران کننده نیست، زیرا بسیار کوچک بوده و برای مشخص شدن نیاز به دقت بالایی دارد.

عمل جراحی اپیکانتوپلاستی چیست؟

اپیکانتوپلاستی یک نوع عمل بزرگ کردن چشم است و بر بزرگ کردن بخش‌های داخلی چشم متمرکز است. کسانی که بخواهند از نظر فیزیولوژیکی چشمان درشتی داشته باشند، کاندیدای خوبی برای انجام این عمل محسوب می‌شوند. پس از انجام این عمل جراحی، ظاهر چشم‌ها بهبود پیدا کرده و فرد اعتماد به نفس بالاتری از لحاظ زیبایی چهره پیدا خواهد کرد. بهتر است بدانید که این عمل جراحی عمدتا در کشورهای آسیایی انجام می‌شود. در جراحی اپیکانتوپلاستی، حذف گوشه داخلی چشم‌ها نیز مد نظر قرار می‌گیرد. انجام این کار برای افرادی که به انسداد اپیکانتال غیرطبیعی مبتلا هستند، روش موثری محسوب می‌شود. کاربران گرامی، چنانچه در رابطه با عمل جراحی اپیکانتوپلاستی نظری دارید، لطفا آن را در بخش دیدگاه که در انتهای صفحه قرار دارد، با ما در میان بگذارید. 

مراقبت‌های لازم پس از انجام عمل بزرگ کردن چشم

عمل بزرگ کردن چشم

التهاب و کبودی ناشی از عمل جراحی، معمولا 2 تا 3 هفته بعد بهبود یافته و بخیه‌ها حدودا پس از گذشت 3 تا 5 روز کشیده می‌شوند. در اینجا به معرفی برخی نکات مهم و کلیدی برای سریع‌تر کردن روند بهبود در اختیارتان قرار خواهیم داد:

  • استفاده از کمپرس آب سرد حدودا تا 24 ساعت پس از عمل جراحی
  • استفاده از پمادهای آنتی بیوتیکی تجویز شده توسط پزشک در محل بخیه‌ها
  • شستشوی منظم زخم‌ها با آب تمیز
  • عدم وارد کردن فشار به چشم‌ها و بخیه‌ها
  • خودداری کردن از مالیدن چشم‌ها
  • اجتناب از خسته کردن چشم‌ها و باز نگه داشتن آن‌ها به مدت طولانی
  • عدم استفاده از محصولات آرایشی

در صورتی که قصد انجام این کار را دارید، به یک جراح زیبایی یا چشم پزشک مراجعه کرده و درباره آن با او مشورت نمایید. در صورتی که شما عزیزان عمل بزرگ کردن چشم را انجام داده‌اید و نتیجه بخش بوده، می‌توانید در انتهای مقاله نظر  و تجربیات خود را برای ما ارسال نمایید. برای انجام این کار، شما می‌توانید به انتهای مقاله رفته و اگر با موبایل و تبلت هستید نظر، نام و ایمیل را یادداشت کرده و با زدن تیک I’m not a robot پیام خود را ارسال کنید و چنانچه با کامپیوتر و یا لپ تاپ هستید در قسمت دیدگاه (انتهای صفحه) نظر خود را با ما به اشتراک بگذارید.

منبع: https://mag.asanteb.com

‫0/5 ‫(0 نظر)

مقالات پیشنهادی جهت مطالعه ی شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا