آرامش اعصاب با دمنوش بادرنجبویه

دمنوش بادرنجبویه برای سلامتی فواید زیادی دارد. یکی از مهمترین خواص دمنوش بادرنجبویه آرامش اعصاب است. همچنین درمان تبخال و سردردهای میگرنی از دیگر فواید بادرنجبویه است. در این بخش درباره طرز تهیه دمنوش بادرنجبویه و مهمترین خواص آن اطلاعاتی را تقدیم می کنیم. سعی کنید از این نوشیدنی پر فایده در منزل استفاده کنید.

خواص دمنوش بادرنجبویه

داروی گیاهی بادرنجبویه آرام بخشی موثر است . بعد از اینکه استرس و ناراحتی بر انسان غلبه کرد و اسپاسم های عصبی آزاردهنده شد، گیاه بادرنجبویه گیاهی موثر برای درمان این اسپاسم ها می باشد.
 .
از این گیاه برای تسکین دردهای میگرنی، کاهش کرامپ ها، آرامش اعصاب و… نیز استفاده میشود. بادرنجبویه گیاهی از خانواده ی نعناییان و یک آرام بخش طبیعی است که برای مقابله با استرس و خستگی عصبی مفید است و به آرام شدن طبیعی بدن کمک می کند. بادرنجبویه حاوی ترکیبات فعال گیاهی است که ضد انقباض و تشنج هستند و به آرام و شل شدن بافت های عضلانی بدن کمک می کنند. مواد شیمیایی طبیعی موجود در این داروی گیاهی باعث شده است که دمنوش آن نوشیدنی بسیار مناسبی برای قبل از خواب باشد.
 .
نوشیدن یک فنجان دمنوش بادرنجبویه قبل از رفتن به رختخواب به خوابی آرام در شب کمک می کند. خواب خوب شب به داشتن انرژی بیشتر در روز کمک می کند.
 
 

دمنوش بادرنجبویه آرامش اعصاب و استرس

داروی گیاهی بادرنجبویه به تنهایی برای رفع استرس و اضطراب و آرامش اعصاب  مفید است ، اما می توان آن را همراه با گیاهان آرام بخش دیگر همچون سنبل الطیب ، پونه سا ، اسطوخودوس یا گل ساعتی مصرف کرد.

زمانی که همراه با اسطوخودوس یا گل ساعتی مصرف می شود ، نباید از داروهای خواب آور دیگر همچون والیوم استفاده شود. مصرف روزی ۳ تا ۴ فنجان از دمنوش بادرنجبویه به مدت ۲ هفته برای درمان استرس مؤثر خواهد بود.

تهیه دمنوش بادرنجبویه برای آرامش اعصاب

تهیه ی دمنوش بادرنجبویه بسیار آسان است. تنها به چند برگ بادرنجبویه و یک لیوان آب جوش نیاز دارید.

•    داروی گیاهی بادرنجبویه (برگ ها) را دورن قوری بریزید و یک لیوان آب جوش به آن اضافه کنید.

•    در قوری را بگذارید تا روغن های فرار گیاه از دست نرود.

•    اجازه دهید برگ ها به مدت ۱۰ تا ۱۵ دقیقه در آب جوش دم بکشند.

•    دمنوش را صاف کنید و کمی عسل به آن اضافه کنید و هم بزنید.

•    از دمنوش خوش طعم خود لذت ببرید.

برای داشتن خوابی آرام و عمیق و درمان استرس ، یک ساعت قبل از رفتن به رختخواب ، یک فنجان از این دمنوش بنوشید.

داروهای گیاهی همیشه به سرعت جواب نمی دهند. پس از چند روز استفاده از دمنوش بادرنجبویه، تأثیر آن را مشاهده خواهید کرد. استفاده ی بیش از اندازه از آن، باعث تأثیر بیشتر یا سریعتر آن نخواهد شد.

کسانی که از داروهای تیروئید استفاده می کنند، باید از مصرف داروی گیاهی بادرنجبویه اجتناب کنند، زیرا این گیاه می تواند جذب آن داروها را مختل کند. .

 آرامش اعصاب با دمنوش بادرنجبویه
آرامش اعصاب با دمنوش بادرنجبویه

تقویت اعصاب با دمنوش بادرنجبویه

در این بخش از مجله پزشکی اسان طب برخی از خواص دمنوش بادرنجبویه را برای آرامش اعصاب و … به شما معرفی می کنیم :

– تپش قلب ناشی از مشکلات عصبی

برگهای بادرنجبویه روی گیرنده های گابا اثر می گذارد . گیرنده گابا در عملکرد انتقال های عصبی اختلال ایجاد می کند و مانع فعالیت درست سیستم عصبی مغزی می شود . زمانی که در اثر استرس تپش قلب دارید بادرنجبویه کارساز است .

– بی خوابی و آرامش اعصاب

ایجاد آرامش عضلانی ورفع گرفتگی عضلانی و در نتیجه خوبی آسوده تر از عملکردهای بادرنجبویه است .

– رفع اسپاسم های معده و روده

در اثر استرس عضلات معده و روده دچار اختلال هستند و در نتیجه اسپاسم بوجود می آید . بادرنجبویه وظیفه رفع این اسپاسم و همچنین کاهش سنگینی معده  و آرامش اعصاب را بر عهده دارد.

– رفع تبخال

– تبخال ویروسی است که یکی از عوامل ایجاد آن استرس است . بادرنجبویه حاوی ترکیباتی مانند سیترال است که خاصیت ضد ویروسی دارد .

آرامش اعصاب با دمنوش بادرنجبویه
آرامش اعصاب با دمنوش بادرنجبویه

امیدواریم از اطلاعاتی که در این بخش از اسان طب درباره آرامش اعصاب با دمنوش بادرنجبویه تقدیمتان کردیم بهره کافی را برده باشید. پس متوجه شدیم که یکی از اصلی ترین خواص دمنوش بادرنجبویه آرامش اعصاب است . پس حتما این معجون را امتحان کنید تا ارامش یابید.

‫0/5 ‫(0 نظر)

مقالات پیشنهادی جهت مطالعه ی شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا