مهارت های مواجه با فشارهای اجتماعی

فشارهای اجتماعی امروزه همه گروههای سنی را اعم از کودک تا پیر ، مرد و زن را تحت تاثیر قرار می دهد . تا مدت های طولانی این موضوع که مسایل روزمره زندگی می تواند اثرات زیان بخشی بر روی سلامت جسمی و روانی داشته باشد مورد تردید بود . اما مطالعات اخیر نشان داده است که این امر حقیقت دارد . در واقع بین تعداد مسایل روزمره ای که افراد تجربه می کنند و علایم مشکلات سلامتی و تنشهای روان شناختی و همچنین فیزیولوزیکی همبستگی وجود دارد و حتی شواهدی وجود دارد که استرس می تواند بر سیستم ایمنی تاثیر منفی بگذارد و خطر ابتلا به بیماری های عفونی را افزایش دهد . در این بخش درباره مهارت های مواجه با فشارهای اجتماعی اطلاعاتی را تقدیم می کنیم.

مهارت های مواجه با فشارهای اجتماعی
مهارت های مواجه با فشارهای اجتماعی

فشارهای اجتماعی و مهارت ها

به گزارش مجله پزشکی آسان طب تحقیقات نشان داده اند که اثرات زیان بخش مشکلات روزمره و فشارهای اجتماعی در افرادی که تا به حال تحت استرس نبوده اند ، افراد مضطرب و نیز کسانی که در حالت آشفتگی روانی قادر به مقابله موثر نیستند شدید تر است .

فشارهای ناشی از مسایل روزمره و فشارهای اجتماعی برای افرادی که دارای عزت نفس بالا هستند و از سیستم حمایتی برخوردارند، کمتر است .  در حقیقت این سوال مطرح است که ایا چگونه از طریق ترکیب حس کنترلی درونی با حالت خودآمدی ، عزت نفس خود را تقویت کنیم .  به گزارش آسان طب داشتن عزت نفس بالا به ما کمک می کند تا از عهده ی تاثیرات منفی تنشهای روزمره براییم . یادآور می شویم که حمایت دیگران به کاهش تاثیرات منفی استرس های روزمره به سلامت روان و روحیه ما کمک می کند .

ارزیابی رویدادهای تنش زا در فشارهای اجتماعی

رویدادهای بالقوه تنش زا زمانی در زندگی شما تاثیر منفی می گذارد که آن ها را تهدید کننده ، مهم و غیر قابل کنترل ارزیابی کنید .

مهارت های خود ارزیابی در فشارهای اجتماعی

ارزیابی های زیر موجب می شود که شما رویدادهای زندگی را به عنوان تهدید کننده در نظر بگیرید :

– این موقعیت در من احساس اضطراب ایجاد می کند .

– عاقبت این وضعیت منفی است .

– این موقعیت تهدید کننده است .

ارزیابی های زیر موجب می شود که شما یک رویداد را غیر قابل کنترل تلقی کنید :

– این واقعیت برای من پیامدهای درازمدت دارد .

– این ارزیابی ها موجب می شود که شما یک رویداد را غیر قابل کنترل تلقی کنید :

– این واقعیت به طور کامل مایوس کننده است .

– غیر ممکن است که بتوانم در این مورد کاری انجام دهم .

– نه من و نه هیچ کس دیگر نمی تواند این وضعیت را تغییر دهد .

شما زمانی می توانید با رویدادهایی بالقوه تنش زا در زندگی و فشارهای اجتماعی ، بهتر مقابله کنید که آن ها را به صورت رویدادهای تحت کنترل خود ارزیابی کنید :

– من می توانم از عهده این موقعیت برایم .

– می توانم بر این مشکل غالب شوم .

– من مهارت های لازم را برای موفق شدن دارم .

مهارت مقابله با مشکلات روزمره

دو روش مقابله با مشکلات روزمره و فشارهای اجتماعی که با روحیه و خلق مثبت همراه است عبارتند از :

1-توجه برگردانی (انحراف ذهن):

2- آرام سازی

مهارت توجه برگردانی

یعنی منحرف کردن توجه از مسایل از طریق از طریق اندیشیدن به چیزهای دیگری با پرداختن به کارهای دیگر . به گزارش آسان طب این حالت به معنای اجتناب از مسایلی که به توجه نیاز دارند نیست . بلکه توجه برگردانی روشی است برای پرهیز از زیاد فکر کردن به چیزهایی که نمی توانیم تغییرشان دهیم یا حداقل اکنون نمی توانیم در موردشان کاری کنیم .

مهارت های مواجه با فشارهای اجتماعی موضوع این قسمت از مجله پزشکی اسان طب بود. سعی کنید این مهارت ها را یادگرفته و مدام با خود تمرین کنید تا در زندگی به مشکل بر نخورید.

منبع :

asanteb.com

‫5/5 ‫(1 نظر)

مقالات پیشنهادی جهت مطالعه ی شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا

Fatal error: Uncaught wfWAFStorageFileException: Unable to save temporary file for atomic writing. in /home/magasanteb/public_html/wp-content/plugins/wordfence/vendor/wordfence/wf-waf/src/lib/storage/file.php:35 Stack trace: #0 /home/magasanteb/public_html/wp-content/plugins/wordfence/vendor/wordfence/wf-waf/src/lib/storage/file.php(659): wfWAFStorageFile::atomicFilePutContents('/home/magasante...', '<?php exit('Acc...') #1 [internal function]: wfWAFStorageFile->saveConfig('livewaf') #2 {main} thrown in /home/magasanteb/public_html/wp-content/plugins/wordfence/vendor/wordfence/wf-waf/src/lib/storage/file.php on line 35