Notice: fwrite(): write of 661 bytes failed with errno=122 Disk quota exceeded in /home/magasanteb/public_html/wp-content/plugins/wordfence/vendor/wordfence/wf-waf/src/lib/storage/file.php on line 43
عفونت گوش در کودکان و راهکار درمان – مجله آسان طب

عفونت گوش در کودکان و راهکار درمان

عفونت گوش در کودکان در بچه های کوچک متداول است ، بعضی از بچه ها به محض این که سرما می خورند گوش درد می گیرند . در دو سه سال اول زندگی ، گوش درد بیشتر دیده می شود . در واقع گوش درد در نتیجه تورم گوش میانی به وجود می آید و معمولا هم ادامه پیدا نمی کند . عفونت گوش در کودکان باید به موقع پاکسازی شود، در غیر این صورت مشکلاتی را به وجود خواهد آورد. در این بخش درباره عفونت گوش کودکان اطلاعاتی را تقدیم می کنیم.

عفونت گوش در کودکان

عفونت گوش در کودکان در نتیجه تورم گوش میانی و توسط باکتری یا ویروس ایجاد می شود . گوش میانی از طریق لوله استاش به حلق راه دارد . وقتی که به هر دلیلی این لوله بسته شود (از جمله خلطی که در اثر سرماخوردگی تشح می شود یا تورم ناشی از حساسیت یا لوزه های بزرگ شده ) مایع گوش میانی نمی تواند به عقب حلق بریزد و باکتری ها و ویروس هایی که در عقب حلق هستند وارد لوله استاش می شوند و مایع گوش میانی را عفونی می کنند . چرک شکل می گیرد و گوش میانی متورم و دردناک می شود .

در عفونت گوش در کودکان معمولا گوش آن قدر متورم نمی شود که درد بگیرد . مگر این که سرماخوردگی خیلی طول بکشد . بچه بالای دو سال می تواند به شما بگوید چه شده ، ولی نوزاد گوش خود را می مالد و یا به شدت و ساعتها گریه می کند . کودک ممکن است تب داشته باشد یا نداشته باشد . هر وقت فرزند شما گوش درد می گیرد باید با دکتر تماس بگیرید ، مخصوصا اگر تب کرده باشد . معالجه عفونت های گوش در مراحل اولیه بسیار ساده تر است .

عفونت گوش در کودکان
عفونت گوش در کودکان

 

درمان عفونت گوش در کودکان

قبل از انکه کودک را به پزشک برسانید برای تسکین درد ، کیسه آب گرم را لای پارچه بپیچید و روی گوش او بگذارید .

استامینوفن یا ایبوپروفن هم درد را کاهش می دهند . شربت سینه محتوی کدئین هم که پزشک قبلا برای کودک تجویز کرده در تسکین درد اثر دارد . از دادن داروهایی که برای بزرگسالان تجویز شده اند خودداری کنید . کدئین در تسکین درد و سرفه اثر زیادی دارد . اگر گوش درد خیلی شدید است می توانید همه این راهها را با هم به کار ببرید ، ولی هرگز بیش از یک بار شربت کدئین دار به کودک ندهید ، مگر آن که پزشک تجویز کند .

گاهی اوقات عفونت گوش در کودکان پرده گوش را پاره میکند و بی آن که کودک از درد یا تب شکایت کرده باشد ، روی متکای او آثار چرک را میبینید . گوش کودک را با پنبه پاک کنید و سپس با پنبه آغشته به آب بشوئید . هیچ وقت پنبه مرطوب را داخل گوش کودک نگذارید . بلافاصله به پزشک مراجعه کنید . به گزارش آسان طب اگر از گوش کودک چرک می اید و پوستش را تحریک می کند ، پوست را با آب خالص بشویید . هرگز داخل گوش او پنبه نگذارید .

منبع :

asanteb.com

‫0/5 ‫(0 نظر)

مقالات پیشنهادی جهت مطالعه ی شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا

Notice: fwrite(): write of 661 bytes failed with errno=122 Disk quota exceeded in /home/magasanteb/public_html/wp-content/plugins/wordfence/vendor/wordfence/wf-waf/src/lib/storage/file.php on line 43

Fatal error: Uncaught wfWAFStorageFileException: Unable to verify temporary file contents for atomic writing. in /home/magasanteb/public_html/wp-content/plugins/wordfence/vendor/wordfence/wf-waf/src/lib/storage/file.php:52 Stack trace: #0 /home/magasanteb/public_html/wp-content/plugins/wordfence/vendor/wordfence/wf-waf/src/lib/storage/file.php(659): wfWAFStorageFile::atomicFilePutContents('/home/magasante...', '<?php exit('Acc...') #1 [internal function]: wfWAFStorageFile->saveConfig('livewaf') #2 {main} thrown in /home/magasanteb/public_html/wp-content/plugins/wordfence/vendor/wordfence/wf-waf/src/lib/storage/file.php on line 52